Čtvrtek 20. února 2020svátek má Oldřich -1 °C oblačno Předplatné LN

Diskuse k článku: PEŇÁS: České Vánoce? Nepříjemný odér trdelníku, debilní sněhuláci a psí boudy

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 55
  • Poslední: 27.12.2015 12:21
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
V. Vaclavik 27.12.2015 12:21

Z diskuznich prispevku je naprosto jasne, proc se nase zeme ubira tim polistopadovym smerem, kterym se ubira, proc jsme dosli, kam jsme dosli. Az na tri ctyri prispevky ze zacatku diskuze, nenalezne nikdo na autorovi ani nitku suchou, a to mame vanocni svatky, svatky klidu a miru mezi lidmi dobre vule...

Autora ideove taky nemam v lasce ani nahodou, ale jsou ty svatky a nakonec ani neni pravda, ze nema v tom, o cem pise dnes, pravdu. Ale svatky pro nas lid znamenaji odhodit soudnost, at to stoji co to stoji, svejkovsky si naleznou nejaky ten svuj mod prezivani, at prsi, nebo snezi, nebo padaji trakare, politicky obrazne receno, nasinec je zkratka prizpusobivy tvor. Nasel si svuj mod ziti za totality, najde si jej i dnes v tom post-totalistickem kycovitem marasmu.

J. Stejskal 26.12.2015 17:11

Vy jste jim to nandal! Jste tu prvně?

M. Konečný 22.12.2015 22:25

Zcela autentické vánoce, plno sněhu a ledu, klid a mír v duši určitě byly, a pana Peňáse by uspokojily, ve čtvrtohorách (rozuměj cca 2,5 milionů let zpátky).

B. Rameš 22.12.2015 14:28

No, já mám na podzim taky deprese.... Ale ono nebude tak zle, vždyť i kulturní Italové si na Monte Cassinu postavili vánoční vesničku. Nevím, jestli tam mají trdelník, ale plastové soby asi jo. Mně se trhy v Praze taky nelíbí, tak tam nelezu a je to.

Š. Apolen 23.12.2015 0:07

Byl jsem loni na adventním trhu v Dráďanech a neviděl jsem tam žádného Santa Clause, ani soba, nebo něco, co by výrazně vybočovalo z atmosféry Vánoc.

O. Horák 22.12.2015 14:05

Opravdu Lidovky potřebují Peňáse, nebo potřebuje Peňás Lidovky aby měl kde zvracet a aby mu chodil plat?

Jsem z Brna, leč rád cestuji alespoň po republice a když se namane, tak alespoň trochu k sousedům (tedy teď, v minulých letech jsem procestoval s chutí Evropu a vychutnal si ji).

Všude najdete co kritizovat a pokud máte podobně smutnoý naturel, tak si to užijete. Ale život sám dokáže být těžký a smutný a lépe se prožije a přežije, když se dokážete potěšit tím, čím vás může potěšit - za chvíli se budou prodlužovat dny, konečně jeden den v Brně bez inverzního počasí (tak co pane Peňás, to by vás tu asi depresí zabilo, že?), sehnal jsem solidní boty, za solidní cenu a dokonce pohodlné, podařilo se mi uvařit guláš ne jen dobrý, ale úžasný ... na trhu zpívaly děti pěkné písničky, douzované klobásky doktorka neocení, ale byly skvělé, troška turbo moštu, potkal jsem kamarády ...

Tak co pane autore, furt chcete na život zvracet nebo budete hledat proč ho s chutí žít?

J. Novák 22.12.2015 14:37

Souhlasím, zdravím Brňáka a jdu se v krásném dni podívat na vánoční trhy. Klobása, medovina a písně. Nedávno jsem na Zelňáku slyšel dívčí skupinu Včelka ze Strážnice. Zpívali krásné vánoční písně a potom krásné finské a švédské. Možná by pan redaktor mohl zajít, aspoň by poznal co to je, když běhají mravenci po těle. A zítra, na samý závěr bude na Svoboďáku Vojta Dyk. Tak co, Peňási, všechno špatně, že?

P. Cis 22.12.2015 13:47

Mohl jsem sepsat vánoční názor - a krásný, jako z postranních koutů pozavíraných kostelů, ale já jsem řekl NE! Napíšu smutný a bučivý. Jednak, druhak, ...stak, důvodů se vždy najde. Budu psát jako stroj na vyrábění trdelníků ve svetru se soby...

