Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Na posvátné naše palladium nám nesahejte

„S jakou frivolní surovostí urážejí náš národní cit, kterak namáhají svou duševní impotenci, aby zohyzdili, zlehčili a potupili kulturní práci našich předků… přišli jako cizí minéři, aby podryli naši společnost, aby odcizili ji svému původu, zohavili naše dějiny, zlehčili kulturní naši práci a otrávili, co zbylo z dávné lepší naší minulosti…“
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

žaba(k) na prameni

22. 10. 2008 10:50
Vo co teda tady GO ??

Buď jsou ty dokumenty na pana Kunderu padělané,  nebo jsou pravé.

V čem je zádrhel ?? Dokázat pravost dokumentu či padělek není dnes pro kriminalistický ústav  problém.

Takže: Buď jsou ty listiny pravé - pak není co řešit, a Kundera byl jasný práskač, tady není co řešit.

Nebo jsou podvržené (padělané) a pak je třeba padělatele stíhat, pokud možno  dopadnout a poslat k trestnímu soudu. A Kunderovi se uctivě omluvit.

Odškodné na padělateli si snad pan Kundera umí vymáhat soudně sám.....

0 0
možnosti

Alena

21. 10. 2008 8:59
Souhlasím

Cílem toho článku v Respektu podle mne není "hon na Kunderu", jakkoli by si to mnozí přáli. Cílem je, abychom si řekli: "Takoví jsme byli!" A abychom si pak položili otázku: "Co dělat, abychom byli lepší?"

0 0
možnosti

Fafa

20. 10. 2008 17:02
Stando,

máme právo na přesné a ne pochybné informace

Jake presne informace chcete? Byl nalezen pomerne zajimavy dokument, byl publikovan a v principu jednoduchymi kriminalistickymi metodami se da posoudit, jestli je ten dokumnt z roku 1950, kdy pana Kunderu nikdo neznal a nikdo by se nenamahal na nej vyrabet falzum. Nebo je ten dokument nekdy ze sedmdesatych let a pak je to jednoznacne falzum urcene k diskreditaci pana Kundery. V cem vidite problem? Ze podobny dokument o panu Vonaskovi z Horni Dolni by nikdo nepublikoval? Asi ne. To je ale rub slavy a popularity.

0 0
možnosti

Jenda

20. 10. 2008 0:23
Nesmrtelnost

Teď jsem si teprve přečetl ty metry Kunderových obhájců.

Zdá se v Česku je komunismus nesmrtelný. Komunisté a post-komunisté se tu lepí na někoho, kdo jimi pohrdá a k nim se nezná. Přestože kdysi psal ódy a epitafy na Stalina. Volání krve?

p.s. Kundera napsal knihu "Nesmrtelnost", ale ne pro Vás rudí Češi, nýbrž pro jiné idioty.

0 0
možnosti

Jenda

20. 10. 2008 0:05
Jak se stát nesmrtelným

"Policejní archivy jsou náším jediným pasem do imortality" (M.Kundera)

volně přeloženo do češtiny z portugalského:

"Os arquivos da policia são nosso único passaporte para imortalidade."

Na brazilském http://www.pensador.info/autor/Milan_Kundera/" target="_blank" rel="nofollow">webu Kunderových citátů je tento, vskutku vizionářský, na prvním místě. To ještě dávno předtím, než pan Hradílek Kunderův pas z policejních archivů vytáhnul.

Naši literární  historikové teď snad pochopí, proč Kundera svá krasodušná moudra nemohl psát v češtině.

0 0
možnosti

Kmet

19. 10. 2008 21:00
Doktorát

Každý rádoby vědec z Ourvelova istitutu za uveřejnění podobného materiálu vlastně vědecky publikuje s nemalým ohlasem u odborné i laické veřejnosti, což je jev nebývalý . A tak vlastně pomáhá získávat kladné bodíky pro získání doktoranského titulu. Čím více "Kunderů", tím lépe. Ph.D je na cestě.

0 0
možnosti

Standa

19. 10. 2008 18:59
Není to

o zametení pod koberec. Je to o udavačství "pochybnýchhistoriků z pomateného ústavu", kdoví co se najde na Doležala a jeho rodinu v tomto ústavu, možná spolupráce s nacisty včetně udávání. Možná papír, který někdo vyrobí a a pak se on dostane do soukolí pomluv a nebude se moci bránit. Je to o zneužití a není to o komunikaci. Mezi lidem, tomu co udělal "historik", se říká práskačství, donášectví či udavačství. To věděl Švejk i Bretsneider. To co udělal "historik", který má hodně daleko k tomu, aby se takto označoval, je obyčejné udavačství za peníze. je placen z našich daní a máme právo na přesné a ne pochybné informace. Když to neumí ať odejde - šlendrián a udavač. Jak vypadá zametení pod koberec? Podívejte se na kuzu "Morava", tady je to zcela jasné, ale sokolímu oku Doležala to uniklo. Jak podivné!

0 0
možnosti

Brett

19. 10. 2008 2:08
Mate pravdu pane Dolezale,

0 0
možnosti

čtenář

18. 10. 2008 20:33
Kunderovi se nic nedokázalo. Je etické publikovat pomluvu?

Doležale, sakra, je to tak těžké pochopit?

0 0
možnosti

Standa

19. 10. 2008 19:01
Re: Kunderovi se nic nedokázalo. Je etické publikovat pomluvu?

Přeci nechcete, aby myslel. Musí přejmout názor někoho jiného a ten publikovat.

0 0
možnosti

no ne

18. 10. 2008 20:04
Nejde o Kunderu, jde o to, že chce špinavec svou moc si užít

Pár pisálků se rozhodlo, že tedy vyhlásí do světa: Kundera je udavač. A to proto, že se objevil dokument na němž je napsáno: ".....Kundera udal, že Militká bydlící na kolejích sdělila studujícímu Dlaskovi.." Toto je opravdu v onom dokumentu. Slovo udal = ve významu sdělil, řekl..

Dále se údajné udavačství Kundery opírá o výpověď oné Militké, která je příčinou toho, že pan Dvořáček byl zatčen. Paní Militká totiž "žvanila" před svým milým, možná v něm vzbudila žárlivots a odnesli to dva jiní muži: Dvořáček tehdy (zkaženým životem) a Kundera nyní (zřejmě na dosmrti zostuzen). Paní Militká nikdy nejednala přímo, vždy vyprovokovala hlupáka k tomu, aby za ni konal její udavačské dílo, tehdy - Dlask a nyní ten historik+redaktor Reflexu. Paní Militká je schopný agent ;-P   

0 0
možnosti

přesně tak

22. 10. 2008 9:24
Re: Nejde o Kunderu, jde o to, že chce špinavec svou moc si užít

Paní Militká měla dvě možnosti. Věděla, koho ubytovává. Mohla ho poslat o dům dál a pomlčet. Možná by si p. Dvořáček poradil jinak. Rozhodla se, že ho ubytuje. OK Věděla, kdo je, věděla do čeho jde. Místo toho, aby zachovala mlčení. Nemá nic lepšího na práci, než vyprávět o tom, koho ubytovala. Ona je ten udavač! Spustila celou mašinérii svojí žvanivostí.

0 0
možnosti