Z toho šest miliard připisuje ministerstvo na vrub ekologů. Jak řekl Týdnu náměstek ministra dopravy Jiří Hodač, stavbu prodražily zejména „požadavky na technologie při stavbě v chráněných oblastech“.
Dejme tomu, že je to pravda, je-li tohle zdražení v zájmu ochrany přírody, věru těch šesti miliard litovat nemusíme, jistě se jim investor sveřepě protivil, takže každá koruna prodražující stavbu v zájmy ochrany přírody je hodně dobře zdůvodněná.
Co však ministerstvo vynechalo, je zbývajících šest miliard. Ty jdou zejména na vrub zdržení, které tuhle nechvalně proslulou dálnici provází. Zde můžeme říci zcela jasně: toto jsou opravdu vyhozené peníze. Ale v tomto případě ministerstvo na viníky neukazuje, respektive nám podsouvá aktivisty, kteří vyhrávají soudy.
Jenže u soudů nejrůznější občanská sdružení vyhrávají jen proto, že ti, kteří podobné stavby připravují, dělají stále stejné chyby. Politicky je daleko výhodnější skučet a ukazovat na ekology než do vlastních řad. O levnějších dálnicích se v Česku může jen blouznit.
Dejme tomu, že je to pravda, je-li tohle zdražení v zájmu ochrany přírody, věru těch šesti miliard litovat nemusíme, jistě se jim investor sveřepě protivil, takže každá koruna prodražující stavbu v zájmy ochrany přírody je hodně dobře zdůvodněná.
Co však ministerstvo vynechalo, je zbývajících šest miliard. Ty jdou zejména na vrub zdržení, které tuhle nechvalně proslulou dálnici provází. Zde můžeme říci zcela jasně: toto jsou opravdu vyhozené peníze. Ale v tomto případě ministerstvo na viníky neukazuje, respektive nám podsouvá aktivisty, kteří vyhrávají soudy.
Jenže u soudů nejrůznější občanská sdružení vyhrávají jen proto, že ti, kteří podobné stavby připravují, dělají stále stejné chyby. Politicky je daleko výhodnější skučet a ukazovat na ekology než do vlastních řad. O levnějších dálnicích se v Česku může jen blouznit.