D. Stirský 22.12.2015 10:51

Můj názor je, že pan Peňás tak trochu s tetelivým chvěním čekal, jak bude houfně podpořen ve svém rádoby "in" názoru, jak je dnes vše kolem vánoc plné nechutné komerce a růžového plastu. Já si to nemyslím. Jsou trhy různé: pěkné i takové, které se blíží popisu Peňáse. A propos: stánkaři tam nejsou proto, aby se dojímali nad poezií vánoc a nbízeli slaměné figuky Ježíšků a betlémy vzor J. Jan Ryba. Stánek si pronajali proto, aby vydělali. Možná, kdybychom listovali novinami 120 let tomu nazad, našli bychom tam obdobný stesk tehdejšího Peňáse nad úpadkem vánočních tradic a nad šuntem, který se ve stáncích nabízí.

J. Novák 22.12.2015 11:29

Souhlasím. Tak, jak se zčásti stal módní šunt, stává se módním kritika všeho a všech. V žádné době nebylo vše černobílé, nedá se o žádném období, tehdy to bylo lepší a dnes horší. Jsou jen stesky na to, jak to "ONI" zařídili. Ale ono bude skutečně lépe až tehdy, až si za alibistické slůvko "ONI" dosadíme "MY". Život, který žijeme, si ovlivňujeme jen my. A pokud dopustíme, že ho ovlivňuje někdo jiný, je to jen naše zbabělost. Co jiného udělal redaktor, kromě prskajicího článku, pro to, aby vyvedl národ z mravního marasmu?

Š. Apolen 23.12.2015 0:11

A Vy J.Nováku na vlně kritiky všeho a všech, surfujete jako frajeři v Austrálii.

P. Čech 22.12.2015 8:49

Pan Peňás zřejmě popisuje svátky vánoční, pořádané v Praze. Kdyby trochu cestoval po ostatních našich místech, takovou hovadinu by napsat nemohl. Nakonec ovšem vánoce jsou a nebo mají být svátky klidu a pohody. Slaví se především doma v rodině a ne na náměstích. Tam to nejsou vánoce, tam je to byznys pro ovčany, pořádaný politickými stranami, sedícími na radnicích.

J. Novák 22.12.2015 8:31

Zčásti se dá souhlasit, zčásti ne. Např. v Brně jsou vánoční trhy na 3 náměstích a oproti minulosti ubyly stánky se zvrhlostmi, které autor popisuje. A to, že se prodává salám, zabíjačkové speciality a třeba i trdelník, má proti hypermarketům svoji výhodu. Když to není dobré, lze to okamžitě prodejci sdělit a vícekrát si tam nic nekoupit. Kvalita je určitě vyšší, než šmejd s polskou posypovou solí v hypermarketu. A svým způsobem obdivuji prodejce, že jsou schopni stát skoro měsíc ve stánku, 12 hodin denně. A hlavně je obdivuji za to, že vzali svůj osud do svých rukou a nechovají se jako pitomí Středulovi odboráři, kteří kňučí a domáhají se zvýšení platů, na které ve finále přispějeme všichni. Není pochyb o tom, že morální a kulturní úpadek celé Evropy probíhá kontinuálně již několik let. Ale chtít, aby tento trend otočili prodejci na vánočních trzích je stejně iluzorní, jako chtít po Sobotkovi, aby začal podnikat

P. Čech 22.12.2015 8:51

Velmi dobře napsáno, pouze poslední slovo bych nahradil slovem "pracovat".

F. Lesniak 22.12.2015 7:24

Zbytečný článek. Někomu se nelíbí trdelník, jinému zase andělíčci nebo Santa. Mně se zase nelíbí Peňás, který mi připomíná sexuálního devianta. Hlavně, že si každý vybereme.

M. Komárek 22.12.2015 7:32

člověče, jak vás tak sleduji, tak byste byl nejraději, kdyby se nepsalo vůbec o ničem, že?

P. Čech 22.12.2015 8:53

Psát je možno, bohudík, o všem možném. Nicméně pokud někdo píše hovadiny, je nutno jej na to upozornit.

K. Holub 21.12.2015 23:50

... vod sedmýho ledna se budu těšit na Velikonoce ... vánoční výzdobu za velikonoční vyměněj nevolnící v supermárketech přes noc... :-) :-). Jo, a z trdelníku by můj pes blil...

M. Pechr 21.12.2015 23:40

...nevim co autor sleduje touhle skepsí, že by se až krájet dala...snad ho rozladila předpověď počasí nebo že by uvědomění si vlastní neschopnosti radovat se z toho co je? ...děti to obvykle dovedou, my dospělý míváme potíž... ...ale za nás byl sníh a menší sociální rozdílky, i když bylo zač koupit, nebylo dohromady co, dnes je co, ale neni zač... ...moje dcera trdelník zbožňuje a je jí úplně jedno, jestli jestli je to pár let stará novinka od jakéhosi maďara nebo staročeská původní záležitost... ...dostane jej vždycky akorát před vánoci, když zajdeme bruslit na náměstí... ...jinak široko daleko není k mání... ...budiž, za těch padesát korun mi ta její radost stojí, ty dřevěné domečky jsou mnohem sympatičtější než všelijaké typy vietnamských stánků, prodavače jen obdivuji, co jsou schopni vydržet a udělat pro výdělek, já bych to nedal... ...ale to bylo vždycky tak...

