Smršť emocí, hudby, pohybu a snového textu. Výtvarně pohybová báseň María de Buenos Aires je strhující

Premium

Z inscenace María de Buenos Aires | foto: MDP

  5:00
María de Buenos Aires, kterou v Městských divadlech pražských nastudovala Lenka Vágnerová, představuje hudebně-dramatický útvar, jenž v našich divadlech nebývá k vidění.

Celý článek je jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Divák si může nastudovat, oč jde, ale živá konfrontace s touto smrští emocí, originální hudbou, pohybem a snovým textem je fascinující, nevzpomínám si, že bych podobný mix žánrů, z kterého vyrůstá neopakovatelný styl, někdy viděla.

Autorem díla je hudební skladatel Ástor Pantaleon Piazzolla (1921–1992), který se narodil v Bueons Aires a byl italského původu. Je považován za otce stylu tango nuevo, v němž šlo o obohacení tradičního tanga prvky jazzu a klasické hudby. Byl také fenomenálním hráčem na bandoneon, hudebním experimentátorem, spolupracoval například s Jorgem Borgesem a jeho vrcholné období spadá do 80. let 20. století. 

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

99
Předplatit
Flexibilní, bez závazků
Automatické obnovování

Roční

989
Předplatit
Nejlepší poměr cena/výkon
Ušetříte 17%

Dvouleté

1 889
Předplatit
Nejvýhodnější
Ušetříte 20%

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Vstoupit do diskuse
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.