Universal Studios bylo ve třicátých a čtyčicátých letech dvacátého století synonymem pro hororové filmy a ikonická monstra. Pod jeho hlavičkou se zrodil filmový Dracula (1931) s nezapomenutelným Belou Lugosim, Frankenstein (1931) s Borisem Karloffem, Mumie (1932), Neviditelný muž (1933) a jiné příšery ve svých klasických černobílých podobách.
Zakladatel Universal Studios si od Edisona nenechal diktovat podmínky |
Nový projekt studia Universal nazvaný Dark Universe měl obnovit zašlou slávu kultovních filmových monster a předělat klasické snímky pro nové tisíciletí. Jako vlajková loď projektu byl vybrán snímek Mumie. Filmaři sázeli na bombastickou produkci, skvělé umělé efekty, Russela Crowea a Toma Cruise v hlavní roli odvážného archeologa. Jen se při tom plánování tak nějak zapomnělo na příběh, jak se píše v recenzích. Na recenzním serveru Rotten Tomatoes má snímek pouhých 21 % (na ČSFD se mu vede o mnoho lépe s 65 %). „Obtěžoval se hlavní hrdina snímku vůbec přečíst scénář téhle skládky toxického odpadu plné umělých efektů?“ nešetří film Peter Howell, recenzent deníku Toronto Star. „Mumie měla zůstat mrtvá a pohřbená,“ píše web ReelReviews.
Naprosté bombardování od kritiky je problém. Studio Universal mělo s Dark Universe velké plány, neboť chtělo postupně vdechnout nový život celé řadě ikonických filmových monster. Studio začátkem týdne oznámilo v rámci projektu natočit nové verze Zvoníka od Matky boží, Fantoma Opery a hlavně nového Drákulu.
U Mumie je zatím příliš brzo přijít s přesnými čísly tržeb, ale první odhady ukazují, že po finanční stránce se snad o propadák zatím nejedná. Studio ale vsadilo své dobré jméno jako tvůrce ikonických hororových příšer a k Dark Universe budou teď všichni recenzenti přistupovat jen skepticky. Budoucnost dalších předělávek je ohrožená.