20. září 2018 8:00, aktualizováno  9:14 Lidovky.cz > Zprávy > Kultura

Český slavík letos nebude. Hlasování bylo snadno zneužitelné, tvrdí organizátoři a chtějí nová pravidla

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 12Diskuse
Karel Gott na předávání hudebních cen Český slavík, kterého získal již po... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Karel Gott na předávání hudebních cen Český slavík, kterého získal již po... | foto: MAFRA - Alexandr Satinský

PRAHA Hudební anketa Český slavík se letos neuskuteční. Organizátoři chtějí nastavit nová pravidla, velmi otevřený systém hlasování se v době rychlého rozvoje sociálních sítí ukázal jako snadno zneužitelný. Deníkům Blesk a Právo to řekl Jaroslav Těšínský z pořádající agentury Musica Bohemica. Věří, že v dalších letech se anketa vrátí.

Anketa musí podle pořadatelů držet krok s dobou, mimo jiné právě s rychlým rozvojem sociálních sítí. „Proto jsme zahájili rozsáhlý projekt proměny ankety, aby dokázala mnohem více reflektovat kontexty v hudbě i společnosti. To je proces, který si vyžádá delší čas i důkladné prověření fungování,“ uvedla agentura na webu Českého slavíku.

Ewa Farna slaví druhé místo v kategorii zpěvaček.
Lucie Bílá, Český Slavík 2017.

Diskutovat o pravidlech ankety popularity českých zpěváků a nutnosti jejich změny se začalo po vyhlášení minulého ročníku. Agentura Musica Bohemica s poukazem na porušení pravidel fair play označila loni za vítěze kapelu Kabát, zatímco skupině Ortel připsala body z předchozího ročníku a uvedla ji na druhém místě. Bez zásahu by Ortel vyhrál.

Porušení fair play viděl organizátor především v obsahu facebookového profilu Tomáš Ortel Českým slavíkem 2017, který vyzýval k zapojení do organizované akce, aby se Ortel stal Českým slavíkem. Agentura neobvinila z porušení pravidel skupinu Ortel, ani jakoukoli konkrétní osobu, protože vzhledem k anonymitě sociálních sítí to mohl udělat prakticky kdokoli.

Změn se dožadoval i hlavní sponzor Mattoni

Hlasovat v anketě mohli lidé zasláním SMS z mobilního telefonu a prostřednictvím online formuláře na webových stránkách soutěže.

Podle deníku Blesk se změn dožadoval také hlavní sponzor soutěže - společnost Mattoni. Ve hře je prý také prodej pořádající agentury Music Bohemica. Zatím se ale neobjevil podle informací listu zájemce s kvalitním konceptem pokračování soutěže. Agentura na webu uvedla, že spolupráce s dosavadním generálním partnerem, Karlovarskými minerálními vodami, skončila dovršením předchozího ročníku.

Hudební anketa Český slavík, jejíž vítězové byli poprvé vyhlášeni 14. prosince 1996, navázala po tříleté pauze na někdejšího Zlatého slavíka. K anketě, kterou v roce 1961 vymyslel redaktor Mladého světa a pozdější cimrmanolog Ladislav Smoljak, přitom neodkazoval Český slavík jen názvem, ale i výsledky. Vítězem kategorie zpěváků se totiž stal hegemon Zlatého slavíka Karel Gott. Kategorii zpěvaček pak už při premiéře ankety ovládla Lucie Bílá.

ČTK
  • 12Diskuse




Rakovina prsu může postihnout každou ženu. Včasné odhalení je klíčové
Rakovina prsu může postihnout každou ženu. Včasné odhalení je klíčové

Říjen je celosvětově označován jako měsíc boje proti rakovině prsu. Cílem řady kampaní a přednášek je především poukázat na to, že rakovina prsu může postihnout každou ženu bez ohledu na věk. Včasné nalezení nádoru značně zvyšuje šanci uzdravení.