Úterý 1. prosince 2020svátek má Iva 0 °C sněhové přeháňky Předplatné LN

Diskuse k článku

Nesouhlasím se šíleným kultem dítěte, mně nikdo nic nedal, říkal Pohlreich

U příležitosti dvacetiletého výročí magazínu Pátek Lidových novin výjimečně odemykáme rozhovory s významnými českými osobnostmi. Letos v dubnu oslavil 60. narozeniny zrovna v den, kdy poskytl tento rozhovor. Opálený a s černo-zlatými brýlemi Zdeněk Pohlreich (nar. 1957) působil, jako by se zrovna vrátil z dovolené na Floridě, a ne jako uštvaný byznysmen s plným diářem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Novák 15.1.2018 3:54

Pohlreich se zasloužil o to, že jsme přestali chodit na jídlo do restaurací. Při představě, že v kuchyni restaurace je takový bordel, humus a špína, jako ukazoval v celé řadě dílů Polreich, si raději uvaříme doma. Ale jsem za to rád, protože vždy víme v jakém prostředí vaříme a z čeho vaříme.

I. Patta 7.1.2018 11:29

Ten "šílený kult dítěte" není o dítěti, ale o (a)sociálním řízení státní sociální politiky. Díky nadměrným daním, bez ohledu na výchovu dětí v rodině, si namnoze pořizujeme jen jedno dítě. Stát nás k tomu ekonomicky doslova nutí, protože od druhého dítěte se rodina s příjmem rodičů na úrovni nejčastější mzdy (medián), propadá automaticky do sociální sítě (Dana Hamplová a kol., Životní cyklus, sociologické a demografické perspektivy, str. 274-275, Sociologický ústav AV ČR 2006 ). Výsledkem jsou jedináčci a kult dítěte, jak to nazývá pan Pohlreich.

J. Cervenka 1.1.2018 16:30

pred par lety profesorka v USA dostala nejvyssi cenu v oboru psychologie kdyz ukazala (obsahla meta study), ze kamaradi a spoluzaci maji vetsi vliv na vyvoj mlaeho cloveka nez rodice.

J. Cervenka 1.1.2018 16:28

pred par lety nejvyssi cenu v oboru psychologie dostala profesorka v USA, za praci (meta study) co ukazala, ze spoluzaci a kamaradi maji vetsi vliv na vyvoj mladeho cleoveka nez rodice.

P. Hlosta 24.12.2017 8:11

Pohlreich je hlavně přirozený a nic nepředstírá. Tedy to je dojem z něho. Pochopitelně ho osobně neznám, ale rád se podívám na jeho pořady o vaření. Hlavně na ty, kde vaří on. Ano šéfe moc nemusím, protože je až trapné, jak mnozí podnikají a neví o profesionální kuchyni naprosto nic, aby byla úspěšná.

Vařit pro restauraci, to není jako vařit nedělní obědy doma. Hlavně pak je to týmová práce a tam nějaké ulívání není možné, protože někdo to udělat musí a kvalita práce se prakticky ihned, ještě v ten den, odrazí na reakci hostů. Někdo při tom musí velet a druzí poslechnout. Demokracie tam rozhodně neplatí. Pokecat se šéfem je spíš nebezpečné, než žádané od zaměstnavatele.

Mladí mají romantické představy o Restauraci, práci v ní a lehkosti bytí že tam poteče pivko a dají řeč, když restaurace je přece k tomu. Tam je alkohol stejně pro výsledek práce nebezpečný, jako jinde a na kecy není čas.

M. Jandáková 17.12.2017 21:45

Byla jsem v cukrárně. Přišli muslimové. 2 dospělé ženy, jeden muž, 3děti ve věku 6 - 9 let. Dospělí si dali dorty, čaje, chlebíčky. Děti čekaly a bavily se přitom spolu. Pak nejstarší chlapec anglicky požádal obsluhu o trochu vody. Dostal ji. Rozdíl kultur.

