Sociální problémy, nejistota a společenská nerovnost. Husa na provázku uvádí Hugovy Bídníky

Premium

Vše je jinak. Ale není moc dobře jasné proč. | foto: DHNP

  5:00
Slavné Hugovy Bídníky připravil nyní v brněnském Divadle Husa na provázku režisér Michal Hába. Podle inscenátorů se mělo jednat o drzou, provokativní inscenační fresku. Dostal v ní na frak i sám na jevišti u kůlu lapený a svázaný autor romantického veledíla. Deziluze, s níž se tady divadelně i slovně mohutně šermuje, však čeká ponejvíce diváky.

Celý článek je jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Od provázkovsko-hábovského zpracování jistě nešlo čekat krotký jevištní přepis rozsáhlé pětidílné prózy, která se co do kompozice i žánrů vyznačuje složitou architekturou. Hugo svého čtenáře také konfrontuje nejen se silným a notoricky známým příběhem galejníka Jeana Valjeana, s různými podobami lásky, přátelství, dobroty a osobní obětavosti, ale také se spletitou mozaikou náboženských a filozofických úvah. Les Miserábles z roku 1862 servírují také řadu kliček historických, sociologických, geografických i myšlenkových (úvahy o víře, zločinnosti, modlitbě, argotu či o povstáních).

Je jasné, že vybrat si z tak rozsáhlého materiálu není jen tak, zvláště když se režisér (nyní před čtyřicítkou) podle vlastních slov radikalizoval teprve před dekádou a když přijímá dekor levicového divadelního režiséra.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

99
Předplatit
Flexibilní, bez závazků
Automatické obnovování

Roční

989
Předplatit
Nejlepší poměr cena/výkon
Ušetříte 17%

Dvouleté

1 889
Předplatit
Nejvýhodnější
Ušetříte 20%

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Vstoupit do diskuse
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.