Sobota 29. února 2020svátek má Horymír -1 °C občasný déšť Předplatné LN
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Steiner 26.1.2020 19:50

Pan Kulhánek měl dosud dobrý čich pro dost nejisté věci. Oktávie i Fabie jsou dnes i v Německu velmi oblíbená auta, už ne levná, ale s velmi dobrou pověstí.

Levná auta od Renaulta, Peugeota a Fiata zkrátka na Škodu nedosáhnou.

Průkopníci elektřiny, jako Tesla, přežívají jenom díky mohutným dotacím, ekonomicky zatím nemohou konkurovat dieslům. Proto ta nenávist Zelených a komunistů proti VW, ale i Mercedes je jejich cílem.

Velký úspěch Škody Yeti je demontován, ani Karoq, ani Kodiaq nemají svůj charakter, mezi korejským a BMW- barokem se zcela ztratí. Zbývá zatím jenom ta Fabia, Oktávia a SuperB.

Jak se bude elektroVW dařit, uvidíme v příštích letech. I já neočekávám žádné velké ůspěchy.

J. Kostelanský 22.1.2020 19:26

"Během dvou let se ukáže praktická neudržitelnost elektroaut."

V priebehu 2 rokov sa ukáže niečo úplne iné: ktorá automobilka ešte stihla vlak elektromobilizácie a ktorá už nie...

Problém nie je v tom, že by zákazníci nemali o elektromobily záujem, problém je v tom, že im automobilky nie sú schopné - a často ani ochotné - vhodné elektromobily ponúknuť. Česť výnimkám ako sú Tesla či koncern Renault-Nissan.

A s tým vodíkom je to veľmi zaujímavé - mám z toho taký pocit, že ropná lobby sa snaží ešte zachrániť čo sa dá, a preto doslova brutálne v médiách pretláča tému vodíka. Pritom vodík je úplne zbytočný medzičlánok v reťazci výroba elektriny - "preprava" elektriny - spotreba elektriny. Ako môže byť vodík výhodný, keď na jeho výrobu sa spotrebujú NÁSOBKY elektriny potrebnej na pohon elektroáut...

G. Komberec 23.1.2020 19:17

a neni spis aku zbytecny meziclanek? :-P

J. Slavik 28.1.2020 3:22

A neni to tim, ze elektromobily jsou priliz drahe (nejdrazsi je ta baterka), neni sit nabijecek a jeste k tomu nejsou ani moc ekologicke? Je spocitano (v nekolika recenzich), ze ekonomicky i ekologicky je navratnost elektromobilu tak za 400 tis Km (coz je vlastne zivotnost vozu cca 15 let) a to jeste k tomu behem te doby musi stale platit dotace a cena elektriny se nesmi zvysit.

Elektromobily jsou proste stale jeste v plenkach a je vetsi sance, ze je prevalcuje vodik nebo neco uplne noveho jeste neobeveneho.

Mimochodem baterie byva kolem 0.5t, to mi nepripada moc ekologicke "zbytecne" tahat o 0.5t navic.

J. Vegr 22.1.2020 13:38

Ano, u nás se elektřina vyrábí i z uhlí. Nikoli ze 70ti%, ale z necelých 50ti. Viz https://www.electricitymap.org/?page=country&solar=false&remote=true&wind=false&countryCode=CZ

Přesto je provoz elektromobilů mnohem a mnohem "čistší" , než u čmoudů. Na to stačí jednoduché počty. Potřebné podklady máme k dispozici, jezdíme v električácích přes třicet let a víme o tom trochu více. KDYBY se hned od začátku uchopila elektromobilita, divili bychom se jak to jde. Seznamujeme veřejnost s našimi vozidly a v Táboře za týden ukážeme jak jezdí elektromobily v zimě na 6tém ročníku Rallye Česká Sibiř. Více na našich webových stránkách. APEL - Asociace pro elektromobilitu České republiky. Proudu zdar!!

J. Nový 22.1.2020 15:27

Provoz určitě čistší je, ale jako další příznivci ekologie zapomínáte, že nejde jen o provoz. Podobné to bylo se zákazem žárovek a nástupem, "úsporek". I tam se mluvilo pouze o úsporách při provozu.

Ovšem pokud se chcete bavit o ekologii, tak o celé stopě. Tzn. od výroby, až do konečné likvidace. To samé bychom mohli řešit u fotovoltaických panelů. Jasně že je pěkné, že dělají ze světla, které sem dopadá zdarma, elektřinu. Ale podstatné je to, jakou ekologickou stopu nechají za sebou (výroba továren na jejich výrobu, přeprava, montáž a pak jednou demontáž a likvidace.

Ale koho by to z vás zelených zajímalo, že? Stejně jako Gretu nezajímala ekologická stopa té plachetnice, po které se plavila přes oceán. Takové "detaily" by to všechno kazily. Proč nebýt nadšen z toho, že z kopce spustíme auto a ono dojede až dolů bez kapky energie. Koho pak zajímá, jak se to auto bude pohybovat dál a jak se na ten kopec dostalo.

Ekomozkům zdar!

J. Slavik 22.1.2020 19:03

Ale pan Kulhanek se nikde neomezoval jen na CR, na te strance chybi data nejvetsich znecistovatelu jako je Cina, USA, Africke staty, ... pak to je skutecne kolem 70%.

Spalovani uhli v elektrarne je cistejsi nez spalovani benzinu/nafty v motoru, diky tomu je elektrina skutecne o neco cistejsi, ale EV potrebuje tolik elektriny, ze dohani klasicke spalovaci motory. Podle typu auta a zeme provozovani pak EV za cely zivotni cyklus vyprodukuje vice emisi nez spalovaci motor. V CR na tom jsme cca 90% emisi spalovaciho motoru, to rozhodne neni mnohem a mnohem cistsi a rozhodne to nestoji za to s ohledem na naklady EV, hlavne tedy porizovaci naklady.

