Středa 31. května 2023, svátek má Kamila
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Diskuse k článku

Jak Ukrajinu zbavit noční můry jménem plyn z Ruska. Jednou provždy.

Je třeba definovat a následně postavit několik plynovodů a jeden terminál, píše Vratislav Ludvík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Cermans

Bravo pane Čenáři ČP, souhlasím s Vámi, jak je vidět školy
bez zdravého rozumu jsou na nic, hlavně je třeba se umět oprostit od ideologie. Je to velmi nepopulární říkat některé věci, třžní hospodářství se bez demokracie neobejde. V momeťe kdy tato demokracie , omezuje trh hází se do koše jako zbytečný obal. V minulém režimu zase demokracie končila v momentu , kdy ohrožovalá vládnoucí stranu. Můžeme porovnávat rozdíly v brutalitě obou režimů, z hladiska skutečné demokracie se od sebe zase tolik neliší. Nějaké řeči , že v minulém režimu bych tohle nemohl psát jsou dětským šidítkem, ano mohu psát a co víc? Co je to za demokracii, když ve veřejnoprávní televizi si soudce stýská, že nemá prostředky jak dostat obviněného ze zpronevěry velkého rozsahu k soudu už dva roky/obviněný vždy den před stáním pošle potvrzení lékaře že je nemocný/. Vím, že Vás hodně nebude souhlasit, ale pokud se dokážete oprostit od ideologie, dojdete ke stejnému závěru. V mezinárodních vztazích je to stené , demokratické jsou pouze peníze, ostatní je k smíchu/ nebo k pláči?/. Kdo ví?
0/0
20.3.2014 9:49
Foto

Křivohubý Edward

Ostřelovači ..........
Otázka zní, kdo najal ostřelovače ? Odpověď zní otázkou - A KOMU TI OSTŘELOVAČI PROSPĚLI ? Janukovičovi rozhodně ne, bylo mu myslím naprosto jasné, že pokud se začne střílet, je to jeho definitivní konec !
0/0
27.3.2014 10:16
Foto

K82a42r39e61l 45P71l62í75h14a20l 2849695618361

Tak mně vychází, že střelbu mohly iniciovat obě strany.
Ten někdo dobře věděl, že Ukrajina je silně polarizována a tušil, že střelbou bude násilí eskalovat. Cíl mohl být asi jediný - rozštěpit Ukrajinu a získat moc na "své" půlce země. Pochybuji, že to střílení bylo vedeno primitivními pudy se někomu pomstít. Moc a sláva bývají na prvním místě. Klidně to mohl být sám Janukovič, který chytře předstíral sbližování s EU a pak naráz otočil (co ho k tomu vedlo?). Přitom spoléhal na Rusy, za kterými konečně i utekl. V tom případě by se dalo očekávat další pokračování v dělení Ukrajiny.
0/0
27.3.2014 16:09
Foto

K19a39r77e98l 98P77l77í43h25a63l 2909775758351

Osobní zážitek z Ukrajiny
Když jsem poprvé přijel na Ukrajinu někdy v r. 2008, tak jsme si s kolegou potřebovali směnit Eura na Hřivny. Protože bylo teplé počasí, byli jsme oblečeni typicky česky - kraťasy + sandále. Trochu jsme byli za exoty, protože kdo byl někdy na východě, tak mohl postřehnout, že tam chlapi nosívají i v létě kalhoty. Vyhlédli jsme si pobočku jedné banky. Po vstupu dovnitř mě poprvé překvapil typický ukrajinský nešvar přezaměstnanosti. V malé pobočce 5x10 m bylo nejméně 7 zaměstnanců a žádný klient. Kolega se uměl dobře domluvit, tak šel k okýnku, položil Eura, že to chce směnit. Mladá kočka (všichni v té bance měli tak do 35 let) se po chvíli zvedla a odešla. Chvíli v zadu zmateně pobíhala jako že ke kopírce sem a tam s nějakými papíry. Kolegyně z vedlejšího okýnka utekla raději dříve, než jsme mohli přistoupit k ní. Po chvíli si nás všiml asi jejich šéf a něco jim řekl. Po další chvíli se nic nestalo a tak jsme odešli pryč.Z dalších osobních zkušeností mých a především kolegů mohu říci, že Ukrajina je větší zapadákov než Rusko. Nechci je tím urážet, ale zkušenost je taková. Mají sakra co dohánět.
0/0
25.3.2014 15:17
Foto

