9. prosince 2017 6:23 Lidovky.cz > Relax > Design

Ledvinka se vrací do hry. V Americe ji nosí lidi běžně celý den, říká designér

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Nikolaj Serezetinov | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nikolaj Serezetinov | foto: Archiv Nikolaje Serezetinova

Univerzální městské batohy jsou teď v kurzu, přidávají se k nim ale ledvinky. Tento vysmívaný kousek ovládá zase ulice měst. „Přátele z Austrálie se tomu dosud smějí. Myslím si, že velmi brzy i k nim se tento trend dostane. Není divu, mají tam vše převracené na hlavu. Co se Europy a USA týče, ledvinka se tam velice osvědčila v každodenním životě a zatím se pryč nechystá. Je to velice pohodlné,“ říká ukrajinský designér Nikolaj Serezetinov.

Lidovky.cz: Značek, které se soustředí na ruční práci, je čím dál tím více. Jak si to vysvětlujete?
Je to čím dál dostupnější. Nové technologie a rychlost informační doby žene lidi, aby vytvářeli věci vlastnoručně.

Lidovky.cz: Sám také navrhujete a dáváte šít batohy ručně. Jak dlouho takové zavazadlo vydrží? Z jakých materiálů batohy a ostatní zavazadla vyrábíte?
Máme vlastní výrobu. Vše vzniklo nejdříve jako malý ateliér, hodně věcí jsme se museli naučit, poněvadž výroba tašek je technicky a technologicky velice náročná. Vlastní výroby se nevzdáváme, protože nám dává hlavně možnost přísně kontrolovat kvalitu, zlepšovat se a dělat technologické procesy složitějšími. Neustále ovládáme nové techniky. Například v nové kolekci jsme poprvé použili termotisk reflexních prvků na látku. Každá nová taška tedy obsahuje vytisknuté logo v reflexním provedení. Někomu se to může zdát jako maličkost, pro nás však je to velký krok dopředu. Základní materiál je tradičně nylon. Také však nově používáme unikátní membránový materiál Tyvek od společnosti Du Pont. Jedná se o velice pevný polyetylen, který připomíná pomačkaný papír, což na hotovém výrobku vypadá až neuvěřitelně.

Nikolaj Serezetinov

Nikolaj Serezetinov založil značku We Are Able To Keep. Věnuje se funkčnímu a vzhledovému návrhu modelů, pochází ze města Feodosiya na Krymu. Studoval v Doněcku Národní Stavební Akademii. Je ženatý, má manželku Taťánu a dceru. Žije s rodinou v Kyjevě. 

Lidovky.cz: Váš nejnovější přírůstek je batoh, který se dá nosit i jako taška. Takový hybrid. Jak ten nápad vzniknul?
Nebudeme lhát, jistě se nejedná o nový nápad. Co se týče našeho experimentu, chtěli jsme vytvořit něco designově geometricky dokonalého. Něco, co kromě vzhledové dokonalosti je také univerzální. Doufejme, že se nám to povedlo. 

Lidovky.cz: Šijete také ledvinky. Dříve vysmívaná kapsička připnutá kolem pasu se teď vrací do módy. Jaké na ní máte ohlasy?
Naši přátele z Austrálie se tomu dosud smějí. Myslím si, že velmi brzy i k nim se tento trend dostane. Není divu, mají tam vše převracené na hlavu. Co se Europy a USA týče, ledvinka se tam velice osvědčila v každodenním životě a zatím se pryč nechystá. Je to velice pohodlné. Je to „hype“.

Lidovky.cz: Co musí podle vás batoh do města splňovat, měl by mít nějaká specifika?
Jsou věci, které k městskému životu zkrátka patří: notebook, power banka, sluchátka, různé kablíky, lahev s vodou a tak dále. Takže těmto potřebám by měl být také uzpůsoben městský batoh nebo taška. Sázka na použitelnost  je tedy to hlavní, právě tímto směrem se ubírá naše přemyšlení.

Lidovky.cz: Pro koho navrhujete tašky?
Tašky vyrábíme hlavně pro městské použití. Hlavně je oceňují lidé, co se hodně pohybují a potřebují mít neustále věci u sebe. Tedy studenti, sportovci a všichni aktivní obyvatelé měst. Některé naše modely jsou i outdoorové. Jedná se tedy o univerzální batoh, který se přes týden hodí ve městě, ale na víkend se s ním dá vyrazit do hor.

Lidovky.cz: Co děláte ve volném čase, když se zrovna nevěnujete šití batohů a ledvinek?
Dělám hudbu. Trávím čas s rodinou. Mám malou dceru, se kterou jsem nesmírně rád. Velice rychle roste, nechci ten čas minout. Také jsem se začal zabývat art-fashion projektem Pi = 3, jedná se o návrh oblečení.

Lidovky.cz: Co vás dokáže nejvíce rozčílit?
Práce s negativními lidmi. Nejedná se o servisní práci, která je spojená s reklamacemi, ale spíše, když klient má nepřiměřeně vysoké požadavky a svoji špatnou náladu vylívá na Facebooku. Práce s těmito zákazníky velice vyčerpává.

apeAlena Pecháčková
  • 1Diskuse




Najdete na Lidovky.cz