Sobota 3. června 2023, svátek má Tamara
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Diskuse k článku

Kde leží klíčové kritérium k „lustračnímu“ procesu Babiš versus ÚPN?

Seznam dokumentů ve svazku „BUREŠ“ by měl dát hrubou představu, o co v něm šlo... Několik poznámek Jana Schneidera k probíhající kauze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Děkuji.
Jste poučenější, za info děkuji.
0/0
9.2.2014 12:32
Foto

K. Balouk

Kdy tomu bude konec?
Nedávno mě pobavil kamarád, bývalý voják, který po 25 letech skomírající resort, obraz národa, opustil. Glosoval svou nenaplněnou touhu uvidět tzv. novou armádu následovně: "Víš kdy bude v armádě dobře? Až nejdéle sloužící voják bude nováčkům vyprávět, že první týden co nastoupil viděl chlapa, který ještě zažil boříka, co viděl živého politruka kdyý byl v přijímači." Složité? Možná, ale pravdivé. Smutné příběhy, smutná diskuzem smutný národ.
0/0
7.2.2014 21:22
Foto

Gustafa 9765326905391

A zároveň, aby změna nicku
A zároveň, aby změna nicku byla efektivní (tzn. aby nikdo nepoznal, že po novým nickem je nemehlo kedu), chvilku být v režimu "low profile", jinak si nicky budete muset měnit neustále.
0/0
7.2.2014 13:55
Foto

Betulaza

...
Přízemní reakce dalšího hňupa.
0/0
7.2.2014 12:58
Foto

Gustafa 9345986655491

Příště si budete muset i
Příště si budete muset i změnit nick po tomto faux pas, vy nemehlo!
0/0
7.2.2014 10:27
Foto

J92a77n 35S39c86h41n56e49i70d13e64r 3934608216236

Necháš se příliš unášet fantazií.
Nevím, proč něco předpokládáš, a něco ne. Některé poznatky ze svazků rozpracovávaných osob nejsou státobezpečnostní, ale třeba "rodinobezpečnostní", a mohou ještě po letech způsobit těžké bolení hlavy. Nikdo není svatý, ale ty hříšky se ví o těch lidech, kteří si třepili hubu za ostatní, kdežto o ty ostatní (mlčenlivý dav) StB nezavadila ani pohrabáčem. Teď se ale mohou kdejací pošuci hrabat v minulosti těch, co StB rozpracovávala. To znamená další trest, další znevýhodnění. A někdo si v tom vysloveně chrochtá, z ÚSTRu to prý bylo slyšet, když se šlo kolem, teď už snad tolik ne.Zjev mi sladké tajemství - ty víš, v čím zájmu je Sýrie? Syřany samotné by to nejvíce zajímalo. Martine, takové lineární extrapolace z minula jsou opravdu zpravodajského důstojníka nedůstojné. To je jako bys tvrdil, že ruské zpravodajské služby využívají služeb komunistů. Já vím, že se to někomu těžko vyvrací, budiž, ať si to lidé myslí. Když si to pak myslí i kontrarozvědka, mají ruští zpravodajci sladký život. Udělal jsi zásadní chybu - opomněl jsi tu neprostší možnost, že to je tak, jak se to jeví - že prostě nic nebylo. Borci si z XII.S udělali špižírnu - a pak kvůli tomu dostali po čuni. To jsou fakta, a ten "nicotný" Babišův případ do toho zapadá. Jakákoliv jiná varianta musí mít víc, než spekulativní zdůvodnění. Ale nikdo nic zatím nevyhrabal, než své domněnky, založené -co si budeme povídat- nejvíce na tom, že je Babiš akosi sere. To je ale málo.Chceš-li spekulovat, musíš přitlačit - to, co píšeš, je opravdu vycucané z prstu.
0/0
6.2.2014 16:39
Foto

