Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Mistrovství světa v Liberci? Menší zájem, než se čekalo

Česko

Mistrovství světa v lyžování v Liberci? Z pohledu reklamy a marketingu má stále trochu hořkou příchuť.

PRAHA Nejdražší televizní spot na programu ČT 2 v rámci mistrovství světa v lyžování stojí 95 tisíc korun. Všechny reklamní bloky s touto cenou jsou prodány. Přesto však komerční zájem firem o mistrovství není takový, jaký se původně čekal. „Předpoklady z loňského podzimu byly o něco vyšší než realita, ale reklamní prostor se podařilo vyprodat,“ řekl LN Josef Hladík, marketingový manažer mediálního zastupitelství Arbomedia (Arbomedia má na starost prodej reklamního času České televize, která závody přenáší). „Slavnostní zahájení na ČT 2 mělo velmi dobrou sledovanost. Komerční zájem firem zůstal trochu za očekáváním, ale to je bohužel celková realita současné doby na poli mediálních investic,” dodává Hladík.

Hlavními inzerenty spojenými s MS v Liberci jsou v ČT v oblasti sponzoringu firmy Chance a Viessmann a dále partneři Českého olympijského výboru a organizačního výboru mistrovství. V oblasti klasické reklamy dominují mobilní operátoři a automobilový průmysl.

Jenže nenaplněná očekávání se na celkové imagi mistrovství světa v lyžování v Liberci přece jen podepisují. „Rozhodně je to vrcholná sportovní akce a podařilo se ji zorganizovat. Na druhou stranu platí, že spousta obchodních partnerů mistrovství už vynaložila spoustu prostředků na jeho samotnou organizaci, a to jí bere chuť investovat ještě do reklamy,“ uvedl pro LN Štěpán Wolde, manažer mediálního zastupitelství Media One. „Ne že by se sponzoři mistrovství neobjevovali v reklamě vůbec, ale nejsou vidět tolik, jak by mohli,“ dodal.

Marketingové aktivity přímo v Liberci poznamenala i neúčast českého lyžaře Lukáše Bauera, kterého tým Kateřiny Neumannové neoslovil. Bauer je tak tváří pouze Českých drah, jež jsou partnerem běžecké reprezentace ČR. „Spolupráce s Lukášem Bauerem je barterovou záležitostí. Žádný honorář jsme mu nevypláceli. On propaguje nás a my jeho,“ uvedl pro LN mluvčí Českých drah Radek Joklík. Bauer se objevuje na autobusu, který vozí akreditované účastníky mistrovství mezi městem a sportovištěm, na stanu ČD v centru Liberce, na čtyřech billboardech a 500 rámečcích ve vlacích ČD.

Autor: