náhledy
Jiří Kuhnert se narodil v roce 1941 v Brně a vzhledem k tomu, že jeho otec byl německým pilotem, dostal jméno Hans-Jürgen. Otec krátce po narození odešel zpět do Německa a matka s dítětem zůstala v Brně. V období poválečné degermanizace změnily úřady Kuhnertovo jméno na Jiří. Absolvoval strojní průmyslovku a dostal místo v konstrukční kanceláři brněnské Zbrojovky, kde se podílel především na konstrukci Zetorů. Fascinovala ho závodní auta a se svými kamarády Ottou Buchbergerem a Dušanem Velimským se snažil zabodovat v rámci automobilových soutěží. Po okupaci Československa v roce 1968 se rozhodl emigrovat do Německa a díky dřívějším známostem dostal místo v konstrukčním oddělení firmy Porsche ve Stuttgartu. (Na snímku Jiří Kuhnert při práci)
Autor: Magdalena Kunhert / Moravská galerie
V té době si už přivydělával jako kreslíř zatím neodhalených designerských vizí výrobců automobilů pro časopis Auto Moto und Sport. Na základě těchto kreseb si Jiřího Kuhnerta (německými úřady přejmenovaného podle jeho křestního listu zpět na Hanse-Jürgena) povšiml šéf designerského studia Porsche Anatole „Tony“ Lapin, který vedl tým konstruktérů a designérů pracujících na vývoji nové konce vozů Porsche tzv. „Transaxel“. Tento koncept byl založen na uložení motoru nad přední nápravou a přednesení hnací síly na zadní nápravu pomocí hnací hřídele. ((Na snímku Jiří Kuhnert ve vozu Porsche 914.)
Autor: Magdalena Kunhert / Moravská galerie
Jiří Kuhnert se velmi intenzivně se podílel na vývoji modelů 928 a 924. Jeho předností vedle uměleckého talentu, které s velkou sebejistotou uplatňoval při skicování hledaných tvarů vyvíjených modelů aut, bylo, že byl zároveň konstruktérem a jeho přemýšlení o tvaru auta mělo vždy technický a konstrukční základ. (Na snímku Jiří Kuhnert - první sedící zleva - spolu s týmem designerů ve studiu Porsche.
Autor: Magdalena Kunhert / Moravská galerie
Když byl v roce 1977 na Ženevském autosalonu představen vůz Porsche 928, málokdo si v tehdejším Československu tento inovativní model spojoval také se jménem brněnského konstruktéra Jiřího Kuhnerta. (Na snímku Kuhnertův návrh Porsche 928)
Autor: Magdalena Kunhert / Moravská galerie
Radostné chvíle neměly dlouhého trvání, protože, když se vedení firmy rozhodlo jmenovat Jiřího Kuhnerta na pozici vedoucího vývoje interiérů, Anatole Lapin se postavil razantně proti. (Na snímku jiný Kuhnertův návrh Porsche 928)
Autor: Magdalena Kunhert / Moravská galerie
Kuhnert se rozhodl odejít do designerského studia BMW. Krátce na to onemocněl nádorovým onemocněním a v březnu roku 1979 zemřel. (Na snímku Kuhnertova skica siluety Porsche 928)
Autor: Magdalena Kunhert / Moravská galerie