Někteří poslanci ministrovo vyjádření interpretují jednoznačněji. „Nejenže to navrhuje, ale on říká, že s tím přijde jako s hotovou věcí, že nepochybně dojde ke zpoplatnění některých komunikací první i druhé třídy,“ řekl poslanec Aleš Rádl (ODS).
Ministr se vyjadřoval mírněji. „Mohu nyní potvrdit jenom to, že během příštího roku se mohou nějaké jedničky zpoplatnit,“ řekl později. Nechtěl ani prozradit přibližné datum zpoplatnění.
„Říkejme jenom to, že všechny tyto kroky já v žádném případě nemíním činit jako určité improvizované kroky, ale naopak to celé vést jako už trochu koncepčnější jednání ministerstva dopravy,“ dodal Bárta.
Ministr také řekl, že intenzivně jedná s firmou Kapsch, která dodávala současný mýtný systém, o různých řešeních zpoplatnění silnic.
Dodal ale, že zatím žádnou z variant nechce představit. Bárta prohlásil, že pokud jde o to, které silnice se budou zpoplatňovat, je nutné mluvit i o silnicích druhé třídy.
„Já tady hospodářskému výboru sděluji, že to, co zpoplatnit, to dneska není jen o jedničkách, ale minimálně se bavíme o nějakých vybraných problémových dvojkách,“ zdůraznil. Ministr dodal, že se proto sešel s náměstkem hejtmana kraje Vysočina Liborem Jouklem, který působí jako vedoucí dopravního výboru asociace krajů. S ním se dohodl, že kraje mají do 14 dnů vypracovat seznam kritických komunikací druhé třídy, které je trápí.