Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Náhradní doprava? Loď

Česko

Oprava Vyšehradského tunelu začala, cestujícím mají pomoci lodě

PRAHA „Výtoň, přestup na náhradní lodní dopravu.“ Tak zní od pondělí nové hlášení v tramvajích. Důvod? Uzavřel se Vyšehradský tunel. Až do 30. listopadu tak bude jediná přímá cesta z Výtoně k Podolské vodárně po Vltavě. Parníkem.

Pro cestující městskou hromadnou dopravou jsou nasazeny tři lodě s kapacitou 250 až 300 osob. Ranní jezdí v desetiminutovém intervalu, zbytek dne po čtvrthodině. „Tři lodě se střídají v ranní špičce, pak stačí na provoz přívozu už dvě,“ vysvětlil mluvčí dopravního podniku Ondřej Pečený.

Tunel nadále zůstává přístupný pěším a cyklistům. „Už od rána máme zprávy, že veliká část cestujících projde tunelem pěšky, nemusíme se obávat toho, že se lodě přeplní,“ řekl včera dopravní ředitel podniku Petr Blažek. Pěšky se vzdálenost z Výtoně k Podolské vodárně ujde přibližně za deset minut.

Než se loď naplní lidmi, odpluje a pak se celá vyprázdní, trvá to téměř půl hodiny. „Pěšky je to asi rychlejší, ale takhle je to větší zábava,“ řekla na palubě lodi maminka s kočárkem. Na jedné z lodí si cestující dokonce mohou jízdu zpestřit občerstvením z palubního baru. „To ovšem není v ceně jízdenky,“ doplnil Blažek.

Očekávaný kolaps nenastal Denně pod Vyšehradem projíždí kolem 20 000 automobilů a desetitisíce cestujících v MHD. Ti všichni si museli hledat náhradní trasu. „Kolaps nebyl, ale uzavírka byla dopoledne cítit tam, kde se normálně jezdí bez problémů,“ řekl dopravní odborník Pavel Kuchálik. Podle něj byly objízdné trasy dopoledne na stupni číslo tři až čtyři.

Brigádník dopravního podniku Ivo Šíma stojí na křižovatce u Podolské vodárny. Od časného rána podává cestujícím informační letáky. „Mezi půl sedmou a osmou hodinou byla fronta aut až na Dvorce. Policisté pak prodloužili interval zelené šipky doprava nahoru na Pankrác a vše se upravilo,“ popsal situaci Šíma.

Experti však zůstávají skeptičtí. „Uvidíme, jak se situace vyvine ve středu, je možné, že si cestu řidiči rozmyslí a nakonec vyjedou všichni,“ řekl Petr Blažek.

Po rekonstrukci trati zmizí v tunelu stávající panely. Budou nahrazeny litým asfaltem. Dále se rozšíří chodník, který bude sloužit také pro cyklisty. Dopravní podnik včera uzavřel tunel potřetí v jeho historii. „Poslední dvě opravy byly v letech 1975 a 1983 a úspěšně se tehdy využily k přepravě cestujících lodě,“ řekl Blažek.

***

Náhradní trasy

Obousměrná objížďka pro motoristy vede přes Rašínovo nábřeží, ulicemi Svobodova, Vnislavova, Petra Rezka, Táborská, Lomnického a ulicí Na Dolinách na Podolské nábřeží. Tramvajové linky č. 3, 16, 17, 18, 21, 52 a 53 jsou odkloněny. Současně je zavedena náhradní autobusová doprava X17 v trase Pražského povstání-Podolská vodárna a dočasná linka 728 v trase Dvorce-Budějovická. Dále je v provozu lodní linka X21 z Podolské vodárny na Výtoň. mas

Autor:

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč