Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Kauza Tluchoř-Fuksa-Šnajdr by neobstála ani u německých soudů

Spolková organizace LobbyControl mluví o ostudě demokracie a Německu jako o banánové republice.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Kauza Tluchoř-Fuksa-Šnajdr není kauza korupční a s Německem
nemá společné ani základní znaky popsané v článku.Vysvětlovat to místním rudým exotům nemá smysl. Kdo má mozek a analytické schopnosti, tak nemůže nevidět, že "korupce" je jenom záminkou k donebevolajícímu postupu šílenců od OČTŘ dozorovaných všehoschopným Ištvanem. Se Zemanovou podporou...
0 0
možnosti

Janh

26. 7. 2013 0:08
Igore, pokud budeme uvažovat
Igore, pokud budeme uvažovat v intencích, že alespoň pravicová vláda, byť zemi drancuje, nikdy se z průseru nevyhrabem.A daně na nule jsou nesmysl. Z čeho bys platil ty služby? Sociální soudržnost? Ale vo tom žádná, tak nízký, jak to jen jde - a s malým, leč efektivním státem by to šlo. Bez sociálníího napětí. Napnutý by byly jen vyžírky, co se bez přisátí na erár neuživí. A Igore, já už stačil poznat, že dělníci, řemeslníci, ani další profese bez VŠ vzdělání by to většinou nebyli. 
0 0
možnosti

Igorjansen

26. 7. 2013 9:08
Honzo, Ok, prece se my, zavili pravicaci, nebudeme mydlit...
ale prece zkusim naposled:"alespon pravicova vlada" - ja bych rekl spis relativne dost dobra pravicova vlada, rozhodne lepsi, nez prumer poslednich 20-ti let."zemi drancuje" - no, ted uz drancuje Zeman s Rusnokem, ale to je jina... Jinak, jak konkretne drancovala Necasova vlada zemi??? Ze si nechala 2 roky odposlouchavat premiera a za dva roky odposlechu z toho zadne obvineni z drancovani neni???Jinak proc neni ve vezeni Bem, Hrdlicka, Janousek, ale i Gross (sakra, 100 mega cash nikoho nevzrusuje???), Zeman (joo, Mostecka, to byl deal) atd. to je nad me chapani... Dane atd - ok, tam neni spor... Uplne posledni - uz je asi cas trochu bilancovat, tak bych rad upozornil na jeden svuj komentar na CP z 16.6., tj. jeste pred demisi vlady:"Takze jenom prognoza, kterou si za rok, dva ci dvacet let muzete overit/porovnat:1. Necasova vlada padne kvuli tomuhle obvineni, ano tahle vlada, za ktere jako prvni v polistopadove historii byl nekdo aspon dopaden a obvinen (joo, myslim Ratha...).2. Prijde CSSD, KSCM a rudy cervenec. Ze to ukonci veskera vysetrovani jakekoliv korupce je snad jasne kazdemu... Aaaa, ted mi to doslo, tohle Vam jasne neni...3. Zvednou se dane vsem a rozkrade se mnohem vic, nez ted.4. Janousek s Rittigem se nikdy nepodivaji ani do vazby, natoz aby je nekdo z necoho obvinil (i kdyz cela Praha si u piva povida o igelitkach plnych penez nosenych do Natlandu a z Natlandu atd.)5. Po peti letech posledni odvolaci soud zrusi vetsinu ci naprosto vsechna dnesni obvineni, tj. naprosto jiste zrusi obvineni z uplaceni poslancu, pravdepodobne i sledovacku, asi v tom zustanou jen "generalove, hrdinove z Afganistanu"...6. Po dvaceti, triceti ci snad ctyriceti letech se snad dozijete duchodu a ve sve blahove naivnosti se podivate, co budete dostavat z prubezneho duchodoveho systemu a svete div se, bude to prd, maximalne dva prdy, ale rozhodne neco jako polovina dnesniho duchodu, takze v dnesnich penezich rekneme 5-6 tisic... Tolik jenom k Vasemu nahledu na "druhy pilir"..." Takze poporade, body 1 a 2 prokazatelne splneny, bod 3 se zase uvidi za rok za 2, bod 4 zustava a cekam ze vzhledem k prakticke impotenci pana Istvana stihat skutecne zlocince i zustane, bod 5 se nejak urychlil takze splneno, bod 6 snad uz po prognoze vyvoje populace statistickeho uradu zacina dochazet vetsimu poctu lidi...  Takze zdar a silu a optimismus do zivota...
0 0
možnosti

