Diskuze
Ukradená fotografie Františka Drtikola má nevyčíslitelnou hodnotu
Děkujeme za pochopení.
J. Orlík
Skutečná cena fotografie je jinde, než se tvrdí.
Tak, jako je to s malbami či kresbami Picassovými, nebo jiných autorů, tak je to i s "obrazy" Kupkovými či fotografiemi Sudkovými či Drtikolovými. Tržní cena výtvarných děl je taková, kolik za ně jsou ochotni sběratelé, mnohdy bohatí snobi, zaplatit. O tom, že by historická cena byla jen na dostřel ceně tržní, si jen mohou nechat tzv. historici umění, nechat zdát. Docela by mě zajímalo, co třeba výraz "nedozírná historická cena", vlastně, obnáší. Drtikol je sice velmi známý a ceněný autor, ale otázkou je, proč ne někdo jiný, kdo v té době fotografoval stejně dobře. Je to jen dílem náhody případně tlačenky v době fotografova působnosti. Je to vidět i dnes, kdy autoři fotografií či jiných "uměleckých" nebo řekněme raději výtvarných děl, jen oni sami vědí, co jejich opusy znamenají a musejí je pořádně obkecat. A právě tímto obkecáváním dnes v televizi, kdyi v rozhlase ještě dříve v novinách, vznikají tyhle glorioly špičkových výtvarníků.
B. Rampír
A co negativ?
Není někde uložen negativ, ze kterého by se mohla pořídit nová fotografie?