Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Luxus je zahrabat diamant do hlíny v květináči, říká návrhář Šimon

Design

  6:00
PRAHA - Antonín Šimon patří mezi mladé české talenty. Navrhuje oblečení, boty, kabelky i další doplňky. Má za sebou spolupráci s předními českými fashion designéry jakými jsou Jakub Polanka či Denisa Nová, stážoval napříkla i pro nizozemskou značku Raf Simons. Přestože mnoho jeho věcí by šlo škatulkovat jako luxusní, v rozhovoru pro Lidovky říká, že u každého produktu záleží na úhlu pohledu.

Designér Antonín Šimon foto: Archiv autora

Lidovky.cz: Často navrhujete dámské věci - kabelky, boty, doplňky. Máte kolem sebe nějaké rádkyně, které vám řeknou, co skutečně lahodí dámskému oku? A kdo vaše věci nejčastěji zkouší, abyste zjistil, že je to ono a ženy výsledný produkt ocení i po funkční stránce? 

Dámské věci navrhuji sporadicky, spíše soukromně a na zakázku, rádkyně i rádce určitě mám ve svých přátelích, ale nijak zvlášť to s nimi neprobírám, spíše dostávám z různých stran potřebné vjemy nějak samovoln. Když navrhuji pro muže, zkouším vše na profesionálním modelovi, aby vše mělo adekvátní rozměry. Věřím, že funkční stránka mých věcí je pro mého „potenciálního zákazníka“ stejně podstatná, jako ta estetická hodnota.

Brýle a psaníčka, které do soutěže navrhl Antonín Šimon společně ve spolupráci...

Lidovky.cz: Vaše návrhy bot i doplňků často nesou futuristické vize. Což často s sebou nese podezření, že ty věci nejsou vhodné pro denní využití. Nebojíte se, že podobné návrhy se právě proto nedostanou do běžného prodeje? Jaký by měl být váš ideální zákazník? 

Futuristické, ubercyber, androgynní nebo deep slýchám často, je to pro mě úsměvné, jelikož nějaký future look nést prvotně určitě nemají, možná jde o nějaké postmoderní tvarosloví, nebo kombinace, které lidem tak připadají, nebo připadat mají. Někdy je to i záměr, někdy nikoli. Osobně si myslím, že v dnešní době pokud se nesoustředím jen na naši malou zemi, si téměř každý produkt svého nositele najde. Ideální zákazník pro mě je takový, který sám sebou vytváří další život mých věcí. 

Lidovky.cz:  Byl jste mnohokrát oceněn a vyhrál několik soutěží, ať už s návrhem koženého obalu na ultrabook, či s doplňky pro Simple Concept Store. Vaše návrhy a jejich provedení působí často luxusní dojmem. Jaký je váš přístup k luxusu? Je pro vás jako návrháře zajímavější dělat věci pro "elity", nebo získá člověk větší satiskakci s věcmi, které se dostanou k masám a jsou tudíž levnější? 

Luxus je pro mě zvláštní slovo, vůbec ho nepoužívám. Pokud bych ho měl ale dle sebe definovat, tak je to pro mě jen úhel pohledu, dle mého názoru by na luxusu neměl  být člověk závislým, najít si přirozený stav a nadhled je to nejpodstatnější. Kdybych měl uvést případ, tak by pro mě luxus znamenalo, zahrabat diamant v hlíně do květináče, nikdo o tom neví, to by byl pro mě stav luxusu, určitá triviálnost, přetvářka a záměrná imaginace.

Brýle a psaníčka, které navrhl Antonín Šimon společně s Romanem Kvitou.

Lidovky.cz: Jakožto muž, v čem myslíte, že máte výhodu při návrhování věcí pro opačné pohlaví než samotné ženy? 

V současné módě je to už zcela jiné oproti minulosti, jsou ženy které mohou navrhovat věci které působí hodně maskulinně, až tvrdě, nebo sexy, totožné je to i mužů, vše je dnes jen o individualitě, umění pozorovat a o předávání nových kontextů.

Lidovky.cz: Nejčastěji se pohybujete na poli módy. Máte za sebou spolupráci či menší projekty s předními českými návrháři - Jakubem Polankou, Denisou Novou, značkami Pietro Filipi a absolvoval jste stáž u pánské značky Raf Simons v Antverách. Kam by jste se chtěl posunout dále. Chtěl bys mít vlastní značku? Nebo byste se rád zaštítil spoluprací s jiným designérem? 

To, že jsem měl možnost pracovat s Jakubem Polankou, Denisou Novou nebo s Raf Simonsem, pro mě bylo skutečně v mnohém obohacující. Každý z nich je naprosto rozdílná osobnost, s různým myšlením a mohu říct, že v určitých etapách, ve mně zanechaly skutečně podstatné poznatky v tomto oboru, spíše tedy ty intelektuálního charakteru. Vážím si jich a respektuji jejich práci. Po těchto skutečnostech mohu říci, že pracovat v určitém „týmu“ je skvělá zkušenost. Určitě bych rád měl svoji značku, nicméně i možnost pracovat v dobrém studiu by pro mě byla skvělá příležitost…

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!