Janh

25. 7. 2013 22:51
Igorku, zkus google, heslo
Igorku, zkus google, heslo "minarchy" či "minarchism".Nezaveditelné, protože pro šmejdy všech barev a sociálních skupin nevýhodné. Navíc, musela by se na těchto principech shodnout celá společnost, tím myslím její celou šířku, ne všechny do jednoho.V evropských reáliích by musela být doplněna o určité sociální služby, dokážu si i představit, že na stát deleguji vymáhání nejen práva a smluv, ale i určitých standardů - čili, nebudu řešit, koupím - li závadnou potravinu, nebo hračku pro dítě. Očekávám nezávdné - a případná porušení sankcionovat. Já vím, Igore, já si to dokážu ohlídat´sám, ale nechci, aby se mý dítě otrávilo, když si dá někde u stánku párek v rohlíku, rozumíme si?A Igore, chlape. Jak jsi přišel na konstrukt, že odmítání současné party = adorace té nastupující? To je zcela jiná píseň. A Igore, už jsem to tady někde zmiňoval, vycházím z předpokladu, že handl o hlasování (jojo, voni tam už nebyli, ale to je podstata toho handlu...) je zaznamenán. Těžko si představit, že soudce, policie a státní zastupitelství via duchařská seance vyvodili, že vzdání se mandátu kvůli hlasování o dotyčných zákonech byla korupce. Pokud by to tak bylo, jsem první u příslušných úřadů s velmi, ale velmi pejorativním transparentem.Ale, Igore, to ne. Voni věděj. A mně skutečně nikdo nemusí věšet bulíky na nos o svědomí a respektování programu, to můžou zkoušet někde v Bugsy´s přítomným zlatokopkám a mladíkům s pečlivě nagelovanými vlasy.Opakuji se z jiné diskuse: kde bylo jejich svědomí a respektování volebního programu, když vláda protlačila zvýšení DPH z 10 na 14 a z 19 na 20%? Proč se svědomí najednou probudilo při mnohem nižším zvýšení? Já ti povím, Igore, kde ti tři byli. Ve sněmovně hlasovali pro toto zvýšení daní, které nás, Igore, opravdu ekluje.Hele, upřímně, já to vůbec nepocítil. Ale lidi, kteří makaj za 12 tisíc - a myslím, opravdu makaj, nemyslím nefachačenky, důchodci, mladé rodiny s malými dětmi a tak dále, pro ně to byl průser. Tehdy by se jejich svědomí náramně hodilo.Takže, Igore, je to lůza.  
0 0
možnosti

Igorjansen

25. 7. 2013 22:59
Ok
Jinak, minarchy nebo monarchy, me sere, ze padla aspon trochu pravicova vlada.  Zvysovani DPH atd - taky je potreba se trochu podivat, jaka je ekonomicka situace, resp. krize, takze ja bych to osobne videl jako klasicky stret idealu s realitou (jinak bych samozrejme nejradsi videl vsechny dane na nule...). Jinak, seru na to, jdu domu...
0 0
možnosti

Janh

25. 7. 2013 20:32
Igorku, hezké, jak ignoruješ
Igorku, hezké, jak ignoruješ fakta. Já vím, stydíš se, to je v pořádku. Další diskuse je kvůli tvé intelektuální potenci zbytečná. Zkus si jen cvičně představit, jak ta situace souvisí s hlasováním, hm?Na okraj: mým ideálem je de facto minarchie, což ale není reálné.Takže, přesto: co nejmenší, ale efektivní stát. Srozumitelné zákony a vymahatelnost práva.Fungující školství, zdravotnictví, služby. Bez určité solidarity se neobejdeme, jednak je to lidské, jednak se tím předejde sociálnímu napětí.Tato solidarita ale nesmí být plošná, za každých okolností a všem bez rozdílu, že. Ne taková, jak to předvádí současná politická garnitura, více méně globálně.A hlavně, Igorku, já si ideál představuju tak, že zmrdi a blbci odtáhnou někam do prdele a místo nich nastoupí vzdělaní lidé s určitou morální integritou.Já vím, Igorku, teď mluvím stašně sprostě. Ale mezi náma manažérama se to smí, ne?    
0 0
možnosti

