Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Měly by být privatizační zlodějny promlčeny?

Většina právníků oslovených v průzkumu ČESKÉ POZICE nepodporuje návrh z dílny KSČM.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZO

9. 1. 2013 9:50
Lze zlodějnu promlčet ?
Nedejte na názory právníků, protože to jsou oni, kteří nesou velkou část viny na dnešní nespravedlnosti, bezpráví, jejichž důsledkem byly a jsou- finanční i obecná kriminalita. Zákonodárství, jeho vady, jsou hlavní příčinou úpadku mravnosti. Mravnost je u právníků hlavním nedostatkem jejich právnického myšlení. Mravnost podle nich, nepatří do práv , do zákonů. Proč máme složité zákonodárství ? Má být, jak je obecně známo, jednoduché, srozumitelné těm, ktří se ztákony mají řídit. Zatím není  mnohdy srozumitelné ani samým právníkům. Proto jejich názor na promlčení zločinů všeho druhu, je nebezpečný pro naši občanskou společnost i do budoucna.Nepotrestané zločiny jsou zločinem proti  lidskosti, zásadám spravedlnosti  a výsměchem civilizaci.
0 0
možnosti
PB

14. 11. 2012 20:21
absence silného právního státu
na příkladu vyšetřování MUS si můžeme exemplárně ukázat absenci silného právního státu nejen v dekádě 90.let, ale i po roce 2000, když teprve v současnosti kauza doputovala před soud. Proto, ač komunisty vůbec nemusím, mi v tomto případě principiálně nedělá nepromlčitelnost privatizačních tunelů žádný problém.
0 0
možnosti
A

Akatosh

14. 11. 2012 11:28
.
No já si myslím že pokud někdo ukradne 10 000 000 na stavbu dětského domova, tak se to dotýká i lidských životů. Když nemocný člověk potřebuje 130 000 na nový vozík, díky kterému se může pohybovat venku a nemá na něj kvůli tomu, že v resorortu nejsou peníze, protože se koupily předražené přístroje, má to osobní rovinu a jedná se o přímé ovlivnění kvality života, což se dá přirovnat ke komunistickým křivdám perzekuce. Sociopati jako je janoušek hrdlička a podobní si kupují jachty a nedají ani korunu. Určitě by se dalo dohledat že i mnoho úmrtí bylo nepřímo zapříčiněno tím, že někdo neměl peníze a dostal se do stresu. Kolik rodin do teďta trpí tím, že nemají peníze, které měly zůstat v systému? Nemají pro svě děti oblečení, ani kvalitní jídlo? Kolik lidí si sáhlo na život díky podvodům, falešným exekucím? Určitě mnoho, ale je to těžko dokazatelné. Ale i přesto že něco je špatně dokazatelné, neznamená to ,že by se to nemělo došetřit a udělat vše pro narovnání. Takže za mne říkám ano, ale s touhle soudcovskou komunistickou bandou potichu ne. Za vlády této nechutné garnitury se nic nevyšetří. Slovo nemá váhu. Každej druhej politik je, nebo byl za něco odsouzen. atd atd.. Takže není pravda, že by šmejdi s doby privatizace neměli na svadomí lidské životy. MAJÍ.
0 0
možnosti
ZM

27. 11. 2012 5:51
Inverzní vnímání hodnoty politika
Navazuji na váš  příklad zcela nepatrnou historkou.Seniorská výstavba je osvědčený hit, a politické body. 1997 - Příbram: projekt domova důchodců. Přestavba staršího objektu má rozpočet 26 milionů z rozpočtu města. Výstavba je v rezortu místostarosty  Fuksy, zadává se IDOSu Ing. Kašáka 2000 - Proinvestováno 30 milionů, objekt beznadějně rozestavěný. V účetnictví položky vysoce předražené a duplicity. Kašák mrtvý, nepochybně ze zcela jiných příčin, než zde zmíněná banalita. V normálních podmínkách by se někdo na městě zodpovídal, pro místního Fuksu měl být nejpozději toto  konec jeho místní kariéry.Schopnost vylhat se je kvalifikace v prostředí bez zpětné vazby a vymáhané odpovědnosti.  Fuksa je již starostou, následně uděluje "radarové" dotace brdským obcím....... dnes prodává aerolinky.Policejní tým vyšetřující příbramskou radnici tehdy rozpouštěn, Palermo běželo dál. Seniorský domov dostavěn za cenu dvou. V konextu Blanky, aktuálního plánu "mé" radnice na Praze 7 na úřad za víc jak miliardu, já hlupák zmiňuji starou příbramskou banalitu.  Poučení: *Za nový domov byli jeho obyvatelé vděčni. *Na ty, na něž se nedostalo  se prostě nedostalo. Nelze chtít všechno,že. *Parlament se od 2.pol 90. let z velké části plnil právě komunálními politiky. Těmito Fuksy. Podle toho zákony vypadají.*Je smutné, jestli ve Fuksa-rlamentu dnes retroaktivitu řeší pouze komunisti. Dobře nám tak.*Soudružka Baborová není problém, je jen vizualizovaný výsledek 20-tiletého politického sešupu.  
0 0
možnosti
K

