3. března 2018 8:02, aktualizováno  16:52 Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Libeňský most v Praze se znovu otevřel pro tramvaje i auta do šesti tun

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Obnovení tramvajového provozu přes Libeňský most. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Obnovení tramvajového provozu přes Libeňský most. | foto:  Michal Sváček, MAFRA

PRAHA Po pražském Libeňském mostě mohou od sobotního rána znovu jezdit tramvaje i auta do šesti tun. Sdělila to mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. Most byl uzavřený zhruba před měsícem kvůli havarijnímu stavu, teď je v nejpoškozenějších místech podepřený.

„Znovuotevření je důležité především pro veřejnou dopravu. Podepření mostu ale neřeší nutnost urychleně rozhodnout o mostu a jeho budoucnosti,“ uvedl pražský radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Podle starosty Prahy 7, kterou most přes Vltavu spojuje s Prahou 8, Jana Čižinského (Praha 7 sobě) by měla Praha ihned začít pracovat na provizorním mostu vedle mostu Libeňského pro všechny typy dopravy.

„Uzavírka mostu ukázala, že se Praha v případě jeho rekonstrukce nebo nedejbože bourání bez provizorního rámusáku neobejde,“ sdělil Čižinský.

Po mostě projede za den 15 tisíc aut

Podle znaleckého posudku by sice na most mohla vjíždět vozidla až do hmotnosti 11 tun, z bezpečnostních důvodů však bude dále platit pravidlo, které stanovilo pro vjezd maximální hmotnost na šest tun.

Provoz na mostě je od sobotního rána zatím slabý. Podle měření intenzity dopravy z roku 2016 po něm přitom projede denně asi 15 000 aut a téměř tisíc tramvajových spojů.

Mezi ostatními pražskými silničními mosty patří Libeňský k těm méně vytíženým, například Barrandovským mostem projede denně téměř desetkrát více aut, po Nuselském mostě zhruba pětkrát tolik. S Libeňským mostem sousedí nejblíže Hlávkův most, kde projede přes 69 000 aut denně, a most Barikádníků, po kterém projede kolem 60 000 aut za den. Oba jsou ale součástí severojižní magistrály. O několik tisíc aut méně než po Libeňském jezdí po nedalekém Trojském mostě.

Uzavírka se kromě aut týkala také devíti denních linek tramvají a dvou nočních. Většina jezdila po jiných trasách.

Oprava by stála stejně jako nový most

Most z roku 1928 nebyl dosud nikdy opravován. Praha nyní řeší, zda jej kvůli špatnému stavu zbourat a postavit nový, nebo rekonstruovat. Vedení města o dalším osudu mostu ještě nerozhodlo. Ministerstvo kultury nedávno uvedlo, že podle něj není kulturní památkou.

Podle odborníků by stavba nového mostu i komplexní rekonstrukce současného vyšly na obdobnou částku, a to 550 až 600 milionů korun. Praha v minulosti měla plán na částečné zbourání mostu a na současných pilířích plánovala vystavět nový. Podle tohoto plánu předpokládala TSK náklady asi 350 milionů Kč. Tuto možnost ale odborníci kvůli špatnému stavu pilířů zamítli.

Problémy se stavem mostů má Praha dlouhodobě. Na začátku loňského prosince spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé.

Změny tramvajových linek

  • Linka číslo je ve směru z centra zkrácena do zastávky Palmovka na předmostí Libeňského mostu – dále pokračuje jako linka číslo ve směru Kubánské náměstí.

  • Linka číslo 6 je ve směru od Kubánského náměstí ukončena v zastávce Palmovka v ulici Zenklově – dále pokračuje jako linka číslo 3 ve směru Nádraží Braník, respektive Sídliště Modřany.
  • Linka číslo 10 je zrušena (nahrazena posílením provozu linky číslo 16).
  • Linka číslo 14 je ve směru od Libeňského mostu zkrácena do zastávky Palmovka v ulici Na Žertvách (nástupní zastávka je Palmovka na předmostí Libeňského mostu).
  • Linka číslo 16 je celodenně včetně víkendu provozována v trase Vysočanská – Sídliště Řepy, jsou zkráceny intervaly linky, vybrané spoje jsou ve směru z centra ukončeny v zastávce Kotlářka.
  • Spoje linky číslo 17 ukončené standardně v obratišti Výstaviště Holešovice jsou prodlouženy do zastávky Kobylisy (nástupní zastávka je Březiněveská).
  • Linka číslo 24 je ve směru od Kubánského náměstí zkrácena do zastávky Palmovka v ulici Sokolovské (nástupní zastávka je v ulici Na Žertvách).
  • Linka číslo 95 je ve směru od Ústředních dílen DP zkrácena do zastávky Palmovka v ulici Sokolovské (nástupní zastávka je v ulici Na Žertvách).
  • Linka číslo 30 zavedena v trase Bulovka – Okrouhlická – Kobylisy – Ládví – Sídliště Ďáblice.
ČTK
  • 1Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!