Diskuze
KAMBERSKÝ: Spirála smrti. Víceletá gymnázia jsou oheň, pomáhají i pálí
Děkujeme za pochopení.
P11a92v75o71l 84K53r23u45p67k97a
Znížiť ich počet, aby na ZŠ-kách ostali aspoň dvojkári.
P29e59t68r 38H62a35n
Tak tahle má dokonce jakési vysokoškolské vzdělání... Za první republiky by mohla absolvovat snad jedině tzv. knedlíkárnu. I když možná ani tu ne, její snaha o odsolení buráků je dojemná.
H96o95n48z46a 93P94o98ž51á28r
Gymnázia nejsou nic jiného, než umělé vytváření elit. Poznal jsem to na vlastní kůži - pocházím z vysokoškolské rodiny a pochopitelně jsem nedostal na výběr, jestli to v páté třídě na osmiletku zkusit. A pochopitelně to neklaplo. Ne že bych byl blbý, popravdě jsem byl (i díky domácímu drillu) jeden z nejstudijnějších typů v ročníku, jen jsem z nějakého důvodu neměl mozek na to, abych se úspěšně prohrabal tím naprosto zbytečným a nekonečně otravným vynálezem zvaným SCIO testy, což není nic jiného, než pár cárů papíru plného nepodstatných informací. Na základce sem tam nějaká trojka padla, na čtyřletém gymplu, kam mě následně už vzali na průměr, to byl více méně standard. Díky tomu (mimojiné) jsem pak stavárnu na výšce až na několik slabších chvilek udělal pomalu lusknutím prstem, teď pracuji ve svém oboru a pokud to půjde podle plánu, za pár let budu mít kulaté razítko. A kde je konec podstatné části těch lidí, premiantů, kteří dobře zvládali SCIO testy? Něco podstatného a prospěšného p
J73i25ř46í 38Z54i80m19a
To zní jako kyselé hrozny. SCIO testy jsou všechno jiné než nepodstatné informace. Podobají se testům IQ a upřednostňují především úsudek a logické uvažování, samozřejmě v rámci daného oboru. Že SCIO premianti opustili školu může mít mnoho příčin, např. že je daný obor nezaujal a při svých schopnostech jim nedělá potíž se rychle přeorientovat na něco jiného nebo že byli prostě líní, ale to nebylo dáno tím, že byli úspěšní v SCIO testech.
P38e47t59e11r 89N35e59š77v74a46r17a
Obávám se, že pan Kamberský nepochopil současný svět. Úroveň základních škol se zvyšuje inkluzí a rušením zvláštních škol a převodem jejich chovanců do běžných škol, nikoli jak se domnívá, zrušením víceletých gymnázií.
J50a68n 55K11a25d34e94ř78á90b54e49k
Jestli se mohla někomu zdát tato gymnázia před lety zbytečná, dnes v době inkluzivní je to jedna z mála možností jak vypadnout z podprůměrnosti třídy plní gaunerů a netáhel.
V81a81ň66u47r87a 25P85e32t18r
V podstatě je společná výuka různě nadaných dětí NEEFEKTIVNÍ. Ti schopní se nudí, neschopní nestačí. A těm schopným navíc hrozí šikana!
P88a69v14e67l 42S53k17ř33i66v91a46n
Docela bych si rád od nějakého učitele nechal vysvětlit paradox: maturita ze SOU, průmyslovky i gymnázia je jedna. Státní. Co geniální žák na osmiletém gymnáziu jako dělá, když jiný žák částečně profláká 4 roky a pak má 4 roky na dodělání té samé maturity ? Skoro bych řekl, že víceletá gymnázia jsou spíše pro slabší žáky, kterým ta samá látka bude trvat déle, takže si nemohou dovolit skoro proflákat 4 roky.
Jako že by někoho lepší studium na gymnáziu zachránilo v prvním roce na ČVUT, to bych nesázel. Mezi kandidáty vyhazovu jsou právě premianti z gymnázia, kteří tak nějak zjistí, že výuka na VŠ probíhá nepatrně jinak a že tudíž už jí nezvládnou levou zadní, jak byli zvyklí.
J95i94ř68í 98Z79i93m90a
No vidíte a moje zkušenosti jsou přesně opačné. Na ČVUT-FEL, kde jsou v prvních semestrech hlavními předměty matematika a fyzika, měli potíže nejvíce absolventi průmyslovek, zatímco absolventi gymnázií, zejména těch s matematicko-fyzikální specializací to zvládali mnohem lépe. Nevím o tom, že by nějakého premianta z gymplu vyhodili, z průmyslovek jich vyletělo několik hned v prvním ročníku na algebře.
J97i77ř29í 32Z86i71m61a
Pan Kamberský by nám mohl vysvětlit, jaký prospěch budou mít nadaní žáci z toho, že se přizpůsobí tempu a úrovni výuky těm slabým a naopak. Tvrdím, že z některých nadaných žáků se stanou flákači, protože výuku zvládnou levou zadní a nenaučí se pracovat a naopak slabší žáci jsou jen frustrováni tím, že vidí jak jsou oproti těm nadaným pozadu. Jenže to je levičácký koncept jak udělat z lidí nevzdělanou masu závislou na státu, která pak tvoří elektorát pro současné levičácké elity, které vládnou v Evropě. To vyhovuje i nadnárodním firmám pro které jsou takoví lidé levnou pracovní silou.
V88l24a97d11i61m97í51r 43B81r80a87u55n
Osobně jsem první roky chodil do jednotřídky. Pan řídící žákům ze čtyř ročníků zadal práci zatímco měl výklad pro pátý ročník. Docela mě to bavilo, protože jsem mohl poslouchat, co vypráví vyšším ročníkům. Pak běžné čtyři roky do devítky a průmyslovka. Protože jsem následně vystudoval ČVUT tak soudím, že mě to nijak nebrzdilo.
P62e12t24r 85P70r77u88n45e91r
Víceletá gymnazia jsou úspěšným projektem v panujícím ovzduší rovnostářství. Naše školství necílí na výchovu pracovníků vytvářejících český Singapur či Izrael, ale na výchovu pracovníků zahraničních robotáren a státem financovaných nepotřebných profesí. Protože se tato gymnazia osvědčila, tak se je většina ministrů snaží reformovat, protože na řešení skutečných problémů školství nemají potřebnou invenci. Neschopní ministři neřeší ani nedostatek řemeslníků.
J76a29n 74K86o15v88á23ř
Řekl bych, že mícháte příčinu a následek. Dceru jsme nechali dokončit ZŠ, u syna už stejnou chybu neuděláme. Kvalita výuky na druhém stupni ZŠ je prostě tragická. Aspoň tedy v naší škole v malém okresním městě.
Nemáme žádné velké ambice, aby z našeho syna byl právník nebo doktor. Pokud bude dělat práci, která ho baví, tak budeme rádi. Ale jestli se sám rozhodne pro nějaké náročnější povolání, tak mu nezhoršíme podmínky tím, že ho necháme ve škole, která má nižší úroveň vzdělávání.
V30l29a61d14i12m32í67r 93B43r70a56u46n
Syn byl na víceletém gymnáziu, dokonce s matfyz zaměřením, dcera na běžném gymnáziu. Dcera dokončila magisterské studium a syn skončil s VŠ po dvou letech, byť pravda v kariéře zdá se mu to nebrání.
J21á20n 53B51á89b29e94ľ62a
Este by sa dali prerobit vsetky klasicke gymnazia na viacrocne a bol by pokoj. :) Mne sa zda z pohladu vyvoja dietata lepsie, ked zmeni skolu v case zaciatku puberty ako v 15 rokoch. Odhliadnuc od kvality skoly.