Marketingové heslo novinky zní McDonald’s mluví italsky a cílem je, alespoň podle ministra zemědělství Luca Zaia, obrana italské národní identity.
Je to i pomoc italským farmářům. Výroba sendviče, v němž je hovězí, slanina, sýr asagio, salát, pasta z artyčoků a mouka, může přinést zemědělcům až tři a půl milionu eur měsíčně. Italským labužníkům se podpora fast foodu nelíbí.
Na Zaiovu hlavu se zároveň snesla ostrá kritika. Ani ne kvůli tomu, že jeho aktivita vypadá, jako by pro McDonald’s pracoval, spíš proto, že údajně zaprodal italskou kulinářskou duši.
Právě v Itálii totiž vznikla před 24 lety iniciativa Slow Food Movement (Hnutí za pomalé stravování). Založil ji tehdy poměrně neznámý Turíňan Carlo Petrini, a to v reakci na otevření vůbec prvního McDonald’s v zemi, v samém centru Říma. Cílem hnutí je podpora tradičního, domácího, organického a pestrého stravování.