Martin Hejl

Honzo ...
... Nepředpokládám, že záznamy z Tvého svazku "NO" byly jako když skartovány a ponechány pro budoucnost. Ty jsi nebyl "A" ... U svazku AB je tato alternativa pravděpodobnější. Uvědom si, v čím zájmu bylo (a stále zcela jistě je) Maroko ... Takže kde ty "skartované" papíry a mikrofiše, včetně vázacího aktu a náležitostí mohly skončit, co myslíš ?
0/0
6.2.2014 16:17
Foto

Křivan

S těmi poradci jste mi trochu
S těmi poradci jste mi trochu zamotal hlavu, že by se o něj různí poradci přímo prali, nebo že se prohodili až na Kavkaze?PS Dětský internát ministerstva zahraničních věcí U Brusnice, nebyla špatná životní zkušenost.
0/0
6.2.2014 13:36
Foto

Janh

Taky jsem patřil k těm, kdož
Taky jsem patřil k těm, kdož oceňoval Štětinovo novinářské působení v Čečně či Gruzii. Už nepatřím.Štětina totiž jen zneužíval Petru Procházkovou, která neměla sílu se bránit. Kradl její reportáže, její práci vydával za svou, proslulý je i jeho živý telefonát do vysílání z Grozného, realizovaný z Pankráce.Štětina si vytěžováním Procházkové udělal jméno, které následně využil v politice. Je to šmejd non plus ultra.
0/0
6.2.2014 13:08
Foto

J75a39n 63S65c89h84n53e45i63d20e67r 3724698526526

Obávám se, že se mýlíte.
Štětina není veden jako agent. Nevím, jak je to možné. Závazek podepsal, do ciziny bez problémů jezdil. Tedy, upřesňuji - není veden jako agent StB. V návrhu na uložení jeho svazku prověřované osoby (již po sedmi měsících od založení!) je napsáno: "Vzhledem k tomu, že se jedná o osobu, která velmi často cestuje do kapitalistického zahraničí, o Štětinu projevila zájem I.správa FMV. Za tím účelem byly I.správě předány všechny poznatky a další rozpracování si provádí sama."A to je přesně to, co u Babiše nebylo provedeno, totiž nepřevzala si ho I.správa (rozvědka). Babiš rozvědce ani nebyl nabídnut, což je zvláštní (vzhledem k záznamu ve Štětinově svazku, naznačujícímu jistou zavedenou praxi). Možné vysvětlení je v tom, že by totiž hned prasklo, že byl agentem fiktivním. Anebo už Maroko měli plné rozvědčíků?Pátral jsem tedy po dalším osudu Štětinových materiálů, které si údajně převzala I.správa. V roce 2011 mi z ÚSTRu odpověděli:"K Vaší žádosti Vám sděluji, že k osobě Jaromír Štětina byl v evidenčních pomůckách Archivu bezpečnostních složek dohledán svazek a. č. 664575 MV (kategorie PO - prověřovaná osoba) a EZO karta. Další materiál, včetně dokumentů I. správy SNB (Hlavní správa rozvědky), nebyl k výše uvedené osobě dohledán. Mgr. Pavel Kugler, vedoucí oddělení."Je jasné, že tady je mnohem více námětů k přemýšlení, než u Babiše. Kde asi skončily ty papíry, když nedošly na I.správu? Nepotulovali se tam nějací poradci? Nemohlo to mít naopak souvislost se Štětinovým působením v Čečně a Gruzii? (Nebudeme doufám zatěžovat debatu plytkými řečmi na téma nějakých teorií: tento hypotetický příklad by z praxe nijak zvlášť nevybočoval.)Souhlasím s vámi, že kádrovat lidi za hříchy mládí je hnus. Lustrační šrám znamená doživotní trest, což jest i právně nepřijatelné. Nadto je lustrační šílenství nebezpečné, protože odvádí pozornost od dnů nedávno minulých (které jsou z hlediska bezpečnostní integrity především důležité) ke dnům dávno minulým (které sice musí být též součástí bezpečnostního šetření, ale jejich závažnost se nesmí přeceňovat).
0/0
6.2.2014 12:49
Foto

Josef Pepa Nos

Důvěrník.
Jeden jejich důvěrník konal, mluvil a myslel velmi, velmi nevědomě. OD ESTÉBÁKA NEVĚDOMĚ PŘEVZAL MŮJ VÝSLECH, U SOUDU NEVĚDOMĚ LHAL AŽ SE I KOMUNISTICKÝ SOUD NA NĚHO VĚDOMĚ NAKRKNUL, SOUDRUHOVI HUSÁKOVI DĚLAL NEVĚDOMÉHO OSOBNÍHO TLUMOČNÍKA A DOKONCE I V ROCE 2008 HO U SOUDU NEVĚDOMĚ TITULOVAL DŮRAZNĚ "SOUDRUH HUSÁK".ZA KATR SE MĚ SNAŽIL NEVĚDOMĚ DOSTAT TAK ÚPORNĚ, ŽE NEVĚDOMĚ NAHNAL K SOUDU I SVOU NEVĚDOMOU MATKU, KTERÁ NEMĚLA O VĚCI ANI TO NEJMENŠÍ TUŠENÍ A VĚDOMĚ ZACHRAŇOVALA SYNEČKA PŘED TÍM ZLÝM A NEBEZPEČNÝM NOSEM. "Nevědomí" důvěrníci jsou vzorem nevědomosti - bezvědomosti. I poměrně inteligentní lidé mají silnou tendenci ze sebe udělat bezvědomé, nevědomé idioty.
0/0
6.2.2014 11:29
Foto

Musím přiznat, ten závazek mne mrzí
nicméně posuzuji-li p.Štětinu podle jeho polistopadového jednání kterého si cením právě on je ukázkou, že:a) nepatřil mezi ty vyvolené, kterým se záznam zničil popř. dostali falešný lustrák.b) nepatřil mezi hlavouny jejichž záznam je též v ruských archivech, jinak by nemohl dělat to, co dělal v Čečně a Gruzii,c) kádrovat lidi donekonečna podle toho, co učinili v mládí, je hlen tahnoucí se z komunismu bez ohledu na to že tím hlenem dnes své bližní omazávají zapřisáhlí "antikomunisté".
0/0
6.2.2014 3:26
Foto

Malé připomenutí - když premiéroval Paroubek
v 80. letech šefíno přes hospody na Praze 1 (dovedu si představit ta všimná od řadových hospodských) byl inernet plný kopií textů se záznamy jeho schůzek. To, že jim toho zřejmě nijak moc nenabonzoval je možná pravda, nicméně dostavoval se tam, lezl jim do zadku, ujišťoval je o své nekonečné loyalitě atd.Internet plný. Kolegové politici prakticky nic, oficiální tisk prakticky nic.
0/0
6.2.2014 2:34
Foto

Kedu

tušé
omluva Schneiderovi, za prokazatelnou lež o jeho básnickém nadání etc..Příště zkusím jedovatou slinu lépe nachystat:-)
0/0
5.2.2014 21:52
Foto

Rejpat
do vosího hnizda je na hovno. Vždycky se nějaká svině nasere a píchne. Já to dělám tak, že je rovnou celý postříkám a hodím do hnoje. Škoda, že se to neudělalo taky s etébákama.
0/0
5.2.2014 21:48
Foto

J36a22n 30S96c26h85n30e72i78d60e26r 3284338736906

kedy, kedy,
samé kedy! Kedu je zřejmě starý estébák! Ti si mě taky pletli s mým jmenovcem, textařem a básníkem. To je kedův vlastní gól! To je všech kedů vrchol. Kedu neumí ani googlovat, jeho gramotnost se blíží absolutní nule. Teď už je to jasné, kedu jménem, kedů plná hlava. Nomen omen.
0/0
5.2.2014 21:35
Foto

J87a64n 18S25c98h70n43e74i63d48e42r 3704288286686

Martine,
proč taková otázka? Lorencův skartační rozkaz se přece netýkal jen tohoto svazku, ale všech živých svazků. To bys přece měl vědět. Nešlo jen o agenturní svazky, ale i o svazky osobní, nepřátelských osob, signální apod. (Mého svazku NO se to týkalo též.) Všimni si, že u těch svazků byly skartovány stejné součásti, a něco málo zůstalo, u většiny zase stejně. Co je na tom divného? Skoro by bylo pozoruhodnější, kdyby tomu tak nebylo.
0/0
5.2.2014 21:33
Foto

