Absolvent Vojenské politické akademie Klementa Gottwalda, jehož rigorózní práce odpovídá průměrné bakalářce, přichází s jedním hloupým a ve své podstatě policejním návrhem za druhým. Jednotné testy, které dětem v patnácti letech zablokují cestu ke vzdělání. Povinnou státní maturitu z matematiky, která bude nutně znamenat, že její úroveň spadne pod beztak nízkou dnešní laťku. A teď čipy, které promění školy v malé vězení a naše děti v děti Velkého bratra.
Čipování dětíMinistr školství Marcel Chládek přišel s nápadem vybavit děti čipovými kartami kvůli jejich větší bezpečnosti. Čipy by neměly být povinné, naopak by mělo jít pouze o jeden z bezpečnostních nástrojů. Chládek svým prohlášením zaskočil i samotné spolupracovníky. |
Nápad s čipy, které ochrání školáky, je v tuto chvíli spíše neškodným výkřikem, který má potěšit jistý typ voliče. Ministr ho nemá promyšleně připravený a zejména na něj nemá peníze, takže bojovat proti elektronické kontrole pohybu každého žáka je zatím zbytečné – i když každá systémová pitomost začala původně jen jedním pitomým nápadem.
Ne, ministr vůbec neví, co dělat s českým školstvím. Neví, jak zvýšit konkurenceschopnost. Netuší, jak zvýšit šanci těch méně talentovaných na měnícím se trhu práce. Jediné s čím přichází, jsou zákazy, selekce a kontrola.
Na středních školách začalo testování jednotných přijímaček |
Chládkovy plány ukazují, v jak strašné nouzi jsou všechny stávající politické projekty. Jak se může něco takového stát ministrem? Ve volebním programu se dočteme „Omezíme přebujelou administrativu, aby měli pedagogové čas na učení a přípravu“, k čemuž se však ministr nechystá. O povinné maturitě z matematiky ani o třídění dětí v patnácti není v programu také ani slovo. Pročpak asi? A proč se vůbec partaje s nějakým psaním programů zdržují?