1. září 2017 6:23 Lidovky.cz > Zprávy > Design

Klenot v tyrkysovém balení. Japonci propadli šperkům od Tiffaniho

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Tiffani | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Tiffani | foto: Shutterstock

NEW YORK Vysoká poptávka po módních a značkových klenotech v Japonsku i vyšší velkoobchodní prodej diamantů. Americké klenotnictví Tiffany & Co zvýšilo ve druhém čtvrtletí svého fiskálního roku tržby o tři procenta na 959,7 milionu dolarů (21,2 miliardy korun), čistý zisk vzrostl o 8,8 procenta na 115 milionů USD (2,5 miliardy korun).

V přepočtu na akcii se zisk zvýšil z 84 centů na 92 centů. Ekonomové v anketě agentury Reuters čekali v průměru stagnaci zisku na 84 centech za akcii. Tržby odhadovali na 930,3 milionu dolarů.

Na výsledcích se příznivě projevil zájem o klenoty s vyšší marží, například kolekce Tiffany T, kterou pro firmu vytvořila její bývalá hlavní designérka Francesca Amfitheatrofová. Patří do ní například náramek s diamanty zasazenými do 18karátového zlata za 10.500 dolarů (přes 232.000 Kč). Tržby na japonském trhu, který se na příjmech klenotnictví podílí asi 15 procenty, vzrostly o tři procenta. Na americkém kontinentu ale tržby o jedno procento klesly.

Obchodům, které fungují více než rok, ale tržby o dvě procenta klesly. Analytici společnosti Consensus Metrix čekali jednoprocentní pokles.

Společnost se snaží přilákat zákazníky k levnějším stříbrným klenotům a přetáhnout zákazníky módním značkám, jako je Pandora, Alex a Ani. V lednu firma dosadila do funkce hlavního designéra Reeda Krakoffa, který působil ve funkci kreativního ředitele ve firmě Coach.

ČTK
  • 0Diskuse