Igorjansen

25. 7. 2013 22:00
Další diskuse je kvůli tvé intelektuální potenci zbytečná.
Potenci mam dobrou, dekuji za optani... Jestli je dostatecne intelektualni, zatim nikdo neresil... "jak ta situace souvisí s hlasováním" - nijak, hlasuje nekdo jiny podle sveho nejlepsiho vedomi a svedomi... (opravdu nemuzes kazdemu porad predhazovat ty nejhorsi zamery... Predpokladam, ze "minarchie" ma byt "monarchie" (napred jsem to precet jako neco na zpusob "minianarchie", coz asi nechces...).  "co nejmenší, ale efektivní stát. Srozumitelné zákony a vymahatelnost práva." - sakra, to je rec do pranice, my se snad zase v necem shodnem... "Fungující školství, zdravotnictví, služby. Bez určité solidarity se neobejdeme... Tato solidarita ale nesmí být plošná..." - Jane, Honziku, vzdyt  my chceme jedno a to same?!?!?!? To si faktu muzeme "manazersky potykat", ne??? Nedame nejakou vodecku na to tykani??? == Nejsi z Prahy??? Mohli by sme... "...já si ideál představuju tak, že zmrdi a blbci odtáhnou někam do prdele a místo nich nastoupí vzdělaní lidé s určitou morální integritou." - Hele, proti tomu taky nic nemam, jako uvital bych... Jenom je tu pak ta srazka s realitou... Po jednech (nebudu opakovat expresivni vyrazy) nastoupi jini, a budou jeste horsi... Neb se dostavame asi k uplnemu jadru veci - opravdu si myslis, ze Rusnok je lepsi nez Necas a Fisher je lepsi nez Kalousek??? A ze ti dva panove (resp. cela Zemanova/Rusnokova vlada) te demokraticky zastupuji???  A to jsme asi jeste porad v lepsi situaci, nez budeme za rok s novou vladou po volbach, to bude teprve narez... Proste zivot je o kompromisu, dosazeni nejlepsiho mozneho v dane situaci, neustalem postupnem zlepsovani - revoluce vetsinou nic radikalne nezlepsi... 
0 0
možnosti

Igorjansen

25. 7. 2013 20:13
Hans, komm schon
Hansi, ja nic nevytah, napsal jsem, ze vsechno podstatne uz bylo receno/zkopirovano jinymi jinde a jedina vec z reportu, ktera jeste chybela, byla prave tahle posledni veta - takze nac to kopirovat komplet jeste jednou... Kazdopadne o trestnosti kupovani hlasu v Nemecku evidentne spor neni (= souhlasim), takze opet netreba znovu kopirovat. A kdyz uz kopirujes zakon, tak si ho precti - prave jen kupovani hlasu je v Nemecku trestne, o vzdani se mandatu nikde ani slovo a z kontextu celeho slavneho Lobby reportu je jasne, ze by trestne nebylo (vzdanim se mandatu zadny zakon ci hlasovani poslanec neovlivni, takze za co ho chces v Nemecku trestat???)... Ale tohle je uz skoro podruzne tema, co me opravdu zajima je, co chces zmenit, jak chces, aby tady ta nase demokracie fungovala???Cim dal vic mam dojem, ze zadnou demokracii ci pravni stat nepreferujes, takze by bylo dobre rici narovinu "vo co ti de".
0 0
možnosti

