11. ledna 2018 7:55 Lidovky.cz > Zprávy > Lidé

Austrálii šokovala sebevražda mladé dívky z reklamy na klobouky. Byla obětí kyberšikany

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Záběr z reklamy na klobouky, která proslavila Amy „Dolly“ Everettovovou. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Záběr z reklamy na klobouky, která proslavila Amy „Dolly“ Everettovovou. | foto: Akubra Hats/PR

SYDNEY/PRAHA Australskou společnost šokovala sebevražda čtrnáctileté dívky známé z reklamy na klobouky. Amy „Dolly“ Everettová si podle svého otce vzala minulý týden život kvůli neupřesněné internetové šikaně. Jako osmiletá byla tváří kampaně propagující australské klobouky značky Akubra, ty nosil i filmový Krokodýl Dundee.

Podle serveru BBC v neděli Tick Everett vyzval na Facebooku ke zvýšení povědomí o šikaně. Pozornost věnovaná smrti jeho dcery má zabránit opakovaní podobných případů. Trapiče Amy vybídl, ať přijdou na její pohřeb, aby viděli „naprostou zkázu, kterou způsobili“.

K boji proti jakékoli šikaně vyzvala i firma Akubra, jejíž klobouky jsou jedním ze symbolů australského života. „Dolly mohla být dcerou, sestrou, přítelkyní kohokoli,“ poznamenala Akubra na facebooku.

Pětina australských dětí uvádí, že se v minulém roce stala obětí šikany. Obecná sebevražednost v Austrálii klesá, ve věkové skupině 15 až 24 let ale v posledních letech stoupá.

ČTK
  • 0Diskuse