„Je vždy úžasné poslouchat hudbu v autentickém podání autora, který zároveň patří k nejvýznamnějším žijícím hudebním skladatelům světa. Jestliže v rámci jednoho koncertu můžeme jeho hudbu slyšet také v dokonalé interpretaci hvězdné japonské pianistky, je to příslib velkého a neopakovatelného hudebního zážitku,“ řekl ředitel Divadla Archa Ondřej Hrab.
Glass je označován za reprezentanta minimalismu v současné vážné hudbě. Sám dává přednost termínu hudba s repetitivními strukturami. Proslavil se pětihodinovou operou Einstein na pláži, kterou spolu s režisérem Robertem Wilsonem v polovině 70. let šokoval divadelní svět.
Glass je ceněný i jako tvůrce filmové a divadelní hudby. Velmi známá je jeho spolupráce s filmovým režisérem Godfreyem Reggiem na snímcích Koyaanisqatsi, Powaqqatsi, Naqoyqatsi a Anima Mundi. Skromné hudební prostředky, jednoduché tóny a důraz na rytmus - to je typická Glassova hudba. Plyne a graduje v dlouhých meditativních pasážích a cyklicky opakovaných motivech. Vznikla v prostředí hudební avantgardy 60. let. Samotného autora fascinovala indická hudba, asijský princip mnoha souběžných rytmů a melodií, které se rozbíhají a zase sbíhají, Glassovi připadal jako to pravé vyjádření světa.
V roce 2013 vystoupil The Philip Glass Ensemble v České republice v rámci Ostravských dnů a provedl pětihodinovou monumentální skladbu Music in Twelve Parts z let 1971 až 1974. Notový materiál Music in Twelve Parts není veřejně dostupný a skladba nebyla nikdy provedena nikým jiným než Glassem a jeho souborem. Vzhledem k délce skladby jde i o mimořádně interpretačně fyzicky náročné dílo.
Vystoupení Glasse v Divadle Archa není náhodné. Právě tam byli diváci svědky jeho legendárního vystoupení s básníkem Allenem Ginsbergem v roce 1996. Glassovo dílo později v Arše zaznělo několikrát.