Ne že by se snad někdo chtěl zastávat přeplněných schránek, které mnoho lidí zlobí. Na druhou stranu je potřeba si uvědomit, že pro řadu starších lidí je to zase šance, jak ušetřit pár korun z nevelkého důchodu. Mnohem důležitější pak je otázka, jestli se ve slevových akcích nepodvádí, obchodníci uměle nenavyšují ceny, které pak zázračně sníží. A co je nejhorší, jestli se některé zboží neprodává v akcích za podnákladové, takzvané dumpingové ceny, které ničí konkurenci, aby si to následně výrobce opět vybral na zákaznících. Klíčové přitom je, zda má stát tvrdě zasahovat a vymýšlet nové zákony.
Například ve Francii už dlouho platí extrémně striktní pravidla, díky kterým smí obchody nabízet slevy jen ve vybraných dnech a v určité výši. Pohříchu se ale ukazuje, že právě vybrané dny se stanou nesnesitelným svátkem konzumu, kdy se lidé tlačí v davech v nákupních centrech, aby si konečně mohli koupit něco výhodného. Navíc v dnešní době prudkého rozvoje e-shopů, jež doručují odkudkoliv z Evropy, jsou taková pravidla jen těžko vymahatelná.
Tento volný pohyb zboží v EU navíc přímo podporuje nové euronařízení, které platí od včerejška. Na podvody ve slevách máme Českou obchodní inspekci, na cenový dumping pak antimonopolní úřad. Pokud nefungují, nový předpis to sám o sobě nezachrání. Na papírové letáky pak lze uvalit třeba ekologickou daň. Po fiasku se zmateným zavíráním prodejen o některých svátcích je lepší s přímou regulací maloobchodu raději šetřit.