Křivan

Ona je Ukrajina a Ukrajina. S
Ona je Ukrajina a Ukrajina. S těmi kraťasy se to ale za 50 let nezměnilo.Zdařilý postřeh.
0/0
1.4.2014 13:41
Foto

Křivan

Ano máte pravdu, jenže on je
Ano máte pravdu, jenže on je rozdíl jestli při tom nezemře nikdo, nebo stovky, či tisíce lidí. Nikdo té lidové milici neřekl jdem do toho, protože všichni věděli, že takhle to dál nejde. Jenom jestli s tím výsledkem jsme nyní spokojeni. To si každý podle svých preferencí musí říci sám.
0/0
25.3.2014 15:05
Foto

Křivan

ukrajinský národ
Pro zjednodušení vezmu jako příklad Československo. Nikdo si nedovolil zrušit slovenštinu.Na Ukrajině tu blbost provedli bez uzardění. Má to své historické kořeny, mezi které patří především odlišnosti západní a východní Ukrajiny. jazykové - ukrajinština, ruština, včetně rozdílného pisma,náboženské - řeckokatolická církev, pravoslavná církev,národní - západ Ukrajinci, východ Rusové,územní - skutečná hranice mezi západní a východní částí se měnilakaždých cca 50 letOpomenul jsem zájmy Poláků, Rusínů, Rumunů, Maďarů, krymských Tatarů, volyňských Čechů určitě i dalších.Za posledních 23 let se tyhle odlišnosti měly rozumě řešit. Jenže nebyla vůle ani síla. K tomu pro nás nepředstavitelně špatná ekonomická situace. Viděl jsem několik fabrik, pozůstatek SSSR v zimě. Topilo se jen v ředitelně, možná jen kvůli nám. Liduprázdno. Tohle je výsledek. Vůdci západní Ukrajiny si v Kyjevě vytvořili vlastní vládu a své požadavky směrují na východ Ukrajiny. Je to pro nás paradox, navíc jedním z důvodů proč Rusové z východní Ukrajiny chtěji připojit k Rusku je podstatně lepší ekonomická situace.PS. Stačí, já snad napíšu knihu. To byl pokus o vtip.
0/0
25.3.2014 14:58
Foto

Tobul

Faktický doplněk
Co se týče Gazpromu a jeho postavení - doporučuji velmi obsáhlou prezentaci z "Investor's Day" - čerstvě z Londýna:www.gazprom.com/investors/events-presentations/investor-day-march-2014- mimochodem pro pana Ludvíka - těžba Norského plynu klesla meziročně o 8%.
0/0
23.3.2014 18:40
Foto

Kecálek

Zajímavé jak ti náckové rychle přestali vadit:
Citát z rezoluce Evropského parlamentu ze dne 13.12.2012:"EP vyjadřuje znepokojení nad vzrůstajícími nacionalistickými tendencemi politické strany Svoboda, která se nově dostala do Parlamentu (v Uk). Její rasistické, antisemitské a xenofobní projevy odporují hodnotám a principům EU."
0/0
23.3.2014 17:17
Foto

Josef Novak

Vrána k vráně sedá, bruselský
Vrána k vráně sedá, bruselský nácek kyjevského volá......
0/0
23.3.2014 14:45
Foto

Kecálek

Pozoruhodné myšlenkové paradoxy eurohujerů
Zatímco nacistická vláda Ukrajiny, která se dostala k moci ozbrojeným půčem vůči demokraticky zvolené vládě má právo rozhodovat o budoucnosti celé země, tak demokraticky zvolená vláda a parlament Krymské autonomní republiky nemá právo vyhlásit referendum o změně statusu této země.Nato totiž všichni ti bolševci a náckové v své zaslepenosti zapomínají - Krymská Autonomní Republika je skutečně samosprávným státním útvarem a byla součástí Ukrajiny na základě smlouvy mezi Ukrajinskou vládou a vládu Krymu, dnes si občané Krymské republiky již nepřejí být součástí nacisty ovládané Ukrajiny demokraticky to vyjádřili v referendu.Totalitářům samozřejmě z vlády, která respektuje demokraticky vjádřenou vůli svých občanů vstávají vlasy hrůzou na hlavě...Na druhou stranu když Irští občané demokraticky v referendu odmítli Lisabonský diktát, jejich vůli Brusel odmítla respektovat a donutil Irsko opakovat referendum tak dlouho, až byl výsledek podle přání Brusele...
0/0
23.3.2014 13:47
Foto