Josef Novak

ještě nezapomeňte na jeho
ještě nezapomeňte na jeho pozici vykonavatele příkazu bruselského imperia!
0/0
5.2.2014 20:32
Foto

Kedu

chlebodárce
Schneider je správný hoch a jeho "novinářský čuch" se nezapře. Sice novinářem není, není vlastně nic konkrétního - snad byl básník, psal texty zpívané některými popovými idoly, emigrant a následně zaměstnanec RFE, kde měl na starost opět pop music. Sesmolil xy textů, které honosně nazývá fejetony a podobně. Proč to vše vypisuji? Nikde není ani zmínka o tom, že je novinář. Proč? Protože Jan Schneider není žádný novinář. Textař, básník a odborník na popík ano, ale to je vše co se o něm dá říci kloudného. Jedině snad, že si ve svém nakladatelství či vydavatelství - ono je to vlastně jedno, vydal řadu svých autorských počinů v podobě knih na nic neříkající témata jako například: Sloky vánoční, Trubadúr v harému a podobně.Velmi zajímavou etapou života Schneidera je jeho působení v roli nezávislého bezpečnostního analytika. Přiznám se, že když to po sobě čtu, směji se:-) To je to s Českou republikou tak zlé, že autor textů pro Václava Neckáře je schopen být zároveň "nezávislým bezpečnostním analytikikem" ?Takže textař, popíkář, milovník sladkoblu a zaměstnanec RFE si hraje v České pozici na novináře, který národu vysvětluje, jak má správně chápat kauzu hlavního donátora České pozice Andreje Babiše.Kdo se směje naposled? Že pane Schneidere, vy mistře v přeskupování slov.
0/0
5.2.2014 20:22
Foto

Josef Novak

Naivni oslicku, vsechny
Naivni oslicku, vsechny dotace jsou v podstate kradez. Nekomu ukradnou jeho penize a strci je druhemu!
0/0
5.2.2014 20:02
Foto

Tobul

farizejský Fiala
Přidávám se k poděkování panu Schneiderovi. Aktuálně se objevuje (ve všech mediích) příkrý odsudek ex-minstra Fialy, ve stylu "kdo jednou zradil, má trvalé stigma". Je evidentní, že tato snaha o obrodu ODS je mrtvá. Modří, nyní Fialoví evidentně nepochopili, že jejich selektivní antikomunismus již vyčpěl. Selektivnost pana Fila je však ohromující. Dlouhou dobu "seděl" v RVVI vedle generálního ředitele firmy Siemens a vrcholového představitele Svazu průmyslu Pavla Kafky. Páně Kafkovo datum narození lze snadno nalézt v Obchodním rjstříku, srovnání s několika registracemi v seznamu je také triviální. Otázka zní - PROČ mu vadí Babiš, když mu nevadil Kafka, nebo řada další předních českých manažerů - jména jistě znáte - ať již v MICROSOFTu, Eurotelu, ... o Dušanu Třískovi nemluvě.Pro mne seznamy ztratily jakoukoliv důvěryhodnost po informacích o Sacherově fondu Z, přičemž Sacher sám byl agentem (viz článek Slonková - polistopadoví ministři spolupracovali s STB). Skartace svazků a vytváření "speciálních fondů" snížila vypovídací hodnotu na minimum (viz studie Žáček - ÚSTR - Sachergate).V knize Roberta Buchara Kolaps komunismu je zajímavá citace Johna Boka - "Já věřím, že Charta 77, přestože založena Václavem Havlem a panem Patočkou, že ten jejich nápad nebyl z jejich hlavy. A kdo jiný v tom měl prsty? Jiří Dienstbier, který byl agentem pro První správu STB .... když jsem mu řekl, že je agent, tak se rozzuřil a požadoval, abych se omluvil. Já jsem odmítl a řekl jsem mu, že to může dát klidně k soudu, a že mu to tam dokážu. " Takže otázka zní, proč je Babiš tím "jediným agentem", který vadí. O jeho možné spolupráci voliči věděli a evidentně jim po čtvrtstoletí nevadila - demokraté typu ex-rektora Fialy by to měli respektovat - nebo být zásadoví, ale všem stejně - bez selekce.
0/0
5.2.2014 18:28
Foto