Starej Jakub

25. 7. 2013 20:54
no spor jde o ten titulek, že by ta kauza neobstála v Německu
Začalo to tak, že Kuba tvrdil, že se v Německu vede spor, zda mají být trafiky trestné a bylo rozhodnuto, že ne. Ve skutečnosti byl ten spor o tom, zda mají být trestné projevy poslanců i mimo hlasování, pokud jsou podplacené. Čili šlo o něco jiného, a Kuba lhal.Tímhle to celé mělo skončit.Veškeré další argumenty už nemají nic společného s původním nápadem, to Německo tam zůstalo jaksi ze setrvačnosti.Složení mandátu za úplatek by tam asi bylo posuzováno jako běžná korupce. Imunita by se to těžko vztahovala, když se nevztahuje dokonce ani na hlasování ve Spolkovém sněmu, pokud bylo uplacené.Ale je zcela jisté, že nelze tvrdit, že "kauza by v Německu neobstála". Pro takové tvrzení nebyl podán sebemenší doklad. Ani v článku, ani v diskuzi. 
0 0
možnosti
Zkuste se chovat slušně,
a nepodkládat furt blbé a urážlivé motivy. Zneužíváte navíc svého anonymního krytí. Vaše chování je ubohé. Co kdybyste se uráčil se trochu ovládnout a diskutovat věcně? Asi na to nemáte, proto si pomáháte primitivními útoky ad hominem. Nikdo nechce nikoho glorifikovat, pouze se na rozdíl od vás dokážu oprostit od sympatií či nesympatií a dokážu myslet o pár kroků dál, než vy.
0 0
možnosti

Janh

25. 7. 2013 19:10
Hned se nedurděte, mysliteli
Hned se nedurděte, mysliteli v krocích. To vy jste do debaty vnesl emoce, zkuste si to po sobě přečíst.Očištěte si ten příspěvek od schůzí ODS a glorifikace a je rázem věcný.Doporučuji též přečíst si ten Lobbyreport, myslím doslova, ne překlad pana Kuby či Igora Jansena. 
0 0
možnosti

Janh

24. 7. 2013 19:17
Díky, už jsem si připadal v
Díky, už jsem si připadal v těch diskusích divně, jako bych se měl mýlit, uvažoval jsem dokonce, že zavolám mému známému - právníkovi do Německa. Stále mi není jasné, jak může někdo příčetný pochopit citát ze Spiegelu jinak, než jsem uvedl.Paragraf, který jste dohledal nicméně mluví jasně. Tento německý problém, který s činem našich poslanců vůbec nesouvisí vytáhl Kuba, novináři ho pak začali papouškovat. Bohužel i tací, u kterých bych to nepředpokládal.
0 0
možnosti

Igorjansen

25. 7. 2013 9:17
Jakube, Jane,
Hynku, Viléme, Jarmilo!!! Tohle je fakt hazeni hrachu na zed. Odstoupeni z funkce neni proste nakup hlasu. Hlasoval nekdo jiny (nahradnik), takze jestli chcete prokazat nakup hlasu pred nemeckym soudem, tak musite evidentne prokazat nejake penize/bavoraka/vyhodu u hlasujiciho nahradnika, ne u odstoupivsiho tria. Jinak, panove, ten clanek zminuje pana socialistu Schrodera, sveho casu premiera/kanclere. Tento pan prosadil stavbu plynovodu Nordstream 14 dni pred koncem sveho funkcniho obdobi a to vcetne garance uveru Gazpromu na miliardu (a rozhodne ne miliardu kacek). Ted predseda dozorci rade prave tohoto Nordstreamu, dostal se tam chvili po tom, co skoncil. V kazdem pripade nesedi ve vezeni a ja se Vas ptam: Proc nesedi v Nemecku ve vezeni, kdyz je podle Vas trestne byt jen vzdani se poslaneckeho mandatu, o skutcich pana Schrodera vubec nemluve == ty musi byt trestne snad i na Zanzibaru, ne?!?!?!
0 0
možnosti

