Diskuze
Když Boeingu 737 Max přestane fungovat senzor, zamíří špičkou k zemi. Nový alarm bude varovat piloty
Děkujeme za pochopení.
Ono je to bezpečné už teď.
Problém byl (pravděpodobně) v nedomyšleném ošetření vstupů od čidel, v kombinaci s tím, že posádky nevěděly jak na to reagovat. Ale dneska už asi každý pilot na Zemi ví jaké jsou symptomy a jak na to reagovat, tj. kde a jak to vypnout. A taky co mají technici a pak i piloti pří přebírce letadla zkusit.
Takže i kdyby neupravené MAXy lítaly dál, tak už je pravděpodobnost havárky stejného typu asi dost malá. Možná spíš hrozí, že by piloti i nějaký jiný problém pokládali za chybu MCAS a tedy reagovali špatně.
Alarmy to ma, ale jsou za priplatek a certifikacni autorita je nevyzaduje. Je pravdepodobne, ze ty dane letadla je nemely kvuli uspore nakladu. Navic cidelk ztraty vztlaku je tam vice, ale SW reaguje jen na jeden z nich. System umi hlasit, pokud ta cidla ukazuji ruzne hodnoty, ale je to za priplatek. Ty letadla to asi nemely.
Stejně je záhadné, že ta naprosto nesmyslně přetechnizovaná a překombinovaná éra lítají a nepadají častěji. Možná by se měli zaměřit na to jestli v těch senzorech nejsou nějaké chinašit součástky. Třeba kondenzátory, otvory, plech ap. nebo zda to nenechali v rámci úspor sešroubovat v Číně komplet.
M. Sedmík
V automatizační technice je běžné použití více senzorů s diagnostikou a automatické přepnutí na správně fungující, nebo při nejistotě vypnutí automatiky navázané na chybně ukazující senzory. Tyto rutinní operace odfláknout v letadle je těžko uvěřitelné.
Optimismus...
Jak je konstrultér optimista, tak mu vyjde Titanic nebo Challenger a Columbia. A nebo tenhle MAXík...
Skutečným viníkem je v tomto případě nejspíš šetření, a to zase souvisí se zadlužováním. Inženýrů je málo, jsou přetížení, zato ekonomů, bankéřů, novinářů a politologů je všude jak na**áno. Automobilový průmysl v USA již téměř zanikl, na řadě je ten letecký.
Bezpečnostní zařízení, které bude hlídat bezpečnostní zařízení, které řeší vadu konstrukce...
To jsem zvědavý jak chce firma Boeing napravit těžkou újmu na své reputaci. Ty informace po neštěstích je jedna lepší než druhá.
R. Zahler
Asi budou muset platit pozůstalým jako mourovatí ! To by mohlo být pro Boeing likvidační ....
Je neuvěřitelné, že stav nesouladu ukazatelů obou čidel nebyl dosud ošetřen. V takovém stavu má samozřejmě začít něco svítit a vypnout se autopilot.