Sobota 3. prosince 2022, svátek má Svatoslav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Diskuse k článku

Kardinál Radek obviňuje protikorupčního Janečka z krácení daní. Nesmysl, reaguje finančník.

Anonymní zpráva, kterou média nedávno obdržela, musela stát hodně peněz i času. Neznámý analytik však své práci rozumí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Marek Kyncl

Nejen pan Janeček...
To, co dělá se svými společnostmi pan Janeček (jejich parkování v daňových rájích) je běžnou praktikou, které se přezdívá "daňová optimalizace". Přísně vzato to moc legální není, ale v podstatě nikde (nejenom v České republice) není zájem se takovými strukturami zabývat.  Takže v mých očích paniu Janečkovi s nápadem boje proti korupci fandím, alespoň se pokouší o něco správného. Panu Hlaváčovi bych doporučoval článek, kde by se v podobném duchu zabýval daňovými prohřešky většího souboru osob (včetně přádel našich vrcholných politiků), problematika je mu přeci velice dobře známa. 
0/0
28.12.2011 9:58
Foto

Mila11

???
Mám pocit, že pan Kalina není ani JUDr. ani Kalina, je to normální najatý provokatér, kterému nemá smysl na nic odpovídat. Možná mu někdo platí za hájení korupčníků? Normální člověk by se jich rozhodně takto nezastával.... 
0/0
21.12.2011 14:20
Foto

pokud navážení se do smluvních vztahů ušetří DP ročně
téměř sto milionů na provizích vyplývajících ze zprostředkovatelské smlouvy bez jasného plnění a přínosu pro DP, pak na tom nevidím nic pokryteckého a volám "jen houšť " k odříznutí podobných pijavic přisátých na veřejné rozpočty
0/0
20.12.2011 23:34
Foto

Jaký profit měl DP
z legální zprostředkovatelské smlouvy?Nejde jen o to zda to bylo v souladu s platnými právními úpravami, ale především o to zda byly veřejné prostředky hospodárně a účelně vynaloženy. O čemž se dá u zbytné smlouvy na zprostředkovatelské služby, která se vecpe mezi dva přirozené obchodní partnery, s úspěchem pochybovat. Nezatahoval bych do toho morálku, ale počkám si na vyjádření vyšetřovacích orgánů, zda nebyla porušena povinost při správě cizího majetku, etc.Pokud jde o údajnou daňovou optimalizaci, zkuste popsat jak by měla fungovat, nebo kriticky rozebrat vyjádření KJ.
0/0
20.12.2011 23:13
Foto

Strojil

Nesrovnatelné
Srovnáváte (zcela průhledně a účelově) nesrovnatelné. Bez ohledu na to, zda jsou peníze vyvedené z DP kryty nějakými smlouvami, porušili (pravděpodobně, je-li pravda, co se o dané věci uvádí v médiích) někteří lidé své povinnosti při správě veřejného majetku. Navíc se nedá očekávat, že takovou "malou domů" někomu přihráli jen tak, čistě z altruismu. Tohle srovnávat se zcela běžným uspořádáním off-shore společnosti, kde se provádí ve světě fondů zcela běžná daňová optimalizace, je prostě hloupé, to se na mě nezlobte. Takže pokrytectví se opravdu odhaluje, ale spíše vaše. 
0/0
20.12.2011 22:26
Foto

Spid

Samozvaní soudci
Jste už padlí na hlavu, když tady pořád soudíte někoho kdo má snahu tady udělat něco s tím bordelem zvaným ČR a platí to ze svého, tzn. ten jeho zisk co nemohli rozkrást hlavouni v Praze, tak využívá na boj proti těm hlavounům, které to teď samozřejmě štve. Proč se pořádně nerozryje ta vlastnická struktura Škodovky a dalších firem, které jsou v daňových rájích. Už začněte používat ty hlavy co máte na krku. 
0/0
20.12.2011 10:27
Foto

Pepan25

technická poznámka
"tamní zákony neumožňují zveřejnit strukturu akcionářů." """" !dsfsaTamní zákony neukládají povinnost zveřejnit výroční zprávu, jejichž součástí je na celé světě informace o akcionářích. Zveřejnit sami o sobě v rámci snahy o transparentnost mohou co chtějí a jak chtějí.
0/0
19.12.2011 16:21
Foto

Judr. Marek Kalina

RE:
Janečkovi by nezaplacené daně skrze daňový ráj ma Mauritiu nikdo nevyčítal, kdyby nám tady před tím svtouškovsky nekázal morálku a nekádroval jako poslední spravedlivý. Peníze z DP nebyly nakradené, ale vyplývaly ze zcela legální obchodní smlouvy. Stejně legální, jako Janečkovy zde nezaplacené daně. Tam je navíc otázka legality ještě ve hvězdách. Nyní se jen odalilo neskutečné Janečkovo pokrytectví...
0/0
19.12.2011 14:09
Foto

Emeritni Samec

Nechápu nač si lidé stěžují.
Není jiné vysvětlení naší slavné korupčně zlodějské situace než to ,že u nás lze vládnout hlupákům.I ta nejprimitivnější mediální kampaň dovede naše"občany"nastartovat k festivalu hlouposti.Proboha plzeňská škodovka je zaregistrována na Kajmanských ostrovech což je nejen skutečný daňový ráj ale tamní zákony neumožňují zveřejnit strukturu akcionářů.Takovýto veký podnik navíc zatížený podezřením z korupce Romana si lebedí v takovém neprůstřelném prostředí a nikomu to nevadí.Když na to Janeček a jiní upozorní stačí jeden debilní článek se všemi znaky manipulace a zírám kolik lidí na to skočí.Přitom Janeček vše vysvětluje celkem logicky.Naše "společnost"je na takové úrovni ,že manipulovat s ní je hračka.Každý by si měl uvědomit že za svoji  mizernou životní úroveň si můžeme jen svou hloupostí.Dvacet let se necháme okrádat a ještě tleskáme jak se máme dobře.V Drážďanech je víc čechů než němců a jezdíme tam jako za komunistů do Slušovic.Česká malost a manipulovatelnost nás neopustila.Mám pocit že u nás lidi své zloděje milují a jak říká Babiš ohnou se a makaj.Mysleme konečně vlastní hlavou a nenechme se manipulovat jako loutky.Je mi jedno jak Janeček podniká když je to v normě,pro mě je důležité že zlikvidoval mafii v dopravním podniku a sebral kmotrovi 85 kradených milionů ročně.Copak nedovedeme rozlišovat a poznat co nás likviduje.Musíme nalítnout na každou manipulační hloupost?
0/0
19.12.2011 10:12
Foto

Strojil

Pro redakci
Vzhledem k tomu, že u článků neuvádíte (na titulní stránce) kdy byly naposledy aktualisovány, ani v čem ta aktualisace spočívala, nepovažuji za dobrý nápad, že vyjádření pana Janečka bylo přilepeno na konec starého článku, kde jej člověk najde v podstatě jenom náhodou. Myslím, že jeho reakce by si zasloužila samostatný článek nebo alespoň doplnění informace o zařazení reakce do perexu článku na titulní stránce. Hmm, tak jsem si to znova přečetl, možná se mýlím a ten text je opravdu odkazem na nedělní reakci pana Janečka (nebo tu páteční?)... každopádně by opravdu stálo za to aktualisace zobrazovat trochu přehledněji.
0/0
19.12.2011 9:13
Foto

I23s13t24v61á15n 48L71é31k24o

Souhlasím s Vámi, o
Souhlasím s Vámi, o zpoplatnění části obsahu uvažujeme, ale zatím máme jiné priority rozvoje, zejéma v oblasti obsahu.Díky za zájem.István Léko
0/0
18.12.2011 16:59
Foto

Mw 8466898202105

Placený přístup
Pane Léko, ČP je typicky projekt, který se, dle mého skromného soudu, nemůže uživit jinak než placeným přístupem. I když v mnoha případech se stanovisky ČP nesouhlasím, vysoce oceňuji kvalitu (někdy pouze upřímnou snahu o kvalitu :) ) a zejména poctivý přístup k žurnalistice (tak výjimečný u nás) a rozhodně bych si placený přístup koupil, stejně jako jsem si ho opakovaně koupil u motejlek.com (tam z jiných důvodů...).
0/0
18.12.2011 16:27
Foto

I45s79t45v84á11n 95L24é72k27o

Díky za informace, ale
Díky za informace, ale nabídku nevyužijeme :))István Léko
0/0
18.12.2011 16:00
Foto

