Opravdové ohrožení lidé nevnímají. Dejvické divadlo uvádí nebezpečně aktuální hru od Pirandella

Premium

Ironický poštvávač a zpochybňovač. Jaroslav Plesl jako Laudisi, Klára Melíšková (Amálie) a Veronika Kubařová (Dina). | foto: Hynek Glos

  5:00
Režisér Michal Vajdička konečně předvedl svého několikrát odkládaného Pirandella v Dejvicích. Jeho drama Každý má svou pravdu přetvořil ve šťavnatou, až dryáčnickou frašku, do níž se mu ale podařilo vtělit velmi aktuální apel.

Celý článek je jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

V nové inscenaci zajímavě zarezonovalo téma, které režie do děje vnesla a obratně propojila s tím, co rozvíjí autor. A to sice sdělení, že opravdové ohrožení dnes lidé zahlcení nesmysly, hloupými spory a podružnostmi nejsou schopní pomalu ani rozeznat a pak se nestačí divit.

Luigi Pirandello ve svém u nás asi nejvíc uváděném textu předvádí, že pojem pravda je stejně nevyzpytatelný jako nedosažitelný a vždy závisí na úhlu pohledu.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

99
Předplatit
Flexibilní, bez závazků
Automatické obnovování

Roční

989
Předplatit
Nejlepší poměr cena/výkon
Ušetříte 17%

Dvouleté

1 889
Předplatit
Nejvýhodnější
Ušetříte 20%

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.