Nindža Lidumil

Té noci vzplanula záplava na
Té noci vzplanula záplava na severozápadě. Řídce přeprchávalo. Pět lidí z houfce zemřelo úplavicí a kašlem. Mladíka pověsili po delším mučení. Lidové noviny 26. 6. 1932
0/0
5.2.2014 18:06
Foto

K86a95r28e37l 38V80y39š23a96t89a

I kdyz s nazory
pana Schneidera nekdy nesouhlasim, musim priznat, ze je jeden z mala novinaru. Myslim opravdovych novinaru.
0/0
5.2.2014 17:38
Foto

Martin Hejl

Honzo zdravím Tě ...
... nicméně jeden dotaz k tomu guláši ... Co Tě asi tak napadá, bez ohledu na to, že máš práci, kterou ti kdosi honoruje, když se zeptám : Proč byla významná část svazku AB skartována (nebo "skartována" ...) dne 4.12.1989 ?
0/0
5.2.2014 17:35
Foto

J18a89n 85S38c68h35n21e88i28d79e18r 3604378526146

díky
za připomenutí blbé reality, ano, jsou na světě i takovíto kedulíni. Zapomenout na to je nebezpečné. --- Rada šéfredaktorovi, aby něco zcenzuroval, indikuje vyhřezlé bolševické střevo pisatele. A volat "na ústředí", takový pojem nikdo kromě echt zatrachtilých bolševiků nikdo neužívá. Začíná být jasněji, kedouši.
0/0
5.2.2014 15:38
Foto

Kedu

blahopřející přátelé Babiše, Schneidera a voliči ANO?
Hoši zde svorně, jako jeden muž blahopřejí Schneiderovi, který nakonec neodolává a pookřává. Možná by měl Léko tu invazi sympatií od svých zaměstnanců, přátel a sympatizantů vůči Schneiderovi trochu přibrzdit, aby to čirou náhodou nezačalo být trapné a hlavně hloupé. A rovnou ať zavolá na ústředí ANO, kde by si mohli dát chvíli pokoj s očišťování a opěvováním svého chlebodárce. Pravda je zřejmá. Babiš byl komouš, lupič (ukradl Agrofert) a spolupracoval s STB (důvěrně). Nyní je ministrem financí. Je něco v nepořádku? Ne. Všechno je tak, jak má být:-)
0/0
5.2.2014 15:23
Foto

M92i46r65o58s83l24a11v 53H20a72r29t98m94a45n19n 5570512216345

Dobrý den, pane Schneidere!
I já se přidávám k těm, kteří Vám tady za tenhle článek (a nejen za tenhle!) upřímně děkují. Nenechte se prosím odradit párem blbců, jako jsou soudruzi Vi3ol (mimochodem trefný nick evidentního jedudědka) nebo Miroslav Zajíček a další. Představují koncentrovanou ubohost. Budiž jim později na nebesích odpuštěno, neb nevědí, co činí.
0/0
5.2.2014 15:00
Foto

J90a79n 56S46c94h23n30e81i98d48e60r 3354688756336

Já děkuji,
pookřívám. Pěkně zdravím.
0/0
5.2.2014 14:08
Foto

J44a43r73o64s23l74a16v 45T75í64n48e35k 9269539198314

Pro mně je nejdůležitější to
že pan Babiš nebojoval(nedonášel na vlastní lidi) proti vnitřnímu nepříteli !!!!!! Vše ostatní je omluvitelné ...
0/0
5.2.2014 14:04
Foto

J65a49r12o61s33l46a10v 69T44í62n42e11k 9159599478604

Pane Atasi9
Nenechte se rozhodit primitivy typu,viz níže.Pište dál,má to hlavu a patu.A hlavně nepomlouváte..
0/0
5.2.2014 14:00