Frantisek

Pise tam i o vas.... :-)
Některé články webu motejlek.com jsou přístupné pouze registrovaným uživatelům. Také archív článků je přístupný pouze na základě registrace k motejlek.com.Jak na to?Stačí napsat e-mail na adresu info@motejlek.com, do kterého dejte svoje fakturační údaje. Obratem dostanete fakturu, po jejímž zaplacení Vám pošleme přihlašovací údaje, jméno a heslo. Na stránky se přihlásíte a budete mít přístup k plné verzi stránek.Kolik to stojí?CENY ZA JEDNU LICENCI PRO JEDNU OSOBU Za čtvrtletní registraci (tedy klouzavě tři měsíce) zaplatíte 6 000 Kč plus DPH. Pololetní předplatné stojí pouze 8 000 Kč plus DPH, celoroční pak 12 000 Kč plus DPH.CENY PRO FIRMY A INSTITUCE ZA PŘÍSTUP Z VÍCE POČÍTAČŮ Budete-li chtít k serveru motejlek.com přistupovat ve vaší společnosti z více počítačů, pak zvolte jednu z níže uvedených variant.a) 1 – 9 licencí = cena za roční předplatné je 50 000,- Kč Tato varianta umožňuje přístup v rámci jedné společnosti (jedno IČO) na server motejlek.com z 1 – 9 počítačů.b) 10 a více licencí = cena za roční předplatné je 90 000,- Kč Tato druhá varianta umožňuje přístup v rámci jedné společnosti (jedno IČO) na server motejlek.com z 10 a více počítačů.Registrovat se můžete kdykoliv, přístup na plnou verzi stránek platí od doby zaslání registračních údajů. Například můžete mít registraci od 12. srpna 2011 na rok. Pak je platná do 12. srpna 2012.
0/0
18.12.2011 14:03
Foto

Frantisek

To s tou cenou a casem
Tak s tou cenou a casem prehanite a to znacne.To neni nic jineho, nez reserse o klientovi a jeho podniku. V kategorii slozitosti nula nula nic. Takova zprava se u nekterych firem pouziva v ranych stadiich obchodniho pripadu pro zhodnoceni toho, zda dale jednat s touto firmou. Obdobnou zpravu o firme s obratem 2 GEUR jsem odevzdal v patek svemu klientovi. Rozsah byl 9 stran textu, 2 graficke prilohy. Vyuctovali jsme 5 hod seniorni prace, 3 hod juniorni prace a naklady cca 200 EUR. Sazby za hodinu si dosadte jaka se komu libi, lec patri mezi obvykle.Navic tahle zprava je dost neprofesionalne zpracovana, spousta preklepů, grafika silena. Autor si to po sobe asi ani neprecetl.Zduvodneni ponekud tvrdeho zaveru nic moc, opreno vse pouze o verejne zdroje typu ceske noviny. Analyza rozhodovani obchodniho pripadu zádna a to se obavám, ze je podstatne.  Srovnani  s nejakym obdobnym pripadem zadne.Takze  to nevydavejte za nejake veledilo a nejake drahe a narocne. Osobne bych se stydel a az po jistem prepracovani a nazvani "Popis/Reserse stavu pripadu" bych nauctoval tak 150 EUR a 20 EUR naklady (to bude ten telefonat :-)... Pokud to nema pokracovani, tak je to nanicovaty text pro rozvireni afery...
0/0
18.12.2011 12:48
Foto

Pocono

Obávám se, že u nás žádný
Obávám se, že u nás žádný domácí apoštol čistoty neuspěje, protože nikdo takový už z merita polistopadového fungování naší politiky/ekonomie snad ani existovat nemůže.Říkám to nerad, ale pomoci může snad jen připojení k Německu a předání soudních a vyšetřovacích pravomocí do Berlína. Tam by si s nějakými našimi kmotry hlavu nelámali a pozavírali by to sakum prásk všechno. Hold na Čecha muší bejt přísnost, sami si vládnout asi neumíme :(
0/0
18.12.2011 12:35
Foto

Knight

IR - Janecek
Jestli jste si to nekdo nespojili tak to udelala Ivo a lidi kolem nej. Potrebuji Janecka zdiskreditovat. Problem pana Janecka je, ze neni zavisly na nikom z CR a lide typu IR nemaji paku jak na nej.
0/0
18.12.2011 12:27
Foto

Judr. Marek Kalina

RE:
Jestli by něco nelegální být mělo, nebo nemělo, to není pro tento případ podstatné. Je možné, že toi co Janeček dělá nelegální už dnes je. Ale spíše není. Pouze extrémně  využívá legální možnosti vydělat na českém státu tím, že mu ze svých zisků platí díky právní konstrukci jen minimální daně. To by bylo v pořádku. Kdyby s ovšem pokrytecky nenavážel do ostatních, kteří také legálně vydělávají, jak jen jim to právo a zákon umožňují. Vzpomeňme jen na kritiku firmy z daňového ráje, která uzavřela legální zprostředkovatelskou smlouvu se soukromu tiskárnou. To bylo moralizování a řečí.  Že je Janeček mimo jiné poměrně odporný pokrytec, to jsem tady napsal už dávno. A ať už jsou jeho daňové manipulace před hranou zákona nebo za ní ukazuje se, že jsem měl pravdu...
0/0
18.12.2011 9:28
Foto

Pro hluboké české kaliny
Tak Janeček daňově optimalizuje. Hm. Trestné na tom samozřejmě není nic. Nelegální by to - podle mého názoru - být mělo, stejně jako 75 procent toho, čemu se dnes naproto mylně říká tržní chování, zatímco je to prostý podvod. Nicméně pokud budete hlásat nezadatelné právo kapitálu na volný pohyb (zatímco pohybu pracovní síly bráníte ze všech sil), můžete maximálně nesouhlasně bručet. Podnikatel, který neusiluje o maximální zisk není podnikatel, ale idiot. Prosaďte změnu stupidního zákona nebo držte pysk. (Dovolily by nám to moudré finanční trhy?) Podstatné je, že Janeček své zisky nekrade. Upřímně - odvádět daně proto, aby se za ně Řebíček opaloval v Dubaji a Gross na Floridě může jen silný masochystá.
0/0
18.12.2011 1:02
Foto

Pepan25

Oponenti to budou mít těžké + exIPB kajmani
Janeček totiž podniká v jednom z nejvíce regulovaných odvětví: finančních službách. ČNB pochopitelně zajímá vše kolem původu peněz, AML, vztahu obchodníka RSJ s dalšími společnostmi ovládanými stejnými osobami. Takže fondy jsou sice na Mauriciu, ale nepochybuju, že o nich Na Příkopech vědí dost. Nejsou to sice pokud jsem slyšel Kalouskovi agenti (že by hned bonzovali neplacení daní :-), ale je to přece jen státní orgán, před kterým se Janeček okrývá donaha. Takže si myslím, že daně "má dobře ošéfované".Jinak placení daní offshorovým subjektem v ČR už tu prý bylo: někdy začátkem r. 2002 v rámci boje o IPB byla ČSOB v médiích ovlivněna, že za kajmanské fondy neplatí daně. Pokud vím, tak je čobka skutečně u nás zaregistrovala: zaprvé tam nikdy žádný zisk ke zdanění nebyl ani nemohl být a za druhé to čobce bylo jedno: stejně ty fondy benefičně patřily státu.P.S. Ten rozbor mě jakožto člověka, co se s off-shore společnostmi už skutečně reálně setkal, v podstatě jen pobavil. Např. popisovat, jak to funguje na Mauriciu jen na základě telefonátu, bez rozboru právní úpravy a faktického stavu, to je amatérismus spíchnutý horkou jehlou. A že se Janeček svými milardami netají, autorovi spíše způsobuje problémy, aby ukázal, jakýže kdo má vlastně zisk.
0/0
18.12.2011 0:38
Foto

I22s67t21v13á93n 13L39é43k65o

Zdravím, kauzu budeme
Zdravím, kauzu budeme sledovat. Jinak Motejlka nesleduji, ani nevím, kolik za ty svoje informace účtuje. Nezajímá mne to. My jdeme vlastní cestou. Mějte se hezky.István Léko
0/0
17.12.2011 18:40
Foto

