Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Manuál pro cestujícího: proč byste si při nehodě vlaku měli vzpomenout na letadlo a kdy opustit vagón

Jak se zachovat při podobné železniční nehodě, jaká se stala ve středu dopoledne u Domažlic? Lidovky.cz připomínají manuál, který se pokouší na otázky spojené s bezpečností ve vlaku odpovědět.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DP

Správně je postavit lokomotivu na koleje, vzbudit strojvedoucího a odjet s ním na nejbližší stanici a telegrafovat o nehodě tisk, hlavně opoziční, dát si svačinu, jednoho či dva panáky za to leknutí a jít se pomodlit do kostela za spolucestující jdoucí do cílové stanice po trati, od toho je jejich název potrati!

0 0
možnosti
VJ

V21í18t 97J60e71ž79e81k

21. 7. 2020 13:21

To jsou tady teda hlášky :-D od lidí, co ani neznají rozdíl mezi ČD a SŽDC. Ale hlavně něco moudrého prohodit, to se počítá ;-)

0 0
možnosti
PS

Nejlepší manuál je, požadovat ukončení vedení ČD, SŽDC a drážního úřadu, což jsou původci nehod. Ti mají mizerné zabezpečení a lžou, že je na evropské úrovni. Není. Na evropské úrovni je jízda více než dvakrát rychlejší a zabezpečení ETCS, které máme povinnost zavést a které jsme v zájmu více zraněných a mrtvých na železnici raději odložili. Tedy my ne, ale politici a železničáři. Slováci ho mají od roku 2010, tedy už deset let soudruzi. ETCS by všem třem posledním nehodám zabránilo, a to ještě na něj dostanou dotaci, takže blábolení o cenách jsou tak akorát výmysly, nemluvě o tom, že ETCS umožňuje vyšší hustotu a rychlosti, takže vyšší výdělek na stejné trati,.

0 0
možnosti
VZ

V Kotlince je 225 km tratí se systémem ETCS. Z cvičných důvodů si je najděte ať neblábolíte nesmysly. Slováci končí s ETCS v Čadci. Spočítejte si kolik je to km.

Povinnost zavést je od roku 2025. Nelze lusknout prsty a vše je hotovo.

0 0
možnosti
ŠH

Požaduji tímto po drahách, aby k jízdence dávali (zdarma) manuál, že je dobré si po WC umýt ruce. I další informace. Zdá se mi, že vlakem jezdí jen samí pětiletí bez dozoru.

Možná by bylo dobré zavést pro každého cestujícího osobního asistenta. I na lokálkách zavést velkoplošné obrazovky. Jak v polích na zastávce, tak u sedadel. Všude.

Zkráceno.

Proč se mi zdají těmi nejhloupějšími ve vlaku ti, kteří furt čučejí na displej? A z okna ani vteřinu. Hodinky nesledují a nepoznají nic v reálu. A hlásí rodinné centrále, že sedí u okna a jedou/minutku stojí někde na mezi. Ach jo.

0 0
možnosti
JN

J56i40r10k62a 30N65o50v62ý

17. 7. 2020 11:26

"Bezpečnostní experti ale doporučují sedět zády ke směru jízdy, protože tělo pak nemůže být při prudkém zabrždění nebo srážce odhozeno vpřed.

.

Takže kdy budou ve vlacích zavedeny bezpečnostní pásy?

S tím trakčním vedením je to sice pravda, ale ono se může stát, že požár ve vlaku neuvidíte, ale budou se uvolňovat jedovaté zplodiny, které vás nenápadně otráví.

A ještě k té bezpečnosti. Předpokládám, že ve většině případů se v krizových případech použije nějaká rychlobrzda. A pokud ano, neměly by být vagony vybaveny nějaký zařízením (akustickým a optickým), aby se lidé měli několik sekund na to se připravit na náraz?

0 0
možnosti
SV

vagony jsou vybaveny akustickým zařízením...dámy a pánové....vítáme vás ve vlaku ČD....atd. pořád do zblbnutí a nejde to ani ztlumit nebo vypnout.Na nádraží než se dostanou k tomu hlavnímu co se má sdělit lidem je tam frází a keců okolo...že jim to není trapný.[>-]

0 0
možnosti
HB

H43u17l63d67a 49B71u91l69d82a

17. 7. 2020 10:57

Neměl jsem nikdy potřebu létat ledadlem a nemám už dnes potřebu jezdit vlakem. Před barákem mi stojí 3 auta připravená mě kamkoli dopravit. A mít věci pod kontrolou.

0 0
možnosti
PN

P18e67t28r 85N38e66m79e20c

17. 7. 2020 11:28

stát hodiny v kolonách nepovažuji za situaci, kdy mám věci pod kontrolou

0 0
možnosti
PS

Vlaky jsou třetí nejezpečnější dopravní prostředek ( po výtahu a letadlu ).

0 0
možnosti
JK

Tento postulát ovšem neplatí v Indii a u ČD.;-D

0 0
možnosti
JK

Nebylo by lépe sem dát rady,co dělat při autonehodě ? Určitě je využije citelně více lidí. 8-o

0 0
možnosti
MH

Tento týden je poznamenán tolika nehodami na železnici, že je na čase přemýšlet o tom, zda vlaky nezakázat. Stejně nepatří Agrofertu, tak by to ani moc nevadilo!

0 0
možnosti
ST

Pokud nebude veškerou dopravu řídit a provozovat jeden vlastník, budou nehody přibývat. To věděl v 19. století už císař pán, když železniční dopravu zestátnil.

0 0
možnosti
JK

A co třeba Košicko-Bohumínská dráha ? A spousta jiných ? Císař asi byl sklerotický,že?;-D

0 0
možnosti