Jako druhý se umístil snímek Atlantique, který vznikl v koprodukci Francie, Senegalu a Belgie. Velkou cenu poroty si za něj odnáší francouzsko-senegalská režisérka Mati Diopová.
Kisaengčchung se podle AP stal vůbec prvním jihokorejským filmem, který v Cannes Zlatou palmu získal. Snímek je černou komedií, která upozorňuje na sociální nerovnosti v Jižní Koreji mezi chudými a bohatými. Sociální tematice se věnuje i Atlantique režisérky Diopové, konkrétně nuznému životu v Africe, kdy se východiskem stane rozhodnutí odejít z Afriky za lepším životem.
Ocenění filmového festivalu za nejlepší režii získali belgičtí bratři Luc a Jean-Pierre Dardenneovi za dramatický snímek Le Jeune Ahmed (Mladý Ahmed).
Cenu za nejlepší herečku získala Angličanka Emily Beechamová za roli v dramatu Little Joe rakouské režisérky Jessica Hausnerové. Nejlepším hercem pak byl vyhlášen Španěl Antonio Banderas za výkon v dramatickém snímku Bolest a sláva uznávaného španělského režiséra Pedra Almodóvara.
Devětašedesátiletý Almodóvar řekl, že film Bolest a sláva o stárnoucím režisérovi je o něm samotném jenom z 20 procent, ale kritici se shodují, že Španěl do Cannes přivezl svůj zatím nejosobnější film. Ve snímku si po boku Banderase zahrála Penélope Cruzová. I přes příznivé kritiky film hlavní cenu nezískal, vyhlášený filmař Almodóvar tak stále zůstává bez Zlaté palmy.
‚Mé kariéře není co vytknout.‘ Alain Delon dostal v Cannes cenu za celoživotní dílo |
Již 19. května si v Cannes převzal Zlatou palmu za celoživotní dílo legendární francouzský herec Alain Delon. Proti jeho vyznamenání vznikla i petice, neboť herec se v posledních letech stal terčem kritiky kvůli svému chování k ženám nebo názorům na homosexuály.
‚Tarantino se pro ten film narodil.‘ První ohlasy na Tenkrát v Hollywoodu neskrývají nadšení![]() |
K Česku se vztahovalo několik snímků v nesoutěžních sekcích. V sekci Cannes Classics byl uveden dokument režisérů Heleny Třeštíkové a Jakuba Hejny Forman vs. Forman. Snímek, který vznikl v česko-francouzské koprodukci, je uceleným životním portrétem režiséra Miloše Formana.
Promítány byly i filmy Psi nenosí kalhoty (Dogs Don’t Wear Pants) a Sólo, na kterých se podíleli čeští tvůrci. V sekci Cinéfondation byl představen studentský film Sto dvacet osm tisíc, který získal na Českých lvech cenu za nejlepší studentský film. Režisérem a scenáristou čtvrthodinové sociální sondy je student pražské Filmové a televizní fakulty (FAMU) Ondřej Erban.