Diskuze
Pražští taxikáři chtěli předat prohlášení americké ambasádě. Ostraha je nepustila
Děkujeme za pochopení.
J. Hrzal
„Trend je takový, že taxislužba se liberalizuje, což jde proti čtyřiceti nebo padesáti letům zkušeností,“
Své zkušenosti mají i zákazníci. Například obchodní partner (cizinec) mého zaměstnavatele, jemuž bylo naúčtováno Kč 1.700,- za 2,9 km jízdy.
A to se vyplatí ! :-)
Ať jdou drožkáři do (_!_). Kdyby nekradli tolik, měl by to Uber podstatně pracnější, prosadit se.
Asi to bude tím, že nejsem cizinec, ale že by se mě v Praze pokusil taxikář natáhnout? Taxíkem jezdím v průměru jednou za měsíc, a to až na výjimky z centra domů po 23. hodině. Většinou si šofér řekne o něco méně než 300, cena je imho adekvátní.
Jen jednou (za posledních ca. tři roky) si jeden řekl o ca. pětikilo (podle taxametru). Nehádal jsem se, zaplatil jsem, jen jsem mu sdělil, co si o takové ceně myslím; prý jsem si měl objednat taxi přes dispečink. Je fakt, že pokud bych tyto služby využíval častěji, určitě bych si na některý dispečink zavolal. (Stále mám tlačítkový telefon, takže Uber nebo Liftago pro mě nejsou.)
Jak říkám, ještě že jsem místní.
Když se začaly objevovat firmy jako uber, taxikáři protestovali, že je to nekalá konkurence, protože jejich řidiči nemusí mít taxametry, zkoušky z místopisu, označená auta a že oni, ti praví spasitelé individuální dopravy, s tím mají mnoho nákladů navíc. A ejhle, teď když s tím nemusí mít tuhle spoustu nákladů navíc, zase se jim to nelíbí. Přestože vědět cenu vypočítanou aplikací ještě než člověk o přepravu požádá, je o mnoho jednodušší a přestože znalost místopisu se v době internetu i v ledničce, využije spíš jako doplňková informace.
J. Novák 768
Shodou okolností se na internet dostala část toho prohlášení. Doslova tam stojí:
"Dýr komrads, zdrastvujťe! Wee d taxy drajvrs aus Praha wont to fragen, esi se nás můžete zastat, the taxametr is good and we give spešl výklad baj d wej. To jako for ixámpl lůk támdle, hele Hračany vole, fifty ojro from Václavák na Staromák is ok, the roud is rozkopaná, takže umlajtung, jasný debyle!?" Plís help uns, oder we streiken and uš si v Práglu nevrznete! Tank jů! Jour taxydrajvrs."
O. Prokop
Nevím, co mám US ambasáda( tedy USA) společné s taxikařením, tedy i s Uberem. To budou asi nějaké komunistické nápady iniciátorů...
F. Grimes
První nám tu američtí imperialisté házeli mandelinku bramborovou do polí, a teď se snaží zničit českou ekonomiku Uberem. Jsou to holt darebáci.
A proto je v článku napsáno, že se to pražských dročkařů prakticky netýkalo
J. Nový
Zakažte těm taxikářům činnost, když jsou tak nespokojeni a uvidíte, že tržní mechanismus zafunguje a nahradí je jiní...
P. Altman
Samozřejmě. Zákazník dává přednost lepší službě a oni sepisují prohlášení, místo toho, aby se přizpůsobili nebo šli dělat něco jiného... Taxi na mávnutí je v této době asi takový přežitek jako vyvolávání fotek... Jen pár nadšenců si užívá vývojku a ustalovač - a výrobci se tomu přizpůsobili, nebo zkrachovali - jako některé obrovské japonské firmy. Proč by měli mít pražští taxikáři nějakou výjimku z technologického vývoje :-)
Socani také v 19. století rozbíjeli stroje protože jim braly práci. Taxikáři jsou na stejné úrovni. Pokrok nezastavíš.