Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.
Přihlásit seP21e51t87r 60M76a69c76h
Mimochodem, pravopis je záležitost základní školy, z větší části dokonce prvního stupně. Pro střední školy je to marginální samozřejmá záležitost. Střední školy se musí soustředit na rozvíjení vyšších dovedností. A tyto dovednosti by měly být součástí maturit.

V53e31r28o24n90i78k48a 86V26a31l55í28k79o28v13á 15Š54u84b88o66v44á
Omyl. Středoškoláci neumí psát česky. Pěkný den.
Z60d88e47n98ě13k 56P96a85v83l69i87š
Cermat je parta pofiderních úředníků, zbytečně placených z našich daní, kteří si hrají na důležité a otravují ostatním život.
P11e95t71r 32M63a93c16h
Cermat je užitečná a důležitá organizace pro udržování kvality vzdělání, z to právě przvidelným jednotným testováním cele vzdělané populace vystupující za školy. Vadit to může jen těm, kdo chtějí snížit už tak nízkou laťku českého školství, snad z důvodu, že sami na ni nedosáhnou nebo jsou líní se připravit na to, aby jí dosáhli.

V41r53a68t65i75s66l20a83v 89S17v45o43b74o87d13a
Český jazyk je nástroj, prostředek k přenosu informací mezi Čechy. Až do 13. století nikdo česky nepsal. Všechny záznamy se psaly latinsky, někdy silně makaronsky. Později začala převažovat čeština a teprve otcové obrozenci se zaačali systematicky zabývat pravidly českého pravopisu, aby stvořili podobná pravidla jaká ve středověku vznikla pro klasickou latinu. Ta pravidla pro češtinu se stále časem přizpůsobovala ale vždy s ohledem na předcházející. Pro pojmy používané v pravidlech se názvy přejímaly z latiny nebo se vytvořily české. Základem ale zůstává mluvený jazyk.
V současné době se pro záznam jazykového sdělení používají hlavně zvukové záznamy, diktování do programů které převádějí zvuk na písemný záznam v elektronickém mediu nebo SMS-krátké mediální zprávy. Pravidlům spisovného jazyka a jeho struktůře musí rozumět jen učitelé češtiny, spisovatelé a bohemisté, celkem snad jen sto tisíc lidí.
Co musí bezpodmínečně umět maturanti, je porozumět smyslu psaného textu, kriticky jej posoud
P42e92t41r 80M25a86c32h
Problém v textu je identifikován v tomto tvrzení:
Velká část byla zaměřena na únavné porozumění textu, jen třetina úloh se týkala praktického použití jazyka, tedy pravopisu, tvarosloví, interpunkce a slovní zásoby...
Podle autorky není praktické porozumění textu, ale pravopis, tvarosloví a interpunkce.
Pomiňme, že vše výše uvedené je součástí porozumění textu a zamyxleme se, proč někomu vadí úlohy zaměřenéna porozukění textu. To jsou totiž úlohy, které vyžadují schopnost kritického myšlení, nedají se namemorovat. Nazvala autorka myšlení únavným a demotivujícím? U jisté části společnosti to tak zajisté bude, ale asi bude v pořádku, když ji to odradí od maturity. Tou by se měli honosit lidé, kterým myšlení nevadí a text chápou dobře. Kdo by se chtěl necha zastupovat právníkem, nechat léčit lékařem, jednat s úředníkem, nechat učit své děti učitelem atd. kteří nechápou text, který čtou?
Schválně jsem neuvedl nechat se zastupovat politikem, protože pologramotné politiky mnozí lidé volí rád

V10e42r60o66n27i82k55a 80V50a59l78í56k23o75v93á 22Š80u87b29o65v88á
Pane Machu, nic proti polemice. Porozumění textu je důležité, ale umím si takové úlohy představit v lepším provedení.
Pokud musí v studenti lovit v textech neustále nějaké výroky, aniž by byli nuceni o nich hlouběji přemýšlet, nepovažuji to za nejšťastnější. Mnoho úloh je na hranici chytáku. Ale pokud se vám taková práce s jazykem líbí...
Cermat už vyprodukoval i lepší testy. Zásadní problém ovšem je ústní maturita, kterou testy nepřímo ovlivňují.
Vy tvrdíte, že Cermat laťku udržuje. Já tvrdím, že co se týče maturit a čjl, výrazně ji snížil. Zejména na gymnáziích. Přinejmenším naučil mnoho češtinářů brát svou práci formálně.
A studenty částečně odnaučil číst.
Přeji pěkný den.

V50e49r94o98n97i63k78a 89V82a77l29í19k12o67v33á 25Š98u92b11o44v36á
Vida, neúspěšnost testu 9%, loni 2,8%. Můj odhad v článku 10-11 %.
Děkuji své křišťálové kouli.

V82r94a41t88i65s97l29a98v 37S67v66o61b59o91d64a
Český jazyk je nástroj, prostředek k přenosu informací mezi Čechy. Až do 13. století nikdo česky nepsal. Všechny záznamy se psaly latinsky, někdy silně makaronsky. Později začala převažovat čeština a teprve otcové obrozenci se zaačali systematicky zabývat pravidly českého pravopisu, aby stvořili podobná pravidla jaká ve středověku vznikla pro klasickou latinu. Ta pravidla pro češtinu se stále časem přizpůsobovala ale vždy s ohledem na předcházející. Pro pojmy používané v pravidlech se názvy přejímaly z latiny nebo se vytvořily české. Základem ale zůstává mluvený jazyk.
V současné době se pro záznam jazykového sdělení používají hlavně zvukové záznamy, diktování do programů které převádějí zvuk na písemný záznam v elektronickém mediu nebo SMS-krátké mediální zprávy. Pravidlům spisovného jazyka a jeho struktůře musí rozumět jen učitelé češtiny, spisovatelé a bohemisté, celkem snad jen sto tisíc lidí.
Co musí bezpodmínečně umět maturanti, je porozumět smyslu psaného textu, kriticky jej posoud

V67e29r28o75n89i67k80a 59V46a21l18í70k96o81v93á 27Š31u62b55o65v98á
Mám jiný názor. Domnívám se, že maturant má také umět rodným jazykem mluvit a slušně psát.
J67a18n 96Š80i70n83á50g60l
Malé země, které si zlikvidovaly své elity, mizí časem a zákonitě, v dějinách. Vše začíná kvalitní výchovou, vzděláním a osobním příkladem. Doporučuji knihu INSPIRACE BAŤA II (2024)!
V51l49a17s40t59a 41M73o81k67r46ý
Kolik současných absolventů středních škol, by dnes udělalo maturitu z r.1990, co
P36e12t45r 93M77a57c36h
Myslím že hodně. Je otázka, kolák tehdejěích maturantů by udělalo maturitu dnes, když se posunula od testování encyklopedických znalostí k testování logického a kritického myšlení. Když vidíme, jak velké množství lidí se dnes nechá snadno manipulovat populisty i ruskou propagandou, což je důsledkem chabého kritického myšlení starších generací, které byly vychovávány k opaku.
P31e27t42r 49M45a97c14h
Za sebe jsem velmi rád, že české školství sice pomalu, ale přece, přechází od memorování k přemýšlení a schpnost logicky myslet v něm nabývá na významu. Byť chápu, že někomu to nevyhovuje.
P35e65t98r 20M30a93c28h
Překvapuje mě, kolik lidí nesouhlasí s tím, že by školství mělo přejít od memorování k myšlení, které vede jak k chápání textu, tak ke schopnosti diskuse a věcné argumentace, důležitého prvku demokracie. Signifikantní je, že svůj jiný názor nejsou schopni vysvětlit a ani se o to nepokouší.
O82n40d97ř94e70j 10Š39p46a50č30e45k
To je blábol, vyjádření staromilce, který nepochopil současnou dobu, aktuální potřeby a zatvrzele vyžaduje nepotřebné znalosti, které současné mu člověku k ničemu nejsou. Jsem rád, že současná podoba maturit jde správným směrem.

K prodeji, komerční objekt - garáž, dílna, sklad v obci Pohorská Ves
Pohorská Ves, okres Český Krumlov
2 690 000 Kč