M. Doubrava 22.1.2020 19:31

Jeste se musi pripocist uhlikova stopa pri budovani infrastruktury pro elektroauta. Nejsem zadny odbornik ale medenejch kabelu k nabijeckam bude hodne.

J. Veselý 22.1.2020 20:53

USA 18% podíl uhlí na výrobě elektřiny, uhelné elektrárny se zavírají rekordním tempem ~20 GW/rok

J. Slavik 23.1.2020 0:52

USA 63.6% elektraren na fosilni paliva, z toho 27.6% uhelnych, ktere se nahrazuji elektrarnami na zemni plyn, protoze maji cca 50% emise. Zdroj https://www.eia.gov/tools/faqs/faq.php?id=427&t=3

To rekordni tempo je ve skutecnosti jen 8GW/rok, coz je cca 2,5%. Zavrit 19,3GW/rok se jim podarilo jen jednou v roce 2015.

Pro zajimavost, kdyby napr. v USA chteli veskere spalovaci motory nahradit, tak by museli vyrobit o 30% elektricke energie vice a usetrilo by to jen 6% emisi.

J. Nový 22.1.2020 10:38

"Kdyby se hned od začátku kompletně převzalo například rakouské obchodní právo, tak by to možná bylo lepší. Teď jsem to asi přehnal...

.

Nepřehnal. I já se po revoluci divil, proč jsme nepřevzali některé zákony ze zemí, kde už je kapitalismus zaveden a mají to trochu vychytané. Třeba i daňové zákony. Později jsem pochopil, že to byl záměr a vytváření našich zákonů od píky dalo možnost do nich vložit nenápadné odstave, které byly podstatné pro jejich následné zneužití, jelikož za "chyby" v zákoně nebývá potrestán nikdo a soudy mají povinnost se řídit těmito zákony, i když sami soudci tuší, že ten a ten paragraf, odstavec není v pořádku. Prostě někteří troubové jako já se po revoluci radovali z nabyté volnosti a čekali všechno růžové, kdežto jiní okamžitě vycítili příležitost ke svému obohacení. No....asi to tak má být. ;-(

P. Křivka 22.1.2020 9:33

"Během dvou let se ukáže praktická neudržitelnost elektroaut – je to záležitost dobíjení a ceny. A možná také někdy někomu dojde, že pokud se dělá elektrická energie ze 70 procent v uhelných elektrárnách, tak elekroauto úplně ekologické není. A počítám, že se během dvou let trošku rozjede vodík a že dojde k nějakému pokroku ve snižování emisí u spalovacích motorů, což už pomaličku běží, a možná, že se někdy Evropská komise a Evropský parlament chytnou za hlavu a uvědomí si, že když na snižování emisí všichni kašlou, tak oni tím svým důrazem mohou dostat Evropu úplně na kolena. Budou spokojení s tím, jak se ekologizace daří, a přitom z Evropy udělají skanzen."

Zlatá slova! Tleskám mu - a je to člověk, který ví, o čem mluví - na rozdíl od našich novinářů. kteří vidí jako tragedii, že jsme pátí nejhorší v zavádění EV.

J. Slavik 22.1.2020 3:09

Hura, konecne nekdo pripomnel, ze elektrina se vyrabi prevazne z uhli, v nekterych zemich to je i pres 90%.

J. Veselý 22.1.2020 20:52

Jen pro pořádek, EU něco mezi 15-17% (ještě nevyšla oficiální data za rok 2019), USA 18%, svět 38% (2018). To není převážně. V civilizovaných zemích se uhelné elektrárny už jen postupně zavírají a zavírat budou.

J. Slavik 23.1.2020 1:06

Jak uz jsem psal, tak USA maji 27.6%, za EU to nevim a nemuzu najit aktualni hodnoty, ale co jsem nasel tak je 41% elektraren na fosilni paliva. Muj hruby odhad, ze 11% je zemni plyn a 30% jsou uhelne.

Problem jsou mene civilizovane zeme, kde se stavi nove uhelne elektrarny. Jaky ma pak smysl investovat do infrastruktury (nove elektrarny, nabijeci stanice - ta potreba se dle rozhovoru objevi za 2 roky, ja bych tomu veril), kdyz to lokalne usetri radove par %, kdyz celosvetove to bude jen kapka v mori.

L. Kašparová 23.1.2020 9:32

jenže je nahradí plynové - taktéž fosilní palivo. Nebo... proklínané jádro. Nebo nic. A kdypo polních cestách ve vozech s volským potahem.


Premium

Luxusní auta a vily. Pohádkový život utnula mladíkům až policie

Domy a byty podvodníků ze společnosti J.O. Investment s. r. o. (na snímku je... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Jakubovi O. bylo dvacet let, když založil firmu J.O. Investment a začal podnikat. Po třech letech jezdil v kabrioletu...

Premium

Lhaní se dá naučit. Emoce se však obelhat nedají, radí kriminální psycholog

Slovenský kriminální psycholog Ondrej Kubík | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Naproti vám sedí podezřelý. Říká pravdu, nebo lže? Kriminální psycholog Ondrej Kubík ví, jak u výslechu přečíst mysl...

Premium

Dojemná záchrana? Nikoliv. MF DNES odhalila síť černého byznysu se psy

Psi z množírny z útulku. V bezpečí. Fenky Rózu a Mašličku MF DNES předala do... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Líbivá záchrana psů z nevhodných podmínek je skvělý byznys. Na jeho financování se podílí česká i německá veřejnost....