M. Pechr 21.12.2015 23:40

...a při tom bruslení je fajn slyšet vánoční písně, koncert atp. ...nene... ...samotného by mně to nelákalo, ostatně celé vánoce mi nic neřikaj, ač křešťanu nebo právě proto... ...ale kvůli dětem to za to stojí...

M. Komárek 21.12.2015 23:38

A já se už těším, až po každém trdelníku bude ten človíček s upatlanýma rukama vystavovat doklad pro Babiše. Fronta bude tak třikrát delší, trdelník bude stát dvojnásobek a deficit rozpočtu to nesníží, jen nastartuje další výdaje na dosud netušené potřeby.

Š. Apolen 21.12.2015 23:33

Také nesmyslní Santa Klausové na žebříčku pod okny.

J. Jurax 21.12.2015 23:23

No, pro mne je to prosté. Na trhy tohoto typu zpravidla nechodím; když se mi stane, že tam zabloudím, rychle je pročešu, jestli nemají něco pro mne zajímavého za rozumnou cenu - zpravidla nemají - a vypadnu.

Nicméně jsou horší věci než vánoční trhy ... a třeba malým dětem se ten mumraj líbí - někdy.

P. Čech 22.12.2015 8:58

Ano, jsou mnohem horší věci. Například předvolební shromáždění politických stran, vyřvávající odboráři v ulicích, různí "aktivisté", zahalení odérem marjánky, smradlaví a ožralí bezdomovci, štítící se práce, tlupy cikánů, potulující se městy a vesnicemi, místo toho, aby pracovali a pod.

M. Konečný 21.12.2015 21:53

Za komunistů byly Vánoce se vším kolem zašlapané, hlavně že byly banány.

Dalších 25 let se vyvinul stánkařský průmysl, podnikatelů, kteří objíždějí městské slavnosti, festivaly, Vánoce a cokoliv, kam přijdou davy.

Na úřadě, kde se o stylu a sortimentu rozhoduje podle estetického kritéria "kdo šoupne víc".

F. Svoboda 21.12.2015 21:11

Zcela katastrofální jsou trhy v Třebíči. Stánky obdobné úrovně jaké popisuje autor by tak nevadily, ale na velikém pódiu předvádělo několik svíjejících se kluků " moderní " muziku čili obrovský hluk bez jakéhokoliv vánočního motivu.

Jinak trdelník není maďarský výmysl, ale trdelníky se pekli např. v Březníku již před 100 lety i když trochu jinou technologií.

D. Stirský 21.12.2015 20:53

A proč by mel být trdelník nedobrý? Neměl byste, pane Peňási, napsat, že Vám nechutná? Jiným třeba ano. Vánoční trhy před 150 let si také byly si dosti podobné.

Š. Apolen 21.12.2015 23:36

Že by ovšem trdelník byl symbolem Vánoc ? Navíc mají velmi kolísavou kvalitu.

P. Čech 22.12.2015 9:02

On totiž pan Peňás je typický novinář. Zejména zevšeobecňuje vše možné, tak, jak mají novináři ve zvyku. Vánoční thy v Praze vydává za obecné, "spekuluje se" místo spekuluji a pod.

D. Stirský 21.12.2015 20:47

Ano, je to pravda. Třeba za 100 let bude jiný pan Peňás naříkat, že klasické vánoce se svařákem a trdelníkem a s budkami na náměstích už skoro vymizely a doporučí čtenářům někde takové hledat.

Premium

Trend u rozvodů: čím dál více dětí končí ve střídavé péči

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Neustálé pendlování mezi dvěma domácnostmi dětem škodí, varují odborníci. Ve střídavé péči je v Česku stále více dětí....

Premium

Jak se falšuje maso. Šunku bez „éček“ by nikdo nekoupil, říká odborník

Maso se nejčastěji prodává ve vakuově balených plastových obalech na miskách z... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Podvody s potravinami jsou staré jako lidstvo samo. Jen se postupně změnily metody. „Za záměnu hovězího masa za koňské...

Premium

Karlův most je jen most, stěžují si turisté. Kritika nešetří ani další památky

Karlův most v Praze | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Do Česka loni přijel rekordní počet turistů. Památky si u nich leckdy vysloužily i bizarní recenze na internetu,...