Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Když Boeingu 737 Max přestane fungovat senzor, zamíří špičkou k zemi. Nový alarm bude varovat piloty

Americký výrobce letadel Boeing umístí do svých strojů 737 MAX v reakci na dvě nedávné nehody nové bezpečnostní zařízení. Napsal to ve čtvrtek list Financial Times, podle něhož půjde o varovné světlo upozorňující piloty na nefunkčnost klíčových senzorů. Řada států minulý týden zakázala přelety těchto strojů nad svým územím a firma čelí podezření, že za nehodami jsou vadná čidla a chyby softwaru.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

22. 3. 2019 2:38

Ono je to bezpečné už teď.

Problém byl (pravděpodobně) v nedomyšleném ošetření vstupů od čidel, v kombinaci s tím, že posádky nevěděly jak na to reagovat. Ale dneska už asi každý pilot na Zemi ví jaké jsou symptomy a jak na to reagovat, tj. kde a jak to vypnout. A taky co mají technici a pak i piloti pří přebírce letadla zkusit.

Takže i kdyby neupravené MAXy lítaly dál, tak už je pravděpodobnost havárky stejného typu asi dost malá. Možná spíš hrozí, že by piloti i nějaký jiný problém pokládali za chybu MCAS a tedy reagovali špatně.

0 0
možnosti

22. 3. 2019 15:57

Alarmy to ma, ale jsou za priplatek a certifikacni autorita je nevyzaduje. Je pravdepodobne, ze ty dane letadla je nemely kvuli uspore nakladu. Navic cidelk ztraty vztlaku je tam vice, ale SW reaguje jen na jeden z nich. System umi hlasit, pokud ta cidla ukazuji ruzne hodnoty, ale je to za priplatek. Ty letadla to asi nemely.

0 0
možnosti

22. 3. 2019 0:45

Stejně je záhadné, že ta naprosto nesmyslně přetechnizovaná a překombinovaná éra lítají a nepadají častěji. Možná by se měli zaměřit na to jestli v těch senzorech nejsou nějaké chinašit součástky. Třeba kondenzátory, otvory, plech ap. nebo zda to nenechali v rámci úspor sešroubovat v Číně komplet.

0 0
možnosti

M. Sedmík

22. 3. 2019 0:29

V automatizační technice je běžné použití více senzorů s diagnostikou a automatické přepnutí na správně fungující, nebo při nejistotě vypnutí automatiky navázané na chybně ukazující senzory. Tyto rutinní operace odfláknout v letadle je těžko uvěřitelné.

0 0
možnosti

22. 3. 2019 11:58

Optimismus...

Jak je konstrultér optimista, tak mu vyjde Titanic nebo Challenger a Columbia. A nebo tenhle MAXík...

0 0
možnosti

21. 3. 2019 21:40

Skutečným viníkem je v tomto případě nejspíš šetření, a to zase souvisí se zadlužováním. Inženýrů je málo, jsou přetížení, zato ekonomů, bankéřů, novinářů a politologů je všude jak na**áno. Automobilový průmysl v USA již téměř zanikl, na řadě je ten letecký.

0 0
možnosti

21. 3. 2019 22:15

"Zajímavá úvaha" . Co na to vsadíte?

0 0
možnosti

R. Bican

21. 3. 2019 20:49

Takže teď každému pádu bude předcházet varování... Luxus...

0 0
možnosti

J. Kotala

21. 3. 2019 18:26

Snad je všichni sedřou z kůže jako odřeli VW.

0 0
možnosti

21. 3. 2019 18:06

Bezpečnostní zařízení, které bude hlídat bezpečnostní zařízení, které řeší vadu konstrukce...

0 0
možnosti

21. 3. 2019 16:45

To jsem zvědavý jak chce firma Boeing napravit těžkou újmu na své reputaci. Ty informace po neštěstích je jedna lepší než druhá.

0 0
možnosti

R. Zahler

21. 3. 2019 17:07

Asi budou muset platit pozůstalým jako mourovatí ! To by mohlo být pro Boeing likvidační ....

0 0
možnosti

21. 3. 2019 16:39

Nedostatečná náprava, velké riziko pádu zůstává.

0 0
možnosti

21. 3. 2019 16:30

Je neuvěřitelné, že stav nesouladu ukazatelů obou čidel nebyl dosud ošetřen. V takovém stavu má samozřejmě začít něco svítit a vypnout se autopilot.

0 0
možnosti

21. 3. 2019 16:59

autopilot neni mcas. Problem je se systemem MCAS, ne s autopilotem.

0 0
možnosti