29. ledna 2019 17:57, aktualizováno  19:38 Lidovky.cz > Zprávy > Kultura

Fiktivní organizace Snědá tíseň ze seriálu Most! nabrala od pondělí přes 12 tisíc fanoušků

Parta z Mostu. Seriál Most! (2018) Režie: Jan Prušinovský. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Parta z Mostu. Seriál Most! (2018) Režie: Jan Prušinovský. | foto: Česká televize

PRAHA Facebooková stránka Snědá tíseň založená tvůrci úspěšného českého seriálu Most!, která odkazuje k fiktivní vládní organizaci, získala od pondělí téměř 13 tisíc sledujících. První tisícovka přitom přibyla již deset minut po odvysílání čtvrté epizody seriálu. Bez většího povšimnutí přitom stránka existovala od roku 2017, kdy vznikla pro účely natáčení.

Facebookovou stránku Snědá tíseň založili vloni tvůrci seriálu Most!. Stránka si následně „zahrála“ právě ve čtvrté epizodě, kterou Česká televize odvysílala v pondělí večer. „Stránka není určena k PR účelům, ani to nemá být aktivní stránka,“ vysvětlila serveru iDnes.cz mluvčí televize Karolína Blinková.

V seriálu stránku založil štamgast z hospody Severka, která je jednou z hlavních lokací příběhu, s cílem pomoci hlavnímu protagonistovi Luďanovi (Martin Hofman). Luďan se v Chánově zapletl do potyčky, která se strhla mezi skupinkou Romů a jeho synem, který se přátelí se skiny. Romský kamarád Franta přiřkne Luďanovi roli koordinátora fiktivní neziskové organizace Snědá tíseň, jež má pomáhat zlepšit život Romů v Mostě.

S ruchem jaký během hraní seriálu panuje se nelze divit, že ho sem sledovat...
Seriálovou Severku zdobí na rozdíl od té skutečné velký neonový nápis.

Se stoupající sledovaností se na stránce množí také různé komentáře uživatelů. Mnozí zde „hledají koordinátora“ a naráží na další hlášky ze seriálu.

V pondělí odvysílala Česká televize již čtvtou epizodu Mostu, kterou stejně jako předchozí díly sledovalo přes milion diváků. Tvůrci seriálu Jan Prušinovský a Petr Kolečko v minulosti stáli například za úspěšnou sérií Čtvrtá hvězda. „Pořad odstartovat s nejvyšší odloženou a internetovanou sledovaností ze všech pořadů vlastní tvorby na českém televizním trhu,“ uvedla Blinková.  „Nejvyhledávanější je seriál mezi vysokoškolsky vzdělanými diváky a muži ve věku třicet až čtyřiačtyřicet let.“

Psali jsme o seriálu Most!

Najdete na Lidovky.cz