S. Hammer 19.12.2017 7:12

Ne, jen fotr chlap, ne moderní blbeček, kterého se děcko nebojí.

P. Dvorak 20.12.2017 9:39

Takhle to vyznelo, jakoze toho chlapa se decko ma bat :), ale normalni fotr chlap tomu rozumi. Souhlas!

S. Hammer 20.12.2017 18:17

Už jste viděl puberťáka, který se bojí matky? Pokud mu nedopadla otcovská do té doby přes hubu a ví, že dopadne znovu až to přepískne, pak je to správný vztah otec - syn. Protože jsou situace, kdy pořádná mlata je lepší než hodina domlouvání. Mladý sameček musí vědět, kde je jeho místo, tak jako v přírodě a že to matka příroda dobře vymyslela...

J. Chaloupka 23.12.2017 16:16

A z toho zážitku děláte závěry?

J. Vyskočil 17.12.2017 19:28

Já zase nesouhlasím s kultem kuchaře Pohlreicha, kterého vzala TV Prima v poslední křeči, aby jí sehrál divadlo, v něčem v tom pořadu měl pravdu a v něčem ne, jeli dle koupeného formátu. Ale teď se pan kuchař vyjadřuje ke kdečemu a ovčané si myslí, že co slovo to sedmikráska. Málokdo z normálních lidí má na to, aby děti rozmazloval darovanými auty a domy. Co by měl člověk dát dětem je výchova, to je zadarmo, jen to dá práci. A podporovat je ve studiu. A pan Pohlreich dostal v dětství oboje, jistě si na učňáku nemusel přivydělávat na chleba mytím aut. Takže za jeho "mě nikdo nic nedal" by mu měl jeho táta nalískat ještě dneska.

S. Hammer 19.12.2017 7:14

Jistě, takže co jste dokázal vy? Zdeňa změnit náhled na gastronomii v Česku komplet cugrunt. K obrovsky pozitivnímu. Co jste dokázal vy? Jak umíte vařit, jak řídit podnik? Jak umíte žvanit o ničem a závidět už víme.

J. Vyskočil 19.12.2017 15:12

Ve svém příspěvku se bavím o tom, že pan Pohlreich mluví i do věcí, kterým pramálo rozumí. A to už je rozjívenost. Ani náznakem jsem neřešil, co pan Pohlreich dokázal či nedokázal, ať už díky seriálu ve kterém hrál, nebo co dokázal díky kvalitě své práce. V Café Imperial jsem byl 2x a připadal jsem si tam jako v závodní jídelně, dostal jsem studenou fr. cibulačku na upatlaném ubrousku, který mi číšník nebyl schopen ani na 3. pokus schopen přinést čistý. Kdybych měl ve zvyku se vyjadřovat, jak se vyjadřuje p. Pohlreich v seriálu (ovšem tam je za to placený), tak bych vypípal půlku Náměstí Republiky. Co jsem dokázal, z toho se tu nikomu zpovídat nebudu, jen řeknu, že podnikám od r. 1990, živím spoustu lidí, jsem na práci ve svém oboru hrdý a jsem naprosto v pohodě. Zdar.

S. Hammer 19.12.2017 16:59

Tak a ještě tu o Budulínkovi. Studená polívka a upatlaný ubrousek v Cafe Imperial, tak to bych se rád podíval na tu vaši provozovnu...

Jinak vy jste se udržel od roku 1990 v podnikání? A jak jste to udělal, když proti bolševikovi s nakradeným komplet vybavením i materiálem neměl nikdo šanci?

L. Kalič 19.12.2017 20:05

Dát dítěti "všechno" neznamená, že to budou auta a domy. To je jen hloupý bolševický výkřik, který v ostatních budí závist. Jak ubohé a hnusné.