Křivan

14. 11. 2012 8:46
Který právník má zájem na
Který právník má zájem na tom, aby se vytahovalo zrovna jeho špinavé prádlo. Jiná odpověď se nedala očekávat. Žádná privatizační kauza se neobešla bez právníků, i proto se budou jen těžce vyšetřovat. Přesto pro jistotu nevyšetřovat.
0 0
možnosti
MH

M35a66r95e97k 42H62r94u92b53y

13. 11. 2012 16:15
Myslim
ze lumpove by se nemeli prestat bat.
0 0
možnosti
OS

13. 11. 2012 13:46
PŘI PRIVATIZACI DOŠLO K NEHORÁZNÝM ZLODĚJNÁM ODSiČSSD
Zejména v bytové obalsti získali bytové mafie z řad ČSSD či později ODS neskutečné majetky za 0,00Kč. Prověřte si privatizaci VLT Ubytovací zařízení za ministrea vnitra Grůlicha, ministra průmyslu a obchodu Kühnla a poznáte jak byl lid ČR okraden o společně vybudované hodnoty za reálného socializmu. Nyní tito zločinci jistě nebudou chtít nic zkoumat, neboť se prosadilo, že majetek získaný privatizací je nepřezkoumatelný co do právní čistoty získání. Takových ničemů jako pan Eliášek a řada dalších je velmi mnoho a mají dnes neskutečnou moc, kterou pochopitelně v plném rozsahu uplatńují již v rámci vytvořené zrůdné a nespravedlivé právní legislativy. Je to ostuda pro pseudemokracii v ČR. Více o tom může říci JUDr. Kutnohorský státní zástupce v Brně!!!
0 0
možnosti
S

Selinux

12. 11. 2012 21:39
slovo do pranice
...„Jde o situaci vně společnosti, uvnitř véček a o mé osobní postoje a osobní život. Ptám se, zda má smysl dělat politiku, když k volbám chodí 35 procent lidí a zda má smysl se zabývat protikorupční činností, když to nikoho z novinářů nezajímá,“ řekl ..vyjádření místopředsedy strany VV Právu......http://www.novinky.cz/domaci/284512-veci-verejne-opustil-mistopredseda-jarolim.html
0 0
možnosti
S

Selinux

12. 11. 2012 20:42
nakradený prachy
a kapitál z devadesátých let umožnil zbohatnout a bohatnout dál, Kelner, Chrenek, atd., zajímavé je (samozřejmě i správné) že restituentům byl více méně majetek nakradený za komoušů vrácen, církvím bude vrácen nyní, v tomto světle se jakékoliv diskuze o promlčitelnosti jeví jak zcela účelové, jako když zloděj křičí chyťte zloděje.....navrhli li to komunisti, mají z principu pravdu
0 0
možnosti
I