Tomasv

Ano, třeba to má nějaké
Ano, třeba to má nějaké rozumné vysvětlení - jen to tak zatím bohužel nevypadá. No uvidíme, určitě by byla škoda kdyby ve výsledku KJ své protikorupční snažení odpískal. Každopádně se přidávám k těm, kteří chválí Českou Pozici za to, že píše dle padni komu padni. Držím palce, ČP jeden z mála webů, za které bych klidně platit (jen se přimlouvám aby měsíční cenovka nebyla mojetlkovská :-))). Hezký večer, TV
0/0
17.12.2011 18:25
Foto

I86s85t23v40á81n 45L87é57k77o

Myslím, že na takové soudy je
Myslím, že na takové soudy je ještě příliš brzy. Samozřejmě, že Karel Janeček narazil na velice silného a odborně erudovaného protivníka. Ale s tím musel počítat. Podobným, leč mnohem primitivnějším útokům musel čelit i Andrej Babiš - nazvali ho fašistou a komunistou zároveň.Třeba si počkat na tiskovou konferenci pana Janečka, která je ohlášená na začátek příštího týdne. Jak jsme psali, tyto věci jsou strašně komplikované a myslím si, že konečné slovo v tomto sporu může mít jedině finanční úřad. Navíc přicházejí Vánoce a kauza přestane čtenáře bavit.István Léko
0/0
17.12.2011 17:28
Foto

Judr. Marek Kalina

RE:
Přesně jak píšete, Janečkovi by nikdo neřekl ani popel, kdyby ovšem před tím celou dobu svatoškovsky a patrně velmi pokrytecky nekázal morálku a nekádroval. Teď to /zatím/ vypadá na z ostudy kabát. Já bych byl jinak ten poslední, kdo by optimalizaci daní někomu vyčítal...
0/0
17.12.2011 17:05
Foto

Tomasv

A co si myslel?
Jářku, jak se říká u nás na Hané: "Nemožeš sedět jednó prdeló na dvóch hodech". Janečka je mi trochu líto, myslí to s bojem proti korupci asi dobře, ale myslet si že mu takováhle daňová optimalizace projde... Dyk si to, kluk matematická, moh sám spočítat: Pokud ohrozím korupčníkům X miliard zisků, jaká je pravděpodobnost že investují X krát 0,01 peněz do toho, aby mě prolustrovali odshora dolů?
0/0
17.12.2011 17:04
Foto

Mw 8926548822805

Daňový únik...
... to asi je, ale dělají to všichni. Takže nebuďme přehnaní moralisti. Jenže všichni si pak nehrajou na kádrováky. Tak kolik zatím pan Janeček a jeho společníci ušetřili na daních v ČR díky účelové zahraniční struktuře? A je to opravdu o tolik jiné než jiné formy poškozování státního rozpočtu? Ach jo... Ale třeba p. Janeček vše vysvětlí, zatím jde pouze o spekulace.
0/0
17.12.2011 16:53
Foto

Judr. Marek Kalina

RE:
Podststné je, zda je to pravda a jaké to /ne/bude mít právní konsekvence... Trestné to třeba není, ale p. Janeček je známý kazatel etiky a morálky, takže se teprve uvidí, co a jak dál...
0/0
17.12.2011 16:40
Foto

I78s13t78v13á26n 93L94é85k46o

Zdravím, kde to bylo v Právu?
Zdravím, kde to bylo v Právu? Můžete mi to říct? Díky. Ale už mi nic neposílejte, našel jsem to. Ano, vypadá to tak, že Kardinál Radek a ta právní firma zřejmě mají něco společného...István Léko
0/0
17.12.2011 15:36
Foto

P89e91t80r 59H28o30l43u60b 2751437580934

informace od šachtovců?
Právo, ať už vědomě, nebo nevědomě, profláklo zdroj - Šachta a partners. Čímž se jaksi, ehm, z diskreditační informace proti Janečkovi stává diskreditační informace proti svému původci. 
0/0
17.12.2011 15:25
Foto

Judr. Marek Kalina

Ale copak?
Podobné jednání, je-li uděláno legálně, tak mi fakt nevadí... Ale aspoň už nebude moci z pozice samozvaného kazatele morálky kádrovat ostatní...Ještě by bylo potřeba rozklíčovat, co přesně získává za informace od ex-řediele rozvědky Randáka. Tam tuším daleko větší hnus...
0/0
17.12.2011 14:57