Zodpovězené otázky
OTÁZKA (23.2.2018 14:57)
Miroslav Šujan
Dobrý den,
zajímalo by mě, jestli se do hry plánuje přidat i český dabing. Mám za to, že jsem někde četl, že Dan Vávra o nějaké takové možnosti v minulosti hovořil, ale že to bude záležet na prodejích. Přece jen je to česká hra, i když chápu, že dabing je nákladný a pro tak malý trh jako je ten náš není moc rentabilní.
Děkuji
Martin Klíma:
(23.2.2018 15:19)
Dobrý den, v tuhle chvíli bohužel český dabing neplánujeme, zejména z důvodů, které sám uvádíte.
OTÁZKA (23.2.2018 14:46)
Martin Penc
Tlačilo vás k mému pohledu uspěchanému vydání (zejména co se konzolí týče) vydavatelství Deep Silver nebo jste prostě už chtěli dodržet dané datum? Nemyslíte si zpětně, že by bylo vhodnější datum ještě odložit a vyřešit zbytečné chyby a hlavně špatnou optimalizaci na konzoli?
Martin Klíma:
(23.2.2018 15:23)
Dobrý den, děkuji za otázku. Pro relativně malé studio a nové IP je obtížné datum vydání měnit (ať už bylo oznámeno veřejně nebo ne -- i v druhém případě jsou určité technologické postupy, které způsobují, že se musíte o vydání rozhodnout cca půl roku dopředu). Takže zpětně vidíme, že by bylo bývalo lepší třeba měsíc počkat, ale to prostě už nebylo možné -- nejde o tlak ze strany vydavatele, je to realita hry, která nemá mít jenom digitální distribuci.
OTÁZKA (23.2.2018 15:23)
Anna
Dobrý den.
Četla jsem spoustu stížností ze strany přispěvatelů na Kickstarteru.
Prý jim hra nefungovala do oficiálního vydání, přestože to měli slíbeno a také neobdrželi slíbené DVD o tvorbě, plechovou krabičku atp...
Co na to říkáte?
Martin Klíma:
(23.2.2018 15:27)
Dobrý den, děkuji za otázku. Na Kickstarteru jsme měli cca 35 tisíc backerů, stížnosti přicházejí jenom od desítek z nich. Je nám samozřejmě líto, pokud jsme někoho zklamali nebo mě někdo pocit, že jsme nedodrželi slovo. Ale na druhou stranu je třeba vidět, že je to zcela proti duchu Kickstarteru a crowdfundingu -- Kickstarter není e-shop, podpora projektu není předobjednávka. My jsme slíbili, že uděláme, co bude v našich silách, abychom hru a různé odměny doručili a to jsme, podle mého názoru, udělali.
OTÁZKA (23.2.2018 15:22)
Míra
Dobrý den, zvažujete možnost trošku poupravit systém ukládání hry? Aby bylo hru možno ukládat častěji.
Děkuji
Martin Klíma:
(23.2.2018 15:27)
Dobrý den, v další verzi (1.3) přibude aspoň možnost kdykoliv hru přerušit a uložit a pak pokračovat z uložené pozice.
OTÁZKA (23.2.2018 14:24)
Martin
Planujete uz nejake DLC nebo zatim jen resite opravy bugu?
Martin Klíma:
(23.2.2018 15:28)
Dobrý den, DLC plánujeme, ale jak říkáte, v tuto chvíli se soustředíme spíš na opravy bugů.
OTÁZKA (23.2.2018 14:11)
Mirek
Dobrý den pane Klímo, mám dvě otázky:
1) Jak se vám spolupracovalo s Danem a Viktorem? Měli jste během vývoje KCD nějaké vážnější neshody :)
2) Budete při dalším projektu využívat novější verzi CryEnginu nebo přejdete na jiný?
Děkuji
Martin Klíma:
(23.2.2018 15:32)
Dobrý den, děkuji za otázku. V každém kreativním procesu je jisté napětí mezi představami a očekáváními jednotlivých tvůrců a nejinak tomu bylo při tvorbě KCD. Ale nakonec jsme se vždycky dokázali dohodnout a -- věřím -- najít řešení, které bylo pro hru nejlepší.
Ohledně enginu: je to něco, kde jsme se ještě definitivně nerozhodli, ale samozřejmě použít Cryengine vypadá jako logická volba. Nicméně přechod z verze 3.8.6 na CE V může být složitější, než to na první pohled vypadá.