J. Stejskal 23.12.2017 13:10

Nepřipadá mi to jako kult, má mnoho odpůrců. Úspěch se neodpouští. Já ho mám rád, mluví srozumitelně a rozumně. A je zábavný. Když někdo něco opravdu umí a ještě je zábavný, je pro každé medium zlatý důl.

R. Stary 17.12.2017 15:31

Jako dite a nezletily, byl jsem komunisty pronasledovan a diskriminovan. To co jsem zazil, mne poznamenalo pro cely zivot.

S. Hammer 19.12.2017 7:11

No a už vás z toho blázince pustili nebo jste tam furt?

J. Kanioková 17.12.2017 14:52

Velmi souhlasím, a diskutérům díky. Pánové, bezvadné komentáře ! I my, holky, to měly dost drsné, snad jen trošku jinak. Důtky byly důležitým výchovným prostředkem. Ale dnes je to spíš veselá vzpomínka, kdy a proč se člověk naučil počítat s povinnostmi. A zajímavé je, že na učitele, kteří jen domlouvali, na ty nevzpomínám ani trochu. Neulpěli mi ve vzpomínkách, ani podobou, ani jménem. Zato ti, co se s námi nemazlili, k těm mám v srdci úctu dodnes. Dítě se potřebuje naučit respektu..

V. Kotas 17.12.2017 15:25

Respekt měli i pro to, že uměli naučit a přísnost patřila k tomu, jak byli spravedliví.

P. Pruner 17.12.2017 13:37

Dítě potřebuje jistotu bezpečí a lásky rodičů - a současně stanovení mantinelů chování ve kterých se má pohybovat, bez dalšího sekýrování od rodičů. Tendence dávat a povolovat dětem vše je špatná, určitý pořádek musí být.

O. Krenželok 17.12.2017 22:34

Tak tak.

R. H 17.12.2017 12:00

Gauč, počítače, hry, zevlování po internetu po pitomostech. Fyzická kondice katastrofa, manuální zručnost jakbysmet, na počítači umějí přepychově. Vyměnit kolo u auta neřešitelné, na to máme servis. Se 4 na vysvědčení na střední školu pro maturitu - já měl dvě 3 a na víc jak učiliště s maturitou to nebylo. Rukama dnes nikdo dělat nechce, to je podřadné. Ještě chvíli a ani nebude moci, protože to stejně nebudou umět, ještě by si ublížili. O vojně ani nemluvím, když vidím co by mělo jít s flintou v ruce bránit tuhle republiku, tak se mě na mysl vkrádá ta kacířská myšlenka, že by bylo užitečnější to postřílet rovnou, ve válce by to bylo horší než nepřítel. Kam ten svět jenom spěje?

J. Novák 17.12.2017 13:17

"Naše mládež má špatné chování a pohrdá autoritami. Místo cvičení a pohybu raději plácá hlouposti, nenasytně hltá jídlo a tyranizuje své učitele.“

Sókratés, ca. 400 př.n.l.

J. Jurax 17.12.2017 18:40

Ano.

Tohle říkal můj tata o generaci mé, děda o generaci mého taty a já říkám a dnešní mladé generaci totéž. Co generace se to zhoršuje.

Takže z toho vychází, že co generaci zpátky byla mládež lepší a lepší, ergo v době Sókratově musel být mládež přímo vzorná, vážila si autorit a ctila učitele a pilně sportovala, aby mrskla oštěpem dál než nepřítel a baštila střídmě - a Sokrates přesto brblal. Dnes by ho rovnou trefil šlak.

J. Kozohorský 18.12.2017 10:36

heh zrovna tohle mě napadlo při čtení příspěvku ...

S. Hammer 19.12.2017 7:08

Tak za prvé: kdo je tak nechává? Za druhé: jak jste došel na to, že na počítači umějí přepychově? Umějí leda houno stejně jako u všeho ostatního. Akorát hrát hry, sedět na faceboooku a zaplevelit PC viry.

