V sobotu měly v Praze představit tři desítky Schumannových, Dvořákových a Wolfových romantických písní a také Schönbergovy Kabaretní písně.
Kožená s Učidaovou spolupracuje už dlouho, jak uvedla před třemi lety v rozhovoru s ČTK, klavíristka je pro ni obrovskou inspirací. Dokáže podle Kožené rozehrát koncertní křídlo tak, aby znělo „jako celý orchestr“. Slavnou virtuosku pěvkyně považuje za jednu z pěti nejlepších klavíristek současnosti.Programy spolu zkouší s předstihem jednoho až dvou let, dává jim to prý mnohem větší svobodu. „Tentokrát jsme věděly, že chceme do programu zařadit nějakého Schumanna a písně Marie Stuartovny jsou výrazným pozdním Schumannem: velmi prosté, docela statické s jednoduchými podkreslujícími akordy, zároveň však neuvěřitelně silné, dramatické, smutné,“ uvedla Kožená ještě včera v tiskové zprávě.
Při rezidenci u českých filharmoniků Kožená měla v plánu zazpívat na pěti koncertech. Kromě zrušeného písňového recitálu ji čekají programy s orchestrem, komorním ansámblem, barokním souborem a swingovým bigbandem.
Jubilejní sezona ČF si podle jejího generálního ředitele Davida Marečka zaslouží svoji rezidenční umělkyni, je rád, že se jí stala právě Kožená. „Z jejích pěti vystoupení se obzvlášť těším na listopadový koncert s Českou filharmonií pod taktovkou jednoho z nejzajímavějších dirigentů mladé generace Roberta Ticciatiho,“ řekl ČTK Mareček.