Mnohem zajímavější než Nekulův neumětelský marketing jsou jeho rady. Máme prý u obchodníků nakupovat zásadně ve slevách, co prý není ve slevě, je předražené. Pan ministr asi nikdy nenakupoval, protože obchodníci si dávají pozor, aby do slev nedali najednou všechny základní potraviny či ovoce a zeleninu, ale jen zlomek nabídky.
Budeme-li se držet Nekulova návodu, seženeme jeden týden levnou mouku a švýcarskou čokoládu, další týden levná rajčata a luxusní steaky, třetí týden pak levný jogurt a hořčici. Spasí nás to? Nikoli, ostatně už před inflačním vichrem nakupovali tuzemští zákazníci obrovské množství zboží ve slevě.
Ministři, kteří netuší, co mají dělat (například Nekula, Válek, Síkela) svou nemohoucnost zakrývají bodrou sebechválou, kterou nepřesvědčí ani bystřejší spolustraníky, natož voliče.