Ariadna končí v pekle. „Vznešené nudě“ ve Stavovském chybí Straussova rafinovanost

Premium

Z inscenace Ariadna na Naxu | foto: Petr Neubert

  5:00
Opera Národního divadla uvedla ve Stavovském divadle Ariadnu na Naxu v nastudování dirigenta a svého hudebního ředitele Roberta Jindry a v režii Slávy Daubnerové. Po nedávné premiéře Růžového kavalíra, ale i Elektře (2016) a Salome (2014) ve Státní opeře je to v ne zcela vyvážené dramaturgii dvou operních souborů pod hlavičkou Národního divadla další titul Richarda Strausse.

Celý článek je jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

V Praze mohli Ariadnu zažít pamětníci slavného představení Vídeňské státní opery v roce 1979 s Editou Gruberovou jako Zerbinettou nebo při hostování Slovenského národního divadla před šestnácti lety.

Ariadna na Naxu je s příběhem o přípravě a uvedení vznešené opery seria začínajícího skladatele společně s „pokleslou“ komediantskou produkcí, jak si přeje (a platí) bohatý pořadatel takového večera, mnohovrstevnaté dílo.

Richard Strauss a libretista Hugo von Hofmannsthal si v něm s duchaplností kultivovaných velikánů pohrávají se svárem vysokého umění antické tragédie a vážné opery, jejichž představitelé s despektem (ale i závistí) nahlížejí na nízkou fraškovitost a oblibu komedie dell’arte.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

99
Předplatit
Flexibilní, bez závazků
Automatické obnovování

Roční

989
Předplatit
Nejlepší poměr cena/výkon
Ušetříte 17%

Dvouleté

1 889
Předplatit
Nejvýhodnější
Ušetříte 20%

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Vstoupit do diskuse
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.