Husa na provázku už v prosinci začala s prvními zkouškami Amadea, premiéra bude v březnu. V závěru sezony pak mozartovské téma zrelativizuje nová hra Milana Uhdeho a Miloše Štědroně nazvaná Amadeus v Brně aneb Moc Art. Obě inscenace tvoří v dramaturgii Husy na provázku projekt nazvaný Géniové a podvodníci.
ČTĚTE TAKÉ |
Národní divadlo Brno do konce sezony stihne nastudovat deset nových inscenací. První přijdou na řadu Ostře sledované vlaky v režii Ivo Krobota, jenž se dlouhodobě specializuje na předlohy Bohumila Hrabala. Pro Národní divadlo Brno připravuje upravený scénář doplněný o motivy z prvního Hrabalova zpracování téhož tématu - Legendy o Kainovi z roku 1949. Inscenace je zároveň poctou autorovi, který se narodil v roce 1914 v Brně. V hlavní roli se představí hostující Michal Dalecký. Činohra se poté chystá na Shakespearova Othella nebo Schillerovy Loupežníky.
Pekelná Nirvana v ND Brno
Neobvyklý počin připravuje pod názvem Pekelná Nirvana balet Národního divadla Brno. Choreografové Marek Svobodník a Tomáš Rychetský se inspirovali životem dvou muzikantů, kteří - podobně jako řada dalších osobností populární hudby - zemřeli ve 27 letech. Prvním z nich je legendární bluesman Robert Johnson, který se podle pověstí upsal ďáblu za výjimečný talent, druhým Kurt Cobain, frontman grungeové skupiny Nirvana.
Městské divadlo Brno rozdělí svou pozornost mezi muzikály a činoherní klasiku. První dramaturgickou linii reprezentuje hororová parodie Mladý Frankenstein, broadwayský hit Sliby chyby a nakonec nové zpracování Dona Juana. Přímo pro Městské divadlo Brno muzikál píšou Vašo Patejdl, Ivan Hubač, Eduard Krečmar a Martin Hrdinka. Činohra nasadí na repertoár Strýčka Váňu a Krále Leara.
Maryša jako krojovaná revolta
První premiérou HaDivadla v druhé polovině sezony bude upravená Maryša v režii Lukáše Brutovského. Divadelníci slibují "krojovanou revoltu", tvrdohlavá Maryša je podle nich hrdinkou proti své vůli a "z vůle boží vražedkyní". Celá sezona v HaDivadle nabízí známé předlohy v nové interpretaci. Ve stejném duchu se ponese také Shakespearův Sen čarovné noci, který tvůrčí tým v čele s režisérkou Petrou Tejnorovou bere jen jako výchozí inspiraci - důležité je prý téma tělesnosti a mystiky v začarovaném lese. Sezonu pak uzavře scénický experiment na motivy posledního románu Franze Kafky Zámek.