Diskuse k článku
Kudy se bude jezdit do jižních Čech?
Úsek dálnice D3 vedený Dolním Posázavím není ještě zcela pohřben, diskuse o vhodnosti variant by však mohla dostat spravedlivější řád.
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Zobrazit příspěvky:
Všechny podle vláken Všechny podle času
![]() |
Lojza Z PasekyA řešení je tak jednoduchéNejezděte sem k nám nikudy. Jsme bramboráři, úrodu odvezeme trachtorem nebo na trakaři i po polní cestě. Copak nestačí to zvěrstvo Temelínec? |
![]() |
5HuhulaluVýsledek soudu? Další hřebíček do rakve pro východní variantuCo? Západní a východní varianta přece byly porovnány dost detailně v rámci EIA/SEA. Článek úplně ignoruje, že v rámci EIA/SEA nebyla posuzována jenom západní varianta, ale i východní. A východní varianta ve srovnání se západní propadla právě s ohledem na dopady na zdraví obyvatel, kterým se článek tak ohání (u východní varianty žije víc lidí). Jo, pokud se zapomněl zakalkulovat vliv Pražského okruhu, to je chyba (zadavatele). Autor článku ale jaksi zapomněl dodat, že v okolí východní varianty žije víc lidí. Co to znamená? Pokud se do stávajícího srovnání východní a západní varianty dopočítají zapomenuté vlivy koncentrované dopravní zátěže na zdraví obyvatel, tak ze srovnání vyjde východní vatrianta ještě hůř než doposud. Je to vcelku logické. Zapomenuté vlivy na zdraví obyvatel se zapomněly zakalkulovat u západní i u východní varianty. Stačí si uvědomit, že u východní varianty žije víc lidí... Autorovi doporučuji, aby si přečetl dokumentaci k EIA (http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP325). Já si tu dokumentaci dost detailně četl, připomínkoval jsem to v rámci veřejného připomínkového řízení. Pokud by si autor tu dokumentaci přečetl, zjistil by, že ty tunely, kterými tak straší, by musel stavět i ve východní variantě (ano, i tam je členitý terén, situaci navíc komplikuje hustá zástavba). Autor straší "velice nákladnou" západní variantou a "kilometrovým mostem ve stometrové výšce". Pokud by si ale EIA přečetl, tak by zjistil, že východní varianta je ve skutečnosti náročnější na výstavbu než západní a tudíž i dražší. Čau |
![]() |
IrinekKudy cestička ?Dobré by bylo jezdit z Prahy do Jižních Čech a dále pak do Rakouska, Chorvatska, Itálie přes Brno, nebo, ještě lépe, přes Košice.Jako druhou variantu bych navrhl do Jižních Čech (a dále) vůbec nejezdit, pěkně je oplotit a postavit u plotu Pohraniční stráž. Území by se tak ochránilo od přelidnění, zejména Pražáky.A vůbec, kdo by si dělal starosti s Jihočechy, že!? |
![]() |
GrtekEIAObě varianty byly obsáhle porovnávány v dokumentaci EIA. Jestli důkladně a dostatečně, to nedokáži posoudit, nicméně EIA takto úspěšně proběhla a západní varianta je preferovaná právě z ohledu na veřejné zdraví. Pravdou je, že nebyly porovnávány varianty jiné.http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP325 |
![]() |
P15a84v64e24l 36M15i23c85h43a71l 9833745223Zpomalením života stačí vodní kanálUšetří se za parlament, vládu vezmou dobrovolníci... Rozvrtáno je už dost, stačilo by jednu věc dokončit. Blíží se úsporná 9Oka, zejména pro elektrické a robustní vozy, dálnice je středověk. Možná by to šlo dolů vpravo přes Písek, a nahoru vlevo přes Tábor? Revoluční řešení je naše spása. Lepší tunel, nebo zahloubení. Rovný směr je nudný, trochu semeringu by motorkáře a funebráky potěšilo. Zatím je blahodárná noc, pokud nesněží, jede se pokojně. Kde chybí papalášské chaty a chalupy, ani tráva neroste, natož asfalt. |