Starej Jakub

24. 7. 2013 18:57
Stálo to chvilku googlování, nemáte pravdu.
Je to takhle:Trestní zákon § 108ePodplácení poslanců:Kdo při volbě nebo hlasování v Evropském parlamentu, Spolkovém sněmu, zemském sněmu, krajském nebo obecním zastupitelstvu, koupí nebo prodá hlas, bude potrestán odnětím svobody až na pět let nebo peněžitou pokutou.Strafgesetzbuch § 108eAbgeordnetenbestechungWer es unternimmt, für eine Wahl oder Abstimmung im Europäischen Parlament oder in einer Volksvertretung des Bundes, der Länder, Gemeinden oder Gemeindeverbände eine Stimme zu kaufen oder zu verkaufen, wird mit Freiheitsstrafe bis zu fünf Jahren oder mit Geldstrafe bestraft. Tak takový zákon v Čechách nemáme, a asi by nám docela pomohl. Zajímavé je, že imunita je v německé ústavě prakticky totožná s tou naší, ale to evidentně nebrání postihování poslanců za korupci při hlasování.Základní zákon (Ústava)Článek 46Poslanec nesmí být za své hlasování nebo projevy učiněné ve Spolkovém sněmu nebo v některém jeho výboru nikdy právně stíhán nebo služebně postihnut nebo jiným způsobem volán k odpovědnosti mimo Spolkový sněm.Artikel 46Ein Abgeordneter darf zu keiner Zeit wegen seiner Abstimmung oder wegen einer Äußerung, die er im Bundestage oder in einem seiner Ausschüsse getan hat, gerichtlich oder dienstlich verfolgt oder sonst außerhalb des Bundestages zur Verantwortung gezogen werden. ... Ale tuhle rešerši jste si měl udělat sám než jste se pustil do psaní.  A výmluvy typu, že možná vzdát se hlasování tím, že odstoupím není prodávání hlasu - no to by asi musel rozhodnout nějaký německý soudce. Každopádně je naprostý nesmysl tvrdit, že by "kauza u německých soudů neobstála". Tuhle lež začal šířit Kuba, pak ji po něm opakoval kdekdo, teď vy, no ostuda, ostuda.
0 0
možnosti

Janh

24. 7. 2013 16:27
Ano, pokusy zákon vylepšit
Ano, pokusy zákon vylepšit selhaly, ale jedná se v první řadě o lobbing.Jaký je právní rozdíl mezi penězi v obálce a placeným postem, nevyžadujícím prakticky žádnou činnost?Ještě jednou:"So bleibt in Deutschland nur strafbar, wenn Parlamentarier sich für ein bestimmtes abstimmungsverhalten bezahlen lassen. Wer aber Geld annimmt, um im Gegenzug einen Änderungsantrag einzubringen, kommt nach wie vor straffrei davon."Čili: nikoliv, jak píšete, nýbrž: "Tím zůstává v Německu trestné jen to, když si poslanci nechají zaplatit za určité chování při hlasování. Kdo ale vezme peníze, aby za ně podal pozměňující návrh, projde mu to tak, jako předtím bez trestu". Úplně polopatě: hlasovat za prachy: TRESTNÉ.                              podat pozměňovací návrh za prachy: BEZTRESTNÉ. Cítíte ten rozdíl? Mícháte v redakci hrušky a jablka. Lobbyreport vůbec neřeší už trestné kupování poslanců při hlasování. Řeší neexistující pravidla pro lobbing, kdy politici sedí v dozorčích radách firem, nadací, příjimají dárky atd. Pak se dá dovodit, že budou jednat v zájmu příslušných firem.Kdyby ale poslance chytili, či odposlechli, jak si domlouvá svůj hlas v konkrétním hlasování za výhodu, šel by před soud.Lobbyreport - hodinky.Trestní odpovědnost našeho tria - holínky. 
0 0
možnosti

Starej Jakub

24. 7. 2013 19:13
Přesně.
Pokušet se to zachránit argumentem, "nakupování a prodávání" hlasů musí být za peníze, je nesmysl. Co takhle za bavoráka? A když za bavoráka, proč ne za post ve správní radě? Jak by asi rozhodoval německý soud?
0 0
možnosti
Dobrý den, nemáte pravdu
Dobrý den,nemáte pravdu – což ostatně vyplývá i z Vámi citovaného odstavce z článku magazínu Spiegel, kde se jasně mluví o penězích za hlas. Opozice se snažila paragraf 108e x-krát vylepšit. Mimo jiné se mělo k „prodeji a nákupu hlasů“ doplnit, že trestné je i přijetí nejrůznějších výhod výměnou za určité chování při vykonávání mandátu. Návrh byl zamítnut s tím, že by německým politikům ve vykonávání mandátu bránil.   Mějte se fajn,Petr Matějček
0 0
možnosti