Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Módní dům okopíroval modrou tašku Ikea. Prodává ji za 50 tisíc korun

Design

  6:23
PRAHA - Luxusní módní značka Balenciaga navrhla velkou cestovní tašku, která až nápadně připomíná slavnou zářivě modrou přepravní tašku Frakta společnosti Ikea. Rozdílem je jen použitý materiál a několikanásobně vyšší cena.

Módní dům vytvořil luxusní modrou tašku Ikea. Prodává ji za 50 tisíc korun foto: Balenciaga

Zářivě modrý odstín, dvě krátká poutka a pár popruhů pro nošení tašky přes rameno. Francouzský módní dům za své zavazadlo s názvem Arena, která je očividně inspirována nákupní maxi igelitkou, požaduje 2150 dolarů (v přepočtu více než 50 tisíc korun).

Prostorné tašce, v níž lze snadno převést velký nákup nebo ji využít při stěhování, chybí jen výrazně žluté logo Ikea. Švédský výrobce nábytku a bytových doplňků svou verzi z polypropylenu prodává za 19 korun.Někoho by napadlo, že si módní dům Balenciaga zadělal na pořádký skandál. Zástupci švédského řetězce Ikea jsou však novinkou nadšení.

Původní tašku Frakta navrhli pro Ikea sourozenci Marianne a Knut Hagbergové.
Módní dům vytvořil luxusní modrou tašku Ikea. Prodává ji za 50 tisíc korun

„Jsme extrémně polichoceni, že jsme se stali inspirací pro poslední přehlídkový model domu Balenciaga,“ řekla Stella Monteirová z řetězce Ikea pro Velkou Británii a Irsko. „Naše taška Frakta je jedním z našich nejslavnějších výrobků, který je vlastněn a milován miliony zákazníků – teď si ji mohou pořídit i ve skutečně designovém vzhledu.“

Stávka v srdci luxusu. Značce Louis Vuitton se daří, lidé chtějí více peněz

Původní tašku Frakta navrhli pro obchod Ikea sourozenci Marianne a Knut Hagbergové. Její objem je 71 litrů a unese 25 kilogramů zátěže. Nová taška značky Balenciaga je vyrobena z modré lesklé kůže a vybavena zapínáním na zip. Vyrábí i menší varianty ve žluté a černé barvě, jež jsou o deset tisíc levnější.

Balenciaga je módní dům založen v roce 1919 španělským designérem Cristóbalem Balenciagou. Nyní je kreativním ředitelem Gruzínec Demna Gvasaliahas, který je zároveň tvůrcem současně nejpopulárnější módní značky Vetements.

Za návrhem inspirovaným slavnou nákupní taškou stojí pravděpodobně právě Gvasaliahasův kreativní přístup. V minulosti například pod značkou Vetements okopíroval žluté tričko s červeným logem kurýrní služby DHL.