Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

MACHÁČEK: Terorismus a meze politické korektnosti

Politická korektnost není v rozumné míře žádné zlo. Je to v podstatě slušné chování tak nějak naroubované na moderní (či postmoderní – jak je libo) společenské trendy, ke kterým patří snaha odměňovat ženy podobně jako muže, snaha o vyšší či rovnocenné zastoupení žen v politice, větší multikulturalismus (ať jsme ho chtěli, či ne, různorodé etnické a náboženské menšiny mezi námi žijí a žít budou), lepší zacházení s dlouhodobě nemocnými a postiženými apod.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

21. 9. 2016 16:01

Ten Trump má samozřejmě očistné šance. Má-li žena výstřih, tak ho má z jistých důvodů. Kdybychom jí tam "nekoukali", tak jí vlastně urazíme. Tak to je a není to jinak. Podobně se vším ostatním. Abych byl vyvážený, podobně i frajer, má-li rozepnutou košili do poloviny, má to z těch samých důvodů. A ne že větrá proti vedru.

0 0
možnosti

J. Jelínek

21. 9. 2016 10:05

Ale, stejně je politické korektnosti příliš: onen zmíněný invalida to je příliš nepřesné, mnohem výstižnější je slovo mrzák. Slovo "postižený" je naprosto špatně, co ten nebohý mrzák, kripl kripl nebo debil komu špatného provedl, že je za to postižený svým mrzáctvím, nemocí či duševní méněcenností?

0 0
možnosti

21. 9. 2016 16:09

Invalida je velice neutrální slovo. Nevím, proč se začalo opisovat. Podobně černoch, běloch, žluťoch. Popisovat věci takové jaké jsou nemůže přeci být škodlivé. Jakýpak "afroameričan" atd. Mimochodem ani Twain už nevychází tak, jak byl napsán. Kastráti ho kastrují.

0 0
možnosti

21. 9. 2016 6:57

Možná se měl pan Macháček nejdříve zeptat pana Googla co je to terorismus. Dozvěděl by se, že je to "plánované, promyšlené a politicky motivované násilí, zaměřené proti nezúčastněným osobám, sloužící k dosažení vytčených cílů", Američani myslím mají v definici přímo "politických cílů". Když tedy někdo vystřílí školu nebo někde něco odpálí tak se světe div se opravdu nemusí jednat o terorismus pokud tam chybí ony "vytčené cíle". Takže místo o politickou korektnost jde podle mne o přesnost vyjadřování a vyšetřování, zda jde či nejde o terorismus, rozhodně není žádný protimluv.

0 0
možnosti

P. Dvořák 553

21. 9. 2016 10:45

Přesně tak, v dnešní době je slovo terorismus strašně vyprázdněné. Používá se všude, i tam kde by dle svého významu nemělo. A trochu mě děsí, že i novináři přestávají tyto věci rozlišovat.

0 0
možnosti

J. Nový

21. 9. 2016 6:24

"Jsem rád, že se už dávno neříká tělesně postiženým invalida"

.

Tak to musíte být smutný, že se moc nepoužívá "kopaná", ale "fotbal", že se moc nepoužívá "odbíjená", ale říká se volejbal. Podobně košíková-basketbal, rohování-box.

0 0
možnosti

K. Potoček 413

20. 9. 2016 21:50

tak teda vážně nevim, co je špatnýho na tom, koukat ženám do výstřihu...

nedávno jsem na parkovišti po nákupu už chtěl odjet, ale přimanévromala mi do zorného pole s vozíkem žena s fakt dost odvážnym výstřihem a taky velice slušně zaplněnym a já neodjel, jak jsem původně chtěl, ale schován za svými slunečními brýlemi a předstírajíce, že něco študuju na svém nechytrém telefonu, s očima vykloubenýma do strany, jsem se náramně kochal.

nikdy bych té ženě neublížil, nikdy bych se proti její vůli nepokusil zjistit, co tam přesně má, pouze jsem se kochal, když to tam tak bylo krásně vystavené. někomu se líbí obrazy v galeriích, mě se líbilo toto.

co je na tom špatného?

jinak s článkem souhlasím

0 0
možnosti

21. 9. 2016 13:02

přidávám se. Výstřihy mnoha žen jsou jako krásná umělecká díla a jejich nositelky si toho jsou vědomé, jinak by je nevystavovali světu kolem. Můj zrak tam taky často zabloudí :-)

0 0
možnosti

20. 9. 2016 20:29

To, co v úvodu pan Macháček popsal n e n í politická korektnost. Jde o morálku. Politická korektnost naopak je lživé a zavádějící prohlašování politiků o čemkoliv, snaha zalíbit se někomu (zde USA a orgánům EU) nazývání věcí a dějů jejich nepravými jmény a naopak jmény zcela vylhanými. Lidé už mají politické korektnosti plné zuby.Ne nadarmo jsou nejoblíbenějšími politiky Andrej Babiš a Miloš Zeman. Přesně to jsou lidé, jimž je politická korektnost cizí. Naopak pánové kalousek, Dientsbier a Sobotka, paní Němcová, pan Fiala a Schwarzenberg jsou politickou korektnostívyhlášení. Proto také nejsou u občanů oblíbeni. Bohužel, náš volební systém nedává voličům do rukou žádný nástroj, jak tyto lidi z politiky vystrnadit. Pomocí kroužkování to nejde, protože volit více politických stran je v tomto systému nemožné.

0 0
možnosti

J. Jelínek

21. 9. 2016 10:09

100% souhlas

0 0
možnosti

20. 9. 2016 19:31

Souhlas s autorem článku.

0 0
možnosti

P. Maleček

20. 9. 2016 18:29

Macháček šveholí - "Jsem rád, že se už dávno neříká tělesně postiženým invalida, jsem rád, že se už ani u nás dávno netoleruje obtěžování žen na pracovišti ani pozorování jejich výstřihu a spoustu dalších věcí". .... no nevím co je nekorektního na invalidovi, neřeknu kdyby Macháček vytáhl mrzáka. A na tom pracovišti je to dokonce naopak - sexuálně obtěžují či dokonce terorizují ženy svými vyvalenými silikonovými dýněmi, pupky a stehny. Až si jeden říká, že ty islámské hábity mají něco do sebe - jak se pak mám soustředit na práci?

0 0
možnosti

21. 9. 2016 13:05

:-))))

0 0
možnosti

J61i54ř16í 32K33o78p39i14s

20. 9. 2016 18:25

Stejně tak je pitomost užívat pseudotermín "islamismus", vždy se jedná o islámský fundamentalismus. Tyhle výmysly ála nosočistoplena a klapkobřinkostroj, jsou akorát matoucí a mají za úkol zakrýt pravý původ problému v souvislosti s islámem.

0 0
možnosti

20. 9. 2016 18:24

mily Holic. MAS PRAVDU, MEL JSEM SI TO PO SOBE PRECIST. PRISTE SLIBUJU ZE UDELAM. Ale koran jsem cetl, a jiny veci o islamu taky, Neboj se.

0 0
možnosti