„Musíme si vzájemně důvěřovat a respektovat se. Posluchači by mi měli věřit, že uvedu jen ta nejlepší díla, připravená tak dobře, jak jen to je možné. Já na oplátku spoléhám na citlivost a důvtip svého publika,“ přibližuje virtuoz tento koncept. Tradiční návštěvník klavírních recitálů může zažít něco nebývalého.
V neděli se v sále Bohuslava Martinů na pražské HAMU představí jihokorejská klavíristka Chloe Jiyeong Mun, kterou v rámci svého mentorského programu uvede už zmiňovaný András Schiff. S oběma umělci má být po koncertě setkání, na kterém se určitě dostane i na debatu o programu složeném z děl Chopina, Debussyho, Haydna a Schuberta.
Alexander Melnikov chce v úterý v pražském Rudolfinu posluchače provést cestou časem. Bude mít na pódiu pět klávesových nástrojů z různých období, od cembala přes kladívkový klavír až po moderní křídlo. Jednotlivá hudební období budou reprezentovat příslušní autoři. Tedy posluchači uslyší skladby od Johanna Sebastiana Bacha po Alfreda Schnittkeho.
Ve čtvrtek 7. listopadu má Rudolfinum patřit Ivo Kahánkovi a jeho žákům, kteří zahrají Smetanova díla v úpravě pro dvě, čtyři i osm rukou. Relativně známá je skladatelova čtyřruční verze cyklu symfonických básní Má vlast, ale předehra k opeře Prodaná nevěsta pro dva klavíry a osm rukou, to bude vskutku zážitek, který se naskytne opravdu zřídka.
Festival uzavře recitál Jeana-Efflama Bavouzeta, který je považován za jednoho z největších expertů na klavírní dílo Clauda Debussyho, nicméně program obsahuje i skladby Roberta Schumanna a Karlheinze Stockhausena.
Nemnoho vstupenek ještě zbývá, tedy posluchačská příležitost stále ještě existuje.