OTÁZKA (23.2.2018 14:15)
Jiri
Fish Fillets moje oblibena hra pred cca 15 lety, nyni nelze provozovat pod 64bit Win10, je nejaka cesta jak si opet zprovoznit ??
Martin Klíma:
(23.2.2018 15:33)
Dobrý den, přiznám se, že tento problém jsem neřešil (každopádně jsem ale rád, že se vám FF líbily). Zkoušel jste DosBox?
OTÁZKA (23.2.2018 14:12)
Míra
Dříve se psalo o rozdělení hry na několik částí. Poté, že bude vše spojeno v jednu hru a teď je na stránkách, že by měly být další díly. Jak to tedy bude?
Martin Klíma:
(23.2.2018 15:35)
Dobrý den, v Kingdom Come: Deliverance je to, čemu jsme na Kickstarteru říkali Act I -- který je nakonec mnohem větší, než jsme původně předpokládali. Případné pokračování bude pravděpodobně zahrnovat Act II a III.
OTÁZKA (23.2.2018 14:36)
Aleš
Dobrý den, v první řadě vám chci poděkovat za skvělou hru, vyplatilo se čekat. Můj dotaz se týká psů ve hře, jestli je to nějaké plemeno z té doby? Děkuju za odpověď.
Martin Klíma:
(23.2.2018 15:40)
Dobrý den, ano dělali jsme výzkum. Zde je text z našeho interního dokumentu:
Ve venkovském prostředí se nalézají převážně psi střední a větší velikosti (o kohoutkové výšce 40 - 65 cm) a relativně jednotného primitivního tzv. lupoidního typu, který nejvíce připomíná dnešní plemena německého ovčáka či kolie. Takoví mohli být dobře využiti jako psi hlídací, pastevečtí i honáčtí. Oproti svým dnešním soukmenovcům stejné velikosti byli ovšem tito psi relativně útlejší, což Wendt (1978) přičítá jejich mizerné výživě.
(Jedná se o citát z bakalářské práce D. Winklerové, Příspěvky k poznání chovu a využití domácích zvířat v raném a vrcholném středověku na podkladě archeozoologických nálezů na území ČR)
OTÁZKA (23.2.2018 13:58)
Ivo
Dobry den, slibily jste ze prepracujete system ukladani a paceni zamku nechate hracum na vyber ktery zpusob chcou pouzivat jestli puvodni nebo ten novy?
Martin Klíma:
(23.2.2018 15:42)
Dobrý den, bojím se, že se jedná o nedorozumění -- systém pro páčení známku chceme trochu zjednodušit, hlavně na konzolích, ale nechceme zavádět dva alternativní systémy, tím méně volitelné.
OTÁZKA (23.2.2018 15:27)
Václav Zaiml
Dobrý den,
bugy jsou pochopitelné, ale prosím o vychytání takových logických nesmyslů, jako že při dešti v noci je jasná obloha a jsou vidět hvězdy, nebo že když jsem měl zdrhnout z Talmberku, všude jsem zakopával o provazy, že bych třeba sešplhal z hradeb, ale prostě to NEJDE.
Díky za skvělou hru, přeji mnoho úspěchů do budoucna a těším se na pokračování.
Martin Klíma:
(23.2.2018 15:46)
Dobrý den, jsem rád, že se vám hra -- i přes všechny svoje nedostatky -- líbila. Problém každé open-world hry je v tom, že nemůže ani nedokáže anticipovat všechny akce hráče: jednak proto, že to její tvůrce prostě nenapadlo, a jednak proto, že by se tím její vývoj ještě více zkomplikoval. Občas hráče prostě musíme trochu omezit, abychom vůbec mohli hru dodělat.
OTÁZKA (23.2.2018 15:56)
Lukáš
V diskuzích na redditu si někteří hráči ztěžují na doskakování textur a pokles FPS ve městech. Bude něco z toho řešit příští patch?
Martin Klíma:
(23.2.2018 16:00)
Dobrý den, záleží na platformě a nastavení. Na konzolích jsme skutečně našli chybu, kterou chceme v příštím patchi (1.3) opravit a doufáme, že to hodně pomůže. Na PC je to problém toho, že máte příliš vysoké grafické nastavení relativně ke své grafické kartě a rychlosti disku. Zdaleka nejlepší řešení tady je nainstalovat si hru na SSD.