Husa na provázku se vrací k osudu neprávem opomíjené spisovatelky, filozofky a poustevnice z Vysočiny

Premium

Krmelec a neonové smrčky. Snivý režijní rukopis podtrhuje prostá výprava Hany Knotkové. | foto: DHNP

  5:00
Jubilejní, třicátou sezonu pod značkou Centra experimentálního divadla zahájilo Divadlo Husa na provázku premiérou inscenace Antieva. Populární scéna se v odstupu necelých dvou let vrací k osudu a dílu Anny Pammrové, neprávem opomíjené spisovatelky, filozofky a poustevnice z Vysočiny.

Celý článek je jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Na stejném místě jako nyní – tedy na komorní sklepní scéně Provázku – měla předloni v prosinci premiéru inscenace Pammrová/Březina. Excelovala v ní tehdy přední herečka souboru Ivana Hloužková, která nedávno zesnula.

Nynější inscenace Antieva je tedy opětovným exkurzem k postávám dvou jedinečných žen: tematicky opět připomíná neprávem zapomenutou literátku a je zároveň vzpomínkovým holdem skvělé herečce. Za další comeback lze označit fakt, že se nyní jedná o stejnojmenný kus, který Provázek umělecky adoptoval z pražského Divadla Masopust, kde jej režisérka Anna Davidová v jiném obsazení uvedla v roce 2018.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

99
Předplatit
Flexibilní, bez závazků
Automatické obnovování

Roční

989
Předplatit
Nejlepší poměr cena/výkon
Ušetříte 17%

Dvouleté

1 889
Předplatit
Nejvýhodnější
Ušetříte 20%

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.