Svoje děti jsem z toho léčil stejně: hele, vir! Sednout k PC a všecko přeinstalovat. Devět hodin práce. Oba si to zkusili jen jednou. Pak už viry nebyly.

Měli jsme kroužek historie modelářství atd. Děcka neměla kredity, potřebovali jsme se nějak domlouvat. Tak e-mailem. Jo? Neřešitelné. Troglodyti hadr.

R. H 17.12.2017 12:00

Ten chlap mě mluví z duše, doma s tím bojuji 20 let - manželka to rozmazluje, já jsem samozřejmě pro tvrdší a myslím že správnou výchovu. Samozřejmě, že poslouchám, že se dětem nevěnuji, a podobný blbosti. Je mě dnes 45 let a mohu směle říct, že všichni moji vrstevníci na vesnici byly šťastní, když se jim táta věnoval co nejméně. Ono to věnování totiž spočívalo v nadiktování práce, která bude hotová, než budu moci jít s ostatníma kámoši ven, zkrátka člověk musel doma pomáhat. Nejdříve práce, potom zábava. A určitě nemyslím že by nás někdo přetěžoval, ba naopak. Ve škole pracovní výchova - u školy zahrada, pan řídící nás tam nahnal všechny bez rozdílu. Dnes můj syn neumí vzít koště nebo hrábě do ruky, podle manželky žiju sto let za opicema, ať se podívám kolem sebe. No právě, podívám se a jímá mě hrůza.

R. Pjevič 17.12.2017 13:09

Při vší úctě pane, výchovu dětí mají primárně na starosti rodiče a až pak sekundárně škola. Jestli váš syn neumí vzít koště do ruky, tak byste měli zpytovat svědomí primárně vy s manželkou! Škola jistě neslouží k tomu, aby děti učila zacházet s koštětem! Nejlepší výchovou byla a bude metoda = jít příkladem !!!

R. H 17.12.2017 15:52

Odpověď je pro mě hodně těžká, ale řeknu to po pravdě - s manželkou se na výchově naprosto neshodnu, ale na to jsem přišel až po narození dětí. Já výchovu s disciplínou a respektem, ona stylem moje děti jsou nedotknutelné a raději si sama lehne do louže aby si mladej náhodou nenabral do bot. A co s tím teď mám se rozvést a zařadit se tak do davu a hodit státu na krk další neúplnou rodinu? Snažím se spíš ten nekončící boj ustát a z kluků vychovat chlapi užitečné pro tuto společnost. A že v dnešním světě to je sakra těžké, to mi věřte. A to koště - mám na mysli trochu té všeobecné zručnosti, za nás jsme o pracovní výchově řezali, pilovali, holky se učily s jehlou a nití. Dnes když někde vypadne jistič tak se zastaví zeměkoule a musí na to přijet odborník, kolik holek umí přišít knoflík? Zato každá nula na jevišti oblečná jak štětka a vidět až do krku


TEST televizorů: Nevyznáte se v široké nabídce? Pomůže vám náš velký přehled

Moderní televizory jsou naplněné aplikacemi a funkcemi, mohou být i zajímavým... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Od 3 190 do 62 990 korun. Všechny zobrazovací technologie, všechny televizní operační systémy a jedenáct vybraných...

Jak vydržet v ledové vodě? Finta je jednoduchá, popisují otužilci

S otužováním začali letos Špačkovi. Oblíbili si Konventský rybník, kde si mohou... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Klepat se zimou tak, že si nedokážete zavázat ani tkaničky u bot, a přitom se tomu smát? I to dokáže koupání v ledové...

Manažer postavil srub uprostřed chráněné oblasti. Tvrdí, že to je posed

Stavba, jež načerno vyrostla v CHKO Lužické hory. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Nejprve tvrdil lidem, že je to seník. Když se o jeho stavbu začaly zajímat úřady, prezentoval ji jako posed. Ve...