„Pracovník ochranky mi potvrdil, že jeli se zapnutým majákem část cesty,“ přiznal „majákovou jízdu“ mluvčí ministerstva vnitra Pavel Novák. „Když se někam jede, tak ochranka ví, v kolik máme být na místě. Podle toho řekne, v kolik dojede pro pana ministra. My jsme se tam po Praze nějak zamotali, takže je možné, že tam vzniklo zpoždění, a pak to chtěli dohnat,“ popsal situaci serveru Lidovky.cz Novák. „Zodpovědnost má řidič“ O způsobu přepravy, a tedy ani o zapnutí majáčku prý nerozhoduje sám ministr. „Zodpovědný je řidič ochranné služby. Když vyhodnotí situaci, zapne maják podle potřeby,“ hájil Johnovo předsevzetí, že nebude zneužívat vládního majáčku Novák. Věci veřejné přitom označují používání modrých majáčků za papalášství. Ministr a předseda strany John v létě dokonce prohlásil, že maják bude zapínat jen v případě, že nastane výjimečná situace.
Loni v říjnu Johnovo spěchání ve vládní limuzíně se zapnutým modrým majákem skončilo dokonce nehodou. Jeho vůz se na pražském Andělu srazil s projíždějící tramvají. Při havárii se nikomu nic nestalo. John tvrdil, že spěchal zkontrolovat podezřelé blikající krabičky, které se objevily na Malé Straně a které připomínaly výbušniny. LN ale upozornily na to, že ve skutečnosti John chvátal na recepci na německém velvyslanectví.
Ministr pak argumentoval tím, že se blikající předměty našly i u ambasády. Spěchal tam prý proto, aby případně rozhodl o evakuaci velvyslanectví, kde se právě oslavovalo výročí sjednocení Německa. Později se ale ukázalo, že nešlo o bomby, ale o reklamní kampaň.