K20a47r44e53l 78P54l65í44h36a69l 2469385118511

Tak sem dejte odkaz, ať se poučím.
Jistě to bude zajímat i ostatní.
0/0
23.3.2014 13:24
Foto

K19a53r62e83l 52P49l61í22h11a20l 2879445228481

Puč
A Vy víte, že tento puč organizovala VB společně s USA? Nebo si to jen myslíte a hledáte ospravedlnění pro invazi? Proč se Rusové styděli mít označení uniforem? Nějak to smrdí...
0/0
23.3.2014 12:11
Foto

Josef Novak

Myslím, že další diskuze je
Myslím, že další diskuze je bezpředmětná! O původcích puče je dávno jasno z diplomatických korespondecí, které byly zachyceny a zveřejněny
0/0
23.3.2014 12:33
Foto

K27a74r69e67l 95P37l64í65h74a41l 2909175708741

Všechno je náckovské
Nějak jste si to slovo oblíbil. Píšete, že když se mi nelíbí urážky, ať si nezačínám. To znamená, že se mi mají urážky líbit? A s čím si začínám?K Ukrajině - jejich demokracie je v plenkách, že tam jsou různé tendence a národostní pnutí není v pořádku, ale musí si to nějak pořešit především sami. Ale doposud se jednalo o vnitřní proces Ukrajiny a nevím o tom, že by došlo k nějakému násilnému utlačování Rusů, kterým by se dala ospravedlnit invaze Ruska. Rusové situace hloupě zneužili.
0/0
23.3.2014 9:57
Foto

Josef Novak

To že něco nevíte, ještě
To že něco nevíte, ještě neznamená, že to neexistuje. Je celá řada potvrzených útoků na etnické Rusy a dokonce útoky na samosprávu Krymu ala Majdan , kterým právě zabránil krymská domobrana s pomocí RF
0/0
23.3.2014 11:57
Foto

Křivan

z gruntu vítězný německý nacismus
Měl už jste lepší dny.O těch "poklidných" demonstracích existuje nepřehledný počet videodokumentů. Bez těch sniperů, fotbalových ultrafanatů okolo Pravého sektoru a strany Svoboda se celý projekt majdanu nezískal ten destrukční výsledek. Teď za to chtějí podíl na moci odpovídající jejich zásluhám a ty podle sestavené vlády byly veliké. Teprve budoucnos ukáže jestli majdan představoval sjednocující prvek dosud neexistující ukrajinské národnosti, nebo naopak. Pokud bude mít rozhodující slovo nacionalistická západoukrajinská řeckokatolická církev..."Nacismus německý... byla ideologie v gruntu vítězná". Tohle si dám za rámeček a nahlas přečtu po přečtení každého Vašeho příspěvku.PS K těm pokrouceným symbolům. Kličko není Ukrajinec, ale ruský medvěd, Jeho otec byl generál Vámi neoblíbené Sovětská armády. Jedna z jeho štací bylo po roce 1968 i Československo. pozn.: Viděl jsem přenos z jednání současného ukr. parlamentu, kdy od řečnického pultu, jako malé děti odnášel poslance Svobody snažící se lynčovat své oponenty. Patřil k těm, kteří žádal jejich odstoupení. Neuspěl!!PSS S ohledem na Jakunovičovu až chorobnou snahu demonstrantům neublížit, podle vzoru, ono je to přestane bavit, mám pochybnosti o jeho angažmá při prvotním zásahu proti studentům.
0/0
23.3.2014 7:30
Foto

