O jeho zařazení do vozového parku se zasloužil šéf oddělení služeb krajského hasičského ředitelství Martin Červenka. „Viděl jsem to u Švédů, když jsme společně pracovali po zemětřesení v Alžírsku,“ poznamenal. V místě, kde už auto nemohlo jet dál, vytáhli z přívěsu terénní motocykl nebo čtyřkolku a pokračovali.
Taková místa jsou i v tuzemsku - a brněnský motocykl se může objevit ve všech koutech republiky, protože Červenka, jeho hlavní uživatel, je i uznávaný hasičský střelmistr. Často tak jezdí do obtížně dostupných míst. „Příkladem jsou lesy či rozmoklé terény kolem vodních toků, když jedu například odstřelit led tarasící řeku. Tam bychom se autem často nedostali a může jít o minuty,“ poznamenal. Ještě lepší by podle něj byla čtyřkolka - hasiči v některých zemích ji mají upravenou tak, že ji odvezou na přívěsu a pak přívěs i s vybavením přepojí za ni. „I motorka ale usnadní práci,“ poznamenal hasič.
Motocykl, Honda 250 XT Enduro, už dostal typickou červenou barvu. A nápis Hasiči. Motocykl totiž není není nový, dostali ho bezúplatným převodem od kolegů z policie. „Výborně může posloužit například v členitých a zarostlých terénech Moravského krasu, kde je třeba převézt materiály při slaňování,“ doplňuje mluvčí jihomoravských hasičů Jaroslav Haid.
Podle Petra Kopáčka z generálního ředitelství hasičů mají na stanicích několik motocyklů, s výjimkou brněnského jde ale o starší kusy, které se již příliš nevyužívají. Brněnská zkušenost by mohla naznačit obrat. Motocykl ale není jedinou specialitou v barvách hasičů -například na Vysočině a ve východních Čechách mají obojživelný pásový transportér BOBR, liberečtí hasiči zase pásový záchranný automobil Hägglunds, určený pro pohyb v horském prostředí, a specialitou je také požární tank v Hlučíně.