Pro studio MGM je jméno James Bond v současné době asi vůbec největší značkou. Snímek se musel kvůli pandemii a souvisejícím restrikcím několikrát přeložit. Původně měl jít do kin letos na jaře, později se termín přesunul na listopad a začátkem října nově dokonce až na jaro příštího roku.
Filmové studio MGM stejně jako všechna ostatní velká hollywoodská studia tratí obrovské peníze ve snaze počkat si na dobu, kdy bude situace pro jejich filmy příznivější. S alternativou v poslední době přicházejí stále populárnější streamovací společnosti, jež nabízejí studiím okamžitý zisk. Svým jednáním ale firmy jako Amazon, Netflix nebo Apple nezáměrně ještě více ničí již tak zdecimovaný kinoprůmysl.
Podle magazínu Variety MGM reálně koketuje s možností prodeje práva na Není čas zemřít. Manažeři studia se v posledních dnech měli údajně setkat se zástupci Applu a Netflixu. Případné pořízení práv by umožnilo těmto streamovacím společnostem obejít kina a novou bondovkunasadit exkluzivně na svou službu po dobu jednoho roku. Podle informací si studio MGM řeklo za film astronomickou částku 600 milionů dolarů (přes 13,8 miliardy korun).
Částka to přitom nejspíš není nijak přestřelená. Rozpočet bondovky dosáhl 250 milionů dolarů a další vysoké částky jistě padly na marketingovou kampaň.
Odkup slibných snímku streamovacími společnostmi není v posledních dvou letech žádnou novinkou. Netflix například pravidelně pořizuje práva na filmy společností Universal nebo DreamWorks Pictures. Takto koupil naposledy snímek Chicagský tribunál, ke kterému napsal scénář oceňovaný Aaron Sorkin. Žádný z filmů ale nebyl takový divácký kalibr jako James Bond.
Nákupem práv na Není čas zemřít a přesunem tohoto snímku na streamovací služby by konec tradičních multiplexů byl zase o něco blíže. Firma Cineworld (do kterého opatří i české Cinema City) všechny své britské pobočky zavřela koncem října. Největší světový kinořetězec AMC Theatres je v USA před krachem. Na svou záchranu v podobě agenta 007 dost možná čekají marně.