Magnolia

Ukrajina je fakt otazník
...plný temných zákoutí. Je fakt, že o Ukrajině toho běžní Češi víc nevíme než víme... To, jaké byly tendence idealizovat si Majdan.. Uf, dnes jsem zaznamenala tu smrt nějakého magora a vůdce z Pravého sektoru, tak jestli tam řádí takovéhle bojůvky tak potěž pánbů.. taky jsem někde zaznamenala příklad, podnikatele od nás, co srovnával podnikání na Ukrajině a v Rusku - zatímco v Rusku odvede cca 20% na něčem jako výpalném, na Ukrajině to byla nadpoloviční vysoko suma, kterou musel odvádět gansterům, aby mu tam dovolili existovat, raději odešel, a podniká jen v Rusku. Nevím, jen jsem to slyšela. Každopádně jsem taky zaznamenala odposlech Tymošenko (jsem si o ní nedělala iluze, současně bylo zjevné, že to byl obětní beránek, a Janukovyč mi tedy nikdy sympatický nebyl (a to jsem tehdy nevěděla nic o jeho kýčovém životě v neadekvátním luxusu), jsem netušila, jaká je to fanatička...Tak to má tedy Ukrajina před sebou ještě pěkný kus cesty... Je mi líto všech těch obyčejných lidí, kteří si přejí prostě život v normálním, právním státě.PS: mám pochybnost o Vaší pochybnosti, musel to minimálně vědět, politickou odpovědnost nese, nebo chcete naznačit, že tam už tehdy byl takový s prominutím bordel, že ani přes toto neměl prezident přehled?).Neexistující ukrajinský národ, co s tím furt máte? Identifikace se státem v 21. stol. nemusí přece probíhat na nějaké "národní" bázi - nebo co to je "národ" (etnicky jej definovat nemožno, jazykově? taky problém). Pominu-li příklad identifikace jako je v USA (kotel a přesto jsou to Američani, ajzykově to taky není už jen převážně AJ), tak třeba Švýcarsko by mělo být tím vzorem:-) Je to idealismus, vím, ale tam to funguje, tři jazyky plus ten retorománský mišmaš.
0/0
25.3.2014 13:06
Foto

Křivan

stále si pletete SSSR s Ruskem
Když už jsme u vývozu té žádané ženské populace, Ukrajinu opustilo za období její současné samostatnosti 6 milionu lidí, největší exodus v ukrajinských dějinách napůl do Ruska a na Západ.
0/0
23.3.2014 7:25
Foto

K12a18r61e70l 75P36l34í71h11a17l 2359365728961

Budapešťské memorandum
Docela málo se tady píše o Budapešťském Memorandu. Zajímal by mne názor zde diskutujících, co si o tom myslí (dle dostupných informací se Rusko zavázalo respektovat Ukrajinské hranice platné v době podpisu).Dále bych se chtěl zeptat, zda pocit(!) ohrožení práv a svobod Ruských občanů na území EU nebo jinde dává Rusku právo vojenské intervence. Dle dostupných informací kromě změny jazykového zákona na Ukrajině k žádnému jinému ohrožení např. zdraví nebo majetku Rusů na území Ukrajiny nedošlo. V čem spočívá legitimita anexe Krymu k Rusku, když jim ho Rusové darovali a zavázali se jej respektovat jako součást Ukrajiny?
0/0
22.3.2014 20:11
Foto

Kecálek

Chruščov byl Rus?
To jsou mi novinky?A čím ospravedlníte anexi Kosova?
0/0
23.3.2014 9:09
Foto

K46a34r65e43l 41P26l27í60h98a78l 2419735858521

Ničím.
Je jedno, co byl Chruščov zač, Rusko připojení Krymu k Ukrajině posvětilo právě tímto memorandem. Putin toto memorandum porušil. Ukrajina si Krym nepřipojila násilnou anexí, která by dávala Rusku legitimitu nebo legalitu si toto území vzít silou zpět. Rusko se porušením vlastního závazku ztrapnilo.Ve svém předchozím příspěvku píši, že se mi imperialismus nelíbí ani u západu ani u východu, proto necítím potřebu ospravedlňovat ani jedno ani druhé.Pro upřesnění - v případě Krymu se jedná o anexi k Rusku, v případě Kosova o separaci od Srbska, což jsou opačné procesy.
0/0
23.3.2014 9:47
Foto

Josef Novak

Putin už neměl co porušovat!
Putin už neměl co porušovat! Memorandum o Ukrajině mimo jiné zaručuje dodržování ústavy , nevměšování se do vnitřních věcí . A toto memorandum bylo porušeno právě signatáři USA,VB organizováním puče. Následně bylo uplatněno referendem právo na sebeurčení národů AR Krymu podle deklarace OSN !
0/0
23.3.2014 11:29
Foto

Křivan

Ano, tak je to zapsáno v jeho
Ano, tak je to zapsáno v jeho evidenční kartě KSSS, kterou lze najít na internetu, taky jsem byl překvapen.
0/0
23.3.2014 12:59
Foto

Josef Novak

mame jedno spolecne, nemame
mame jedno spolecne, nemame radi komunismus! Bohuzel komunisti ovladli EU , a nastesti Rusko uz neni komunisticke!
0/0
22.3.2014 16:06
Foto

tak jako většinu všeho, ani Bluba jste nepochopil
Až bude Putin schopen vyvážet i něco jiného, než rabovanou přírodu, ať si odstřihuje jak chce. Protože prakticky nic jiného vyvážet nemůže, odstřihovat nebude, není hlupák, neměl by nejen na toalet. papír, možná ani na tu Pravdu. Vtip je v tom, že: EU má technicky a ekonomicky na to se do pěti let od ruských zdrojů odříznout (politicky si nejsem jistý).Rusko nemá technicky a ekonomicky na to, do pěti let vyvážet do EU o mnoho víc než žigulíky a do zbytku světa zbraně.Malá oprava:po arabském vzoru aktuálně Rusko ve velkém do EU vyváží vagíny. Za cenu poklesu vlastní populace.
0/0
23.3.2014 6:23
Foto

Křivan

Něco jiného je reakce na
Něco jiného je reakce na autora, který neví, že má na ČP v CV zapsáno generální ředitel ČPP a jako odborník na energitiku používá politickou terminologii IV. cenové skupiny a na svébytné nicky jako jsou Atila a Talacko.Na věcné připomínky pan Luvik reaguje jen sporadicky, už vůbec nezmínil skutečnost, že ten "norský" plyn je vlastně taky ruský. Jistě si umíte představit pokud ho budeme přes půl světa pumpovat na Ukrajinu na kolik to přijde a jak bude Rusko reakovat.Nečiní mi problém Vám odpovědět, ale o mých sympatiich nevíte vůbec nic. PS. Považuji ČP za medium určené k diskuzi a ne na monology ješitných přemoudřelých starců.PSS Bohužel velmi objektivní a inspirující autor věnující se naší energetické soběstačnosti jako byl Jan Žižka na ČP chybí, ale taky jsem si do něj párkrát dloubl. S ním se ztratila i řada odborně zdatných přispěvatelů.
0/0
22.3.2014 10:12
Foto

Magnolia

Zdravím, :-) ten Váš první
Zdravím, :-) ten Váš první odstavec byl k tomu, co jsem měla na mysli, i když to není podstatné s ohledem na věcné téma. Svébytný nick, pěkně řečeno, chápu. Budiž (můj outlocit totiž někteří svébytní občas ruší, ale zvykám si). Jinak k k problematice plynu se necítím být moc kompetentní, i když chápu - k Norské cestě, tak to sem věděla i já.). A jinak si ještě pamatuju na projekt Nabucco (to, že to byla vysoká hra, možná nepopřete, a Evropa si ji sama tentononc). Ale jak říkám, moc do hloubky v tom tématu nevidím. Když pak někdo mávne bioplynkama, taky mi intuice říká, že to asi nevyřeší celý problém a je pak hafo otázek. Vědoma si nedostatečnosti a kontroverznosti jiných evropských úžasných řešení (rakouská paranoia před jadernou energetikou a současně podpora větrníků - jaký to má vliv na okolní přírodu, se ví). Je to "sranda" v té Evropě. Dohodnout se na něčem.Třetí odstavec - samozřejmě, máte pravdu (bez ironie), ale místy to tak nějak vypadalo. Nic ve zlém, nijak tím nezpochybňuji Vaši schopnost diskutovat k věci, nebát se vyjádřit i menšinový názor a nepozurážet přitom své oponenty.Plyn přenechám vám, pánům. Pěkný den.
0/0
25.3.2014 12:48
Foto

Kecálek

;)
Možná Vám trošku uniklo, že celé je to reakce na postoje pana LEW = Ludvíka - který přesně toto činí... v čem je pak problém, vrací-li se mu to stejnou měrou? Bojuje-li někdo proti hypotetickým komunistům tím, že obhajuje reálné nacisty?
0/0
21.3.2014 15:58
Foto

Magnolia

Pan LEW aspoň není tak
Pan LEW aspoň není tak sprostý - neříkám že vy, Vás tak moc "neznám" (ok, že použil taky nějakou tu jadrnou nálepku).. Vy to ovšem vidíte z jiného úhlu a to jak se to tady hemží nálepkami, to raději nebudu komentovat. O komunismus ani nacismus samotný přeci nejde.
0/0
25.3.2014 13:41