Ikiiv

12. 11. 2012 20:23
retroaktivita
Vážení spoluobčané, již v prvním ročníku v právním oboru Základy práva, mne Doc. Gerloch učil, že reatroaktivita, je zásadně nepřípustná. Ano souhlasím, ale........Léta devadesátá, byla léta porevoluční, léta, ve kterých bylo dovoleno téměř vše, vraždy, zlodějny, monstrozní podvody, slepota práva, slepota policie, vše zabaleno do korupce a "šméček". Podnikatelé bohatli královsky, jejich příjmy byly za roky vyšší, nežli příjmy šlechtických a starých podnikatelských rodin za celé generace. Přišlo mi to jako v Americe, v době kolonizace Západu......... nebo je tu analogie s léty Padesátými,poválečnými, kdy bylo komunistům rovněž povoleno vše.     Je možné, aby si kupříkladu manažeři důlních společností kupovali tyto firmy za peníze, které převedli z fondů na rekultivace ap., za firemní peníze, oni nepodnikali, oni jen využili své momentální pozice a krom toho sypali do stranických pokladen, podívejte se na MUS, Sokolovské doly a Ostravské doly. Jedná se přeci o rabování nerostných surovin ve prospěch  manažerů, z dob minulých. Kde jsou pivovary, strojní průmysl, hutnický průmysl, chemický průmysl,loďařství,zemědělství a jeho výroba, no to snad stačí...... Je i v těchto případech retroaktivita, tedy přípustnost jiného právního náhledu nepřípustná???Dle mého názoru není. Je třeba šetřit a šťourat,stíhat a zavírat, ale politici o to nemají zájem, vyšlo by totiž najevo, že obdrželi tučné  "držbubné", v milionech dolarů. To je ten pravý důvod. Nic jiného, šmejdoviny a žločiny, za které by měli odpovědní sedět v base, a to na  mnoho let.     Vše však promlčí a oni budou podnikat dále. Podnikat????  Nebo páchat trestnou činnost........... Umí něco vůbec?? Ano umí, korumpovat, podplácet a machrovat, být pišní, arogantní, zapalovat si cigára bankovkami, kupovat si prostitutky, politiky, pohrdat vším a všemi, hrát si na podnikatele, ovlivňovat policii, ovlivňovat soudy, kurvit tuto společnost........................................Ano v tomto případě je retroaktivita přípustná.Stát je na dně tak , jak ještě nikdy nebyl!!!!!!!!!!!!!Není z čeho a kde brát. Komunistická podstata v úrovni cca 7 bilionů, kterou vytvořil lid od druhé světové války, byla vyčerpána........Nicota a zmar.PS: nikdy jsem nebyl v KSČ.
0 0
možnosti
L

Livadia

13. 11. 2012 9:40
Není to až tak jednoznačné.
Není to až tak jednoznačné. Přesněji řečeno - zcela s Vámi souhlasím. Nepřípustnost retroaktivity je obecný právní princip. Princip, který se, stejně jako jiné právní principy,  někdy dostává do kolize s řadou dalších právních principů. A je pak na uvážení zákonodárce, zda je pro vytovření této kolize dobrý důvod či nikoli.  Podstatné je míti na vědomí účel exitence každého principu. V případě nepřípustnosti retroaktivity je to především ochrana právní jistoty. Tedy v tomto případě konkrétně toho, že příslušní "podnikatelé" svého času doufali, že se jejich trestná činnost v dohledné době beztak nevyšetří, promlčí se a oni budou mít do konce života klid. A přesně tak tomu bude, protože parlamentní právní "experti" s lékařským, ekonomickým, technickým vzděláním, popř. quasiprávník Benda či absolventka průmyslovky Němcová  budou blábolit o retroaktivitě a nakonec tento "totalitní" návrh (i nějaké takové označení pro něj zajisté zazní) pohřbí. Procesy s nacisty po 2. světové válce byly čirou retroaktivitou. Pláče nad nimi někdo v parlamentu?Zbídačená, zcela rozkradená země. Zdrcený lid. Toť na jedné straně. A na  straně druhé ochrana víry zlodějů, že je v zemi takový bordel, že se nic vyšetřit nestihne. Která hodnota je vyšší?Pokud by princip retroaktivity byl nejvyšší a nejsvětější v právu, tak nacisty by nikdo nesoudil. Avšak podle právní teorie většiny zemí je nejvyšším právním principem spravedlnost. Bohužel leckdy jen principem papírovým...
0 0
možnosti
K

Knight

12. 11. 2012 20:12
Ja bych byl pro to, aby u nas
Ja bych byl pro to, aby u nas byly tyto trestne ciny nepromplcitelne. To same korupcni pripady a hospodarska kriminalita. To by bylo smutnych zelinaru a byvalych prodavacu